Jump to content
Annons

Ljud från förstärkare

Recommended Posts

jurgendirect (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har två frågor. Jag har en gammal förstärkare av märket VOX, förstärkaren har tre utgångar, HEADPHONE, SPEAKERS och LINE OUT. Försökte koppla till ett par hörlurar utan större framgång. Pluggar jag in i HEADPHONES så händer det ingenting. Provade med SPEAKERS, där fick jag ok ljud fast bara i ena hörluren. Line out gav inget ljud heller.

Hur får man ljud i HEADPHONE utgången? Har provat ett par Seinheiser och ett par Cosonic-lurar. Båda gav tyvärr bara ljud i ena luren (VIA LINE OUT). Har använt om liten adapter från 3,5mm till en grövre för att passa in i förstärkaren.

Fråga två!

Ska jag använda mig att LINE OUT på vox'en till LINE IN på datorn för att få in ljudet den vägen?

Ursäkta om tråden ligger fel! Detta är mitt första inlägg 😲

Annons
Postat

Om det är en gammal förstärkare så är det ju möjligt att nåt glappar. Du kan ju testa att öppna den och kolla om nån sladd har gett upp eller så. Kanske bara är att löda dit den igen!

• 3 månader senare...
Postat
Pluggar jag in i HEADPHONES så händer det ingenting.

Fråga två!

Ska jag använda mig att LINE OUT på vox'en till LINE IN på datorn för att få in ljudet den vägen?

förmodligen är det något som pajjat i din förstärkare - troligen på väg till utgångarna line out OCH headphones

så har du otur är det mer än en lös kabel som bränt

men det finns folk som lagar sånt också 🙂

ja

line out => line in

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.