jivegard Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Jag har fått problem med Wave-filer som jag skapar i wavelab eller annat musikprogram. Mina MP3-codecs vägrar hantera filerna. Tror att det uppkom när jag installera Service Pack 2 till Windows XP. Någon mer som upplevt detta problem? Kan Microsoft ha ändrat i sitt wave-format för att hålla borta mp3-codecs? Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
spaceman Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Det där låter skumt... 😠 Har svårt att tro SP2 har ställt till det där. Har du installerat/gjort något annat i samma veva som SP2 på burken ? Kolla i event viewer under application för att se om du hittar error-loggar eller varningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tordA Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 kolla kontrollpanelen Systemegenskaper, flik: maskinvara enhetshanteraren klick på + vid ljud-, video etc. högerklick ljud-CODEC flik Egenskaper dubbelklicka på varje, kolla att "Använd denna ljud-CODEC" är markerat OS brukar ändra på egen hand ibland 😠 🤪 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts