Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad ska jag välja en clavia nord lead för 4500kr eller en roland jp-8000 för 4000 kr?

spelar rock/hårdrock.

tacksam över snabbt svar med motivering

Annons
Postat
Vad ska jag välja en clavia nord lead för 4500kr eller en roland jp-8000 för 4000 kr?

spelar rock/hårdrock.

tacksam över snabbt svar med motivering

JP är en grym synth, dock så har jag hört att livslängden är kort... Men supersaw ljuden är riktigt härliga, men om de passar till hårdrock tvekar jag på. Nordleaden har dock inga effekter, vilket betyder att det är något som man får lägga på i efterhand.

Postat

4000 för en JP-8000 låter billigt. 4500 för en NL1 låter möjligen lite dyrt (men jag är inte helt uppdaterad på sverigepriserna).

That being said; nordleaden är mycket stabilare rent fysiskt (plåt plåt plåt, jämfört med JP'ns plastskal på spånplattebas), så ska du gigga är den kanske att rekommendera.

Båda är dock mycket trevliga synthar (fast för rock/hårdrock? mjae, definitivt inte som "enda-synth" iallafall).

Postat

Jo, instämmer. 4500kr för en NL1 låter dyrt!

Jag skulle valt en NordLead (fast hellre en NL2). Men det är enbart baserat på lite smålek i musikaffär med en JP8000 för en massa år sedan, då jag inte tyckte att den var sådär jättekul. NordLead är en mycket trevlig och lättrattad synth! Och så är den ju svensk! 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.