Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ang. detta ämne så kan jag meddela att jag idag hade ett möte med butikschefen på 4sound folkungagatan, och efter en ursäkt, löfte om bättring samt kompensation så har mitt förtroende för dem återställts, då de faktiskt tog till sig av min kritik och tog initiativet till mötet. Vi kommer fortsättningsvis höra oss för även med dem inför framtida inköp, och hoppas på att saker och ting fungerar smidigare än det gjort denna gång.

Ursprungstråden ligger i ett citat längre ner på sidan, och kan läsas av den som är nyfiken på vad det hela egentligen handlat om.

/Andreas Klingberg

Redigerat av Mr Keys
Annons
Postat

Sedärja... Själv så ringde jag upp ovannämnda butik för att försäkra mig om att dom hade genelec 8030 monitorer hemma. Åkte in enbart för att köpa dom (ca en timmes resa). Ja, dom hade ju ett par hemma...fast dom var bokade... Slutade med ett besök på Deluxe Music och kom därifrån kånkandes på Genelecarna istället...

Postat

Kan också dela med mig av dom.

Beställde Guitar Rig 3 av dom en måndag, dom sa att det skulle vara hemma på onsdag samma vecka, får ett sms efter 3veckor att min beställning finns att hämta.

Sen tycker jag supporten ifrån en snubbe där inte platsade i en musikaffär, mer på onoff eller elgiganten, precis lika ointresserad av kunden och bara ser sin del av provotion av sålda varor.. usshaa.

JAM tycker jag håller en mycket högre support när det gäller hjärta för musiken och plånbok!

Postat

Varför man köper en dator av en musikaffär? Jag hade aldrig haft förtroende nog för dem att göra det. Priset lär väl inte vara bättre, och definitivt inte servicen.

Håller med om att det var klantigt av dem hursomhelst.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja du mr Keyes lycka till om du försöker köpa ett UADkort på JAM. Skulle göra det efter att försökt både på Deluxe och Estrad. Ingen av nollorna visste ens vad jag menade med när jag sade ett UAD project pak och fick förklara innan de ens fattade. Och snubben på Estrad jobbade på den avdelningen. Snacka om idiot! De på Deluxe var inte bättre och ingen av de två var intresserad av service. Gick till JAM. Jodå de skulle beställa ett åt mig för de hade aldrig det hemma och jag hade handlat där tidigare så det skulle inte vara något problem. Mmm visst va? Två veckor senare ringer jag säljaren och frågar varför jag inte har hört något från honom. Hörde hur han krängde sig och ljög uselt. Skyllde på deras återförsäljare eller hur nu det var och sade den ansvarige inte var där. Vilken bra ursäkt. Men jo han skulle ringa honom och höra av sig så fort som möjligt. Ringde mig en timme senare och sade han hade restat ett kort till mig och ringa så fort den kom in.En vecka senare hade han inte hört av sig och ringde igen. Hörde hur besvärad han var och lät. Ville ha besked och inget skitsnack. Nä jag är inte i butiken nu men ringer dig så fort jag kan. Ringde han? Nej och bestämde mig då åt helvete med JAM och deras skitservice. Beställde från Thomann. Visst fick lägga till 150:- men det var det fan värt och hade den veckan efter utan nåt problem. Det här var i somras och han har fortfarande inte ringt. På ett sätt hoppas jag alla de här kedjorna går omkull. Vore rätt åt dem med deras usla service. Vägrar köpa nåt i dem förutom sånt som inte är lönt skicka efter som plektrum och strängar. Kan inte Thomann öppna en butik här? Skulle ställa mig i kön direkt.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
I Juni nån gång, beställde vi 1st macpro(xtra minne och FW-kort) med två extra hårddiskar, ett UAD-kort (PCI-express) samt en Mackie 12" subwoofer på 4sound på folkungagatan.

Först var vi inne på att köpa genelec subwoofer, men blev rekomenderade att köpa mackien istället, då den hade fritt ställbart filter, och då den var billigare så tänkte vi att, "ja, ok, perfekt, den kör vi på"....tyvärr. Den totala kostnaden (för hela ordern) hamnade någonstans runt 45.000kr om jag inte missminner mig.

1: första steget blev att avbeställa UAD-kortet, då vi (efter att ha undrat vad som händer med hela beställningen ett bra tag efter preliminärt leveransdatum) skulle ta ALDELES för lång tid för dem att få in ett sådant, så vi köpte det från Deluxe istället....

2: när vi sedan fick hämta datorn märkte dom att de "glömt bort" (deras egna ord) våra extra hårddiskar som skulle sitta i....

3: efter att ha ringt säkerligen 5-6 ggr (ett par ggr i veckan och dessutom i snitt 20minuters telefonkö) och frågat vad som händer med vår subwoofer och fått svaret att de "inte vet", eller att "mackie är väldigt struliga", eller att "jag får väl ringa vår leverantör och kolla med dom då *suck*, och återkomma" utan att sedan återkomma.....avbeställde jag även denna. En ordentlig besvikelse....

4: Vi har fortfarande inte fått hårddiskarna, så jag kommer besöka webhallen imorgon, för att se hur lång tid de tar på sig att få in dem i lager....och därefter troligtvis avbeställa även dessa från 4sound.

så, beställningen bestod ursprungligen av en macpro(xtra minne och FW-kort), uad-1, mackie subwoofer samt 2st hårddiskar....!

Och vad fick vi då?? jo, datorn.....i och för sig lyckades de sätta i extra minne och ett extra firewirekort....så HELT inkompetenta är de kanske inte, men dom har DEFINITIVT förlorat oss (och mitt AB) som kunder för all framtid....vi har inte ens, någonstans i det hela skedet, blivit erbjudna någon form av kompensation. Det är som att ingen på 4sound bryr sig ett skit om att de misslyckas leverera majoriteten av ordern.

då jag/mitt bolag har handlat för en bra bit över 200.000 hos dem (4sound/estrad) samt köper musik-/ljud-utrustning för uppemot 100.000/år rent generellt, känns det ganska ledsamt att bli bemött på ett så otroligt nonchalant sätt.

Så, kort sagt, jag vill bara utföra en varning för 4sound på folkungagatan....! Vi inhandlar Subwoofer, Lynx Aurora, hårddiskar och ALLT annat vi i framtiden vill ha, någon annan stans, och jag kommer utföra denna varning till alla jag kommer i kontakt med i musikbranschen, vilket blir fler och fler för var dag. Kommer hänvisa dem till deras betydligt mkt trevligare konkurrenter Deluxe Music....även till Musikbörsen s.t eriksplan. Jag tänker även ge Jam en chans....

Det är så tråkigt när man som kund råkar ut för de där nonchalanta idioterna. Det är samma sak som hänt mig med Musikbörsen i Gävle efter att jag handlat där för närmare 250.000. Men det skiter väl dom i. Jag kommer handla från Thomann, Golden Age Music och av Claes Holmerup. 🙂

Postat

fyfan vad surt. riktigt kasst skött av dem alltså.

kanske är på sin plats att ge leverantörerna Fitzpatrick och Luthman en rejäl känga också, eftersom det ju är deras oförmåga till att leverera som strulat till det i första hand för er. Alla musikaffärer använder ju samma leverantörer, och som tidigare anställd så hade man en hel del strul med dom där för att dom ofta var kåtare på att sälja in nya produkter än att hjälpa till att slutföra stora affärer där det strulade. Det var inte alltid såhär, förstås. Men ibland. Det här är ju ett skräckexempel på hur branschen totalt sabbar för både slutkunden och för sig själva. Inte undra på att vissa väljer och handla från tyskland istället.

Postat (redigerat)

Fitzpatrick ligger inte bra till hos mig i alla fall. Dom har nekat mig produktinformation vid flera tillfällen då återförsäljaren inte kunde svara och hänvisade mig dit. Dom har inte besvarat mailet jag skrev angående musikaffärernas uppträdande det har däremot andra leverantörer gjort... dock inte Polysonic som också avstod ifrån att bemöta problematiken.

Luthman hittade jag ingen mailadress till. Septon och Sennheiser Nordic har sagt att man som slutkund är välkommen att kontakta dom för funderingar kring pro-audio produkter. Även Golden Age Music är man välkommen att kontakta då de även är åf.

Redigerat av Analogfreak
maart (oregistrerad)
Postat

jag vill också passa på att gnälla på 4sound, fast Göteborgsbutiken.

1) Förra sommaren lämnade jag in min digi002r på service hos dem för att byta frontpanel-kortet. Det var ju semester så det skulle ta mellan 1-2 månader och kosta mellan 900-1000 kr.

efter 2 månader hade jag inte hört nått så jag ringde och frågade om de visste nått men de visste så klart ingenting och numret på mitt inlämningskvitto fanns inte i deras register så jag kunde inte få någon hjälp över telefon. Då åkte jag in till butiken och visade kvittot, och då kom de inte ens ihåg att jag hade ringt fast det var samma person jag pratade med. Hur som helst, jag vet inte hur många gånger jag ringde och dom inte visste nått, dom lovade att ringa och kolla med servicefirman och återkomma men hörde aldrig av sig. efter drygt 4 månader fick jag tillbaka kortet och då kostade det 1800:-

2) I höstas skulle jag köpa en mick till saxen, typ Beta98 H/C. Eftersom den kostar 3400:- tänkte jag prova TSMs variant som kostar 800:- så jag ringde till 4sound och frågade om dom visste nått om den men det gjorde dom inte (och inte om någon annan liknande mick heller). Eftersom jag inte bor i Göteborg längre bad jag dom ta hem en mick tills jag skulle komma hem nästa gång, några veckor senare, men när jag kom in och ville prova micken sa dom att dom minsann inte hade någon sån hemma för då måste man säga till iförväg (vilket jag ju gjort...). Dom ringde till Lutman (tror jag det var) för att be att få med en vid nästa leverans men det var lunchstängt så dom bad mig komma tillbaka senare när Luthman hade öppnat igen. Sen när behöver kunden vara med vid beställningen av en "standardvara"?? Sen sa dom att jag inte kunde prova den i butiken utan i så fall köpa den och prova den hemma, men om jag öppnade lådan och använde den gällde inte öppet köp längre, så för att prova den var jag tvungen att köpa den. jag sket i det och gick därifrån.

3) I sommras var jag runt och lyssnade på monitorer. När jag kom in på 4sound var klockan ungefär 17.35 och de stänger 18.00 så jag hade inte jättelång tid på mig. Det var lite folk i butiken men mycket "ledig" personal. det tråkiga var att dom hade så fullt upp med att prata med varandra och prova utrustning o.s.v. att ingen hade tid att hjälpa mig. Tillslut var det en som kom fram och sa ungefär "du, vi stänger nu, ville du ha hjälp med något?" (jag köpte inga monitorer av dem).

De gånger jag har handlat från Thomann har det gått både smidigare och varit bättre service (och så klart bättre priser). det känns onödigt att betala massa extra för att bli dåligt bemött så om dom inte skärper sig ordentligt blir det nog inte så mycket mer handlat där.

Håller med både SoloNo1 och Analogfreak; JAM är både bra, serviceinriktade och har mycket grejor, Thomann är billiga och bra, och Claes är Claes (duktig, trevlig, billig och allmänt bra)

Postat (redigerat)

Jag har sen i mars månad blivit lovad en VCM-uppgradering av mitt DM1000 bord av Yamaha CA. Dom börjar bli irriterad på mig när jag fortfarande ringer och undrar när CD-romskivan ska skickas ifrån dom. Jag får bara till svar hela tiden att dom ska skicka den så fort dom hinner och dom ber mig att inte tjata eftersom jag blivit lovad att få en och borde vara tacksam istället. Dom har ju bara haft 6 månader på sig nu så jag borde väl låta dom få lite mer tid på sig så dom inte stressar ihjäl sig.

Redigerat av Analogfreak
Postat
Jag har sen i mars månad blivit lovad en VCM-uppgradering av mitt DM1000 bord av Yamaha CA.

Är det någon icke publik version eller varför måste den skickas via post?

Postat

Den finns inte för nedladdning utan finns bara på CD-rom precis som Add-On-Effects

Postat

Nu har jag fått CD-romskivan från Yamaha Scandinavia (Commercial Audio). Det tog bara 6,5 månad för dom att få iväg den.

Jag tackade dom så mycket!

Men med tanke på allt strul och all irritation jag upplevt under ett halvårs tid så lär jag ju tänka till mer än 1 gång innan jag köper nästa Yamaha-produkt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.