MrMentrish Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Tja! Har sett att det finns dämp-plattor till trummor. Dock är det över min budget med tanke på att jag inte äger ett öre. Finns det någonting man kan ha tillfälligt så att man kan lira lite med polarna utan att behöva ha förstärkaren till gitarren på högsta? //Tom
Opus99 Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Tja! Har sett att det finns dämp-plattor till trummor. Dock är det över min budget med tanke på att jag inte äger ett öre. Finns det någonting man kan ha tillfälligt så att man kan lira lite med polarna utan att behöva ha förstärkaren till gitarren på högsta? //Tom Är man näsvis - som jag är ibland - så säger man "spela så starkt som musiken och omständigheterna behöver" 😛 Är jag mindre näsvis så föreslår jag textiltejp, eller moongel. Har du absolut nada kronor, så använd kökshanddukar att lägga över trummorna.
MrMentrish Postat 23 september 2008 Trådstartare Postat 23 september 2008 Tja! Har sett att det finns dämp-plattor till trummor. Dock är det över min budget med tanke på att jag inte äger ett öre. Finns det någonting man kan ha tillfälligt så att man kan lira lite med polarna utan att behöva ha förstärkaren till gitarren på högsta? //Tom Är man näsvis - som jag är ibland - så säger man "spela så starkt som musiken och omständigheterna behöver" 😛 Är jag mindre näsvis så föreslår jag textiltejp, eller moongel. Har du absolut nada kronor, så använd kökshanddukar att lägga över trummorna. Kanske låter dumt men man måste inte slå rakt på den där moongeln va? :S
Opus99 Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Nejje .. tok 😛 Man lägger den nära sargen. Det är som en fast gele som är lite klibbig, så den stannar kvar på skinnet. Men jag kom på att den är nog mer för att dämpa övertoner och ring med, snarare än att få ner ljudstyrkan.
MrMentrish Postat 23 september 2008 Trådstartare Postat 23 september 2008 Nejje .. tok 😉Man lägger den nära sargen. Det är som en fast gele som är lite klibbig, så den stannar kvar på skinnet. Men jag kom på att den är nog mer för att dämpa övertoner och ring med, snarare än att få ner ljudstyrkan. Hehe ok 😛 nån som har mer tips? Skulle det inte funka att skära ut egna dämpplattor? Vad är det för material på dom?
Opus99 Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Om det är sån här dämpning du tänker på: Så är talar nog konstruktionen för sig själv. räcker med något hårt som är täckt av tyg/skumgummi eller nåt sånt. Men som sagt, vill du få ner volymen så krävs rejält med dämpning. Sån här dämpning dämpar bara sjung och övertoner. Ljudet är så gott som lika starkt.
MrMentrish Postat 23 september 2008 Trådstartare Postat 23 september 2008 (redigerat) Tänkte att man kanske skulle göra ett tappert försök på att göra några själv. Vad är det för material osv? Eller vad kostar det om man ska köpa de? Letat runt lite på thomann och musikbörsen men har svårt att hitta någon som kan länka? Redigerat 23 september 2008 av MrMentrish
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.