Jump to content
Annons

Vilken Peavey topp är bäst?


kenjoswe

Recommended Posts

Hej,

Jag har tänkt mig köpa en förstärkartopp, via nätet, och funderar på två alternativ:

* Peavey ValveKing Head, 6L6 rör, 4000 kr

* Peavey Windsor Head, EL34 rör, 3000 kr

Tänkte koppla toppen till min Vox Tonelab.

Någon som har erfarenhet av dessa två?

Kent J.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du ska köpa en Valveking så kan jag tipsa om en brittisk återförsäljare som kränger toppen för 276 pund. Billigare än tex Thomann. Har ingen aning om vad frakten kostar men det går nog att ta reda på. Du hittar den här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, alltså nu kan jag ha fel, men kan man stänga av förstärkar/högtalar-simuleringsdelen på Tonelaben? Om man inte kan det så är det inte säkert att det blir så lyckat att köra Tonelaben in i toppen då det liksom blir tårta på tårta (mmm, tååårta)? Tänker du bara använda effekterna i Tonelaben? Som sagt, jag kan ha tokfel angående om det går att stänga av förstärkar/högtalar-delen på Tonelaben eller inte och då är det bara att ignorera det här inlägget.

Redigerat av TUFFTUFFTUFF
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska köpa en Valveking så kan jag tipsa om en brittisk återförsäljare som kränger toppen för 276 pund. Billigare än tex Thomann. Har ingen aning om vad frakten kostar men det går nog att ta reda på. Du hittar den här!

Det blev en Valveking!

Synd att jag missade att läsa ditt inlägg.

Pundet ligger lågt: 11,60

Jag köpte en Valveking från http://www.musik-service.de/

Betalade 409 EUR + frakt, efter nerprutning.

Hade sparat 600 SEK + frakt på att köpa från GB.

Frakt från GB brukar dock kosta mer.

Kent J

Redigerat av kenjoswe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, alltså nu kan jag ha fel, men kan man stänga av förstärkar/högtalar-simuleringsdelen på Tonelaben? Om man inte kan det så är det inte säkert att det blir så lyckat att köra Tonelaben in i toppen då det liksom blir tårta på tårta (mmm, tååårta)? Tänker du bara använda effekterna i Tonelaben? Som sagt, jag kan ha tokfel angående om det går att stänga av förstärkar/högtalar-delen på Tonelaben eller inte och då är det bara att ignorera det här inlägget.

Ja, man kan stänga av förstärkar/högtalar-simuleringsdelen.

Jag tänkte koppla Tonelab förbi Valvekings försteg och bara utnyttja slutsteget.

Kent J.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...