Jump to content
Annons

Uppdatering till datorn (mjukvara)


Opiiate

Recommended Posts

Windows update frågar mig ofta om jag vill uppdatera till Service Pack 3, är det något jag bör göra?

Kommer det ge problem till mina nuvarande programvaror som jag har installerat på datorn? T.ex Ableton Live, Reason?

Redigerat av Opiiate
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har alltid kört alla Windows-uppdateringar efter hand som de har kommit - och hittills har jag inte stött på några problem med det, så jag skulle nog rekommendera att du installerar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows update frågar mig ofta om jag vill uppdatera till Service Pack 3, är det något jag bör göra?

Kommer det ge problem till mina nuvarande programvaror som jag har installerat på datorn? T.ex Ableton Live, Reason?

Har själv fått strul med vissa drivrutiner och program med SP3. Men om du skulle få det så går det att avinstallera SP3 i lägg till/tabort program.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

Sen jag la på SP 3 på min laptop går Pro Tools mycket stabilare på den. Tidigare krashade det hela tiden och klagade på för liten buffer size även om man hade den största som går och inte lastade den särskillt hårt. Vet inte om det har med det att göra men det började fungera samtidigt som jag la på uppdateringen så det känns ju misstänkt...

Däremot vill jag varna dig ifall du kör en HP-dator med AMD-processor och med HPs förinstallerade Windows. I så fall kommer datorn inte starta om du lägger på SP3, såvida du inte startar den i felsäkert läge och går in och ändrar någon av systemfilerna. Kommer inte ihåg exakt hur man gör det, men tipset är att isf kolla upp det innan du installerar SP3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen jag la på SP 3 på min laptop går Pro Tools mycket stabilare på den.

Fick själv inte pro tools att starta alls med sp3, du ser - den skumma datorvärlden.

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...