Jump to content
Annons

Mer kött!

nilsemil

Recommended Posts

Ni har väl sett filmen om kungafamiljen?

Ja, jag behöver mer kräm till min studio. Tycker alltid det saknas datorkraft och att jag kör fast vid mix.

Var ska jag leta. Kommer köra XP/cubase4 minst nåt år till så OS X är inget alternativ än.

Emil

ps, ursäkta att jag återkommer till frågan gång på gång

Dela på andra sajter

Annons

Blir det för tungt, så är det högre latency och/eller biffigare CPU+busshastighet som behövs. Kör du stora samplingsbibliotek, så behöver du också mer minne - även om de streamas från disk, eftersom samplingarnas plats på disken mappas upp i RAM.

Har du redan en maffig maskin, så får du titta på UAD2, Powercore och liknande i stället - eller kanske både skaffa något DSP-kort OCH uppgradera datorn...?

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Ni har väl sett filmen om kungafamiljen?

Ja, jag behöver mer kräm till min studio. Tycker alltid det saknas datorkraft och att jag kör fast vid mix.

Var ska jag leta. Kommer köra XP/cubase4 minst nåt år till så OS X är inget alternativ än.

Emil

ps, ursäkta att jag återkommer till frågan gång på gång

Köp ny dator.

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
ny dator är inte så detaljerat svar.

Du har inte så mycket kött på benen i din fråga heller...

Inga uppgifter om vad du har för dator etc.

Inte heller hur du kör fast i mix.

Dela på andra sajter

ny dator är inte så detaljerat svar.

Du har inte så mycket kött på benen i din fråga heller...

Inga uppgifter om vad du har för dator etc.

Inte heller hur du kör fast i mix.

helt rätt. macbook 2.0 ghz 667 frontsidebuss, intel core2duo 2 GB ram extern lacie rugged disk,

native pluggar mycket URS 1970, reverb, cubase 4 på mac bootcamp windows XP.

rätt mycket nedfrysta spår dock. fireface 400. det mesta av detta står i min profil dock.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.