Jump to content
Annons

Billiga slutna lurar för tracking


drloop (oregistrerad)

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

De flesta trådarna jag tittat på så är det ganska dyra lurar som diskuteras.

Nu är det lågbudgetlurar som skall hittas.

Det är så här att jag normalt sett kör mina slutna Beyer DT220 lurar när det skall spelas in.

Men jag har behov av flera lurar och då går det inte att köpa ett par AKG 240 det blir för dyrt helt enkelt.

Kravbilden är:

* Helst Under 300:- kan kanske sträcka mig till 500:- styck.

* Bekväma

* Dämpa ok så man slipper massa läck. Speciellt viktigt när man skall spela in flera gubbar/gummor samtidigt.

Jag har spanat in Sennheiser HD201 för 165:- på Inet data.

Har fått jättebra recensioner, mycket för pengarna.

Är det någon som har erfarenhet av dessa?

Framför allt undrar jag hur mycket det läcker från HD201.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har HD202, vet inte vad den extra siffran gör...

De är iaf helt ok. Lite överdriven bas, men de dämpar bra och är inte alltför obekväma att ha på sig.

(Har ett par Beyerdynamic DT250 också som används mer pga bättre ljud och komfort, men bägge två gör det de ska vid inspelning.)

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag har HD202, vet inte vad den extra siffran gör...

De är iaf helt ok. Lite överdriven bas, men de dämpar bra och är inte alltför obekväma att ha på sig.

(Har ett par Beyerdynamic DT250 också som används mer pga bättre ljud och komfort, men bägge två gör det de ska vid inspelning.)

Nu har jag kollat runt. Finns nog inget som kan konkurrera med HD201 och HD202 så det blir nog HD201.

Tack för svaret Android.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på ett par HD201 lurar. Haft dom i säkert 1.5år nu och jag är riktigt nöjd om man ser till pris kontra prestanda. Spelar riktigt bra, skön bas och man kan ha dom på länge utan problem.

Men som svar på din fråga: Ja, dom läcker.

Det är dom enda lurarna jag har, och när jag spelar in hör jag musiken i bakgrunden på sångfilen. Fast det är självklart beroende på hur högt du spelar i dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag sitter på ett par HD201 lurar. Haft dom i säkert 1.5år nu och jag är riktigt nöjd om man ser till pris kontra prestanda. Spelar riktigt bra, skön bas och man kan ha dom på länge utan problem.

Men som svar på din fråga: Ja, dom läcker.

Det är dom enda lurarna jag har, och när jag spelar in hör jag musiken i bakgrunden på sångfilen. Fast det är självklart beroende på hur högt du spelar i dom.

Okidoki, jag köper ett par idag så får jag se om dom duger.

Med det priset skulle det vara ett under om det funkade förtäffligt, testar ikväll och kanske rapportera hur de står sig emot mina Beyer DT220 vad det gäller läckage.

Jag behöver fyra lurar så HD201 är mumma prismässigt. 700 spänn för fyra lurar istället för 2000 spänn.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på ett par HD201 lurar. Haft dom i säkert 1.5år nu och jag är riktigt nöjd om man ser till pris kontra prestanda. Spelar riktigt bra, skön bas och man kan ha dom på länge utan problem.

Men som svar på din fråga: Ja, dom läcker.

Det är dom enda lurarna jag har, och när jag spelar in hör jag musiken i bakgrunden på sångfilen. Fast det är självklart beroende på hur högt du spelar i dom.

Okidoki, jag köper ett par idag så får jag se om dom duger.

Med det priset skulle det vara ett under om det funkade förtäffligt, testar ikväll och kanske rapportera hur de står sig emot mina Beyer DT220 vad det gäller läckage.

Jag behöver fyra lurar så HD201 är mumma prismässigt. 700 spänn för fyra lurar istället för 2000 spänn.

Jag tror inte du kommer att bli besviken iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag sitter på ett par HD201 lurar. Haft dom i säkert 1.5år nu och jag är riktigt nöjd om man ser till pris kontra prestanda. Spelar riktigt bra, skön bas och man kan ha dom på länge utan problem.

Men som svar på din fråga: Ja, dom läcker.

Det är dom enda lurarna jag har, och när jag spelar in hör jag musiken i bakgrunden på sångfilen. Fast det är självklart beroende på hur högt du spelar i dom.

Okidoki, jag köper ett par idag så får jag se om dom duger.

Med det priset skulle det vara ett under om det funkade förtäffligt, testar ikväll och kanske rapportera hur de står sig emot mina Beyer DT220 vad det gäller läckage.

Jag behöver fyra lurar så HD201 är mumma prismässigt. 700 spänn för fyra lurar istället för 2000 spänn.

Jag tror inte du kommer att bli besviken iaf.

Nu har jag snabbtestat Sennheiser HD201.

Sitter mycket skönare än mina Beyer DT220, men DT220 är rena tortyrredskapen så vad som helst är bekvämare. 😛

Lite för mycket diskant för min smak, men lite inspelning av lurarna så kanske den värsta toppen blir behagligare.

Jag skall ju ha lurarna för att sätta sång och tal så jag tror man står ut när man trackar, kan ju alltid ta ned diskanten lite när man spelar in.

Har snabbkört för att kolla läckage. Läcker mer än DT220, men dämpar bättre än jag förväntat mig.

Jag skall göra några testinspelningar i veckan så får vi se hur det blir i verkligheten.

Lovande än så länge.

För 175 spänn är det tokigt bra lurar.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också planer på att köpa ett par billiga hörlurar för max 500kr. Ska använda för att mixa musik men även lyssna på musik med iPoden. Hörlurarna får gärna har lite extra bas (Som hos Koss Porta Pro). Vilka hörlurar skulle ni rekommenderar? Kan även tillägga att jag inte köper från nätet, så vanliga affärer får duga (Clasohlson, Siba, Onoff, Expert, Hi-fi klubben, Musikbörsen m.m).

Verkar som om många rekommenderar SENNHEISER HD 201?

Vad sägs om dessa då?

SENNHEISER HD-205

SENNHEISER HD-415

DENON AH-D301

SENNHEISER HD-200

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser HD201 har inte så mycket bas som Koss Porta Pro.

Hmm, okej. Känner du till några hörlurar som har liknande bas som Koss Porta Pro för max 500 kr då?

Porta Pro har ju överdriven bas, nästan skadlig sådan.

Kan rekommendera: http://www.akg.com/personal/K_416_P,pcatid...8,_psmand,1.htm 457:- som lägsta pris på prisjakt.nul

Läcker inte lika mycket ljud som Porta Pro, mer stabil återgivning. Och dessutom tydligare och renare bas. Riktigt bra dessa. Kolla runt efter recensioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser HD201 har inte så mycket bas som Koss Porta Pro.

Hmm, okej. Känner du till några hörlurar som har liknande bas som Koss Porta Pro för max 500 kr då?

Porta Pro har ju överdriven bas, nästan skadlig sådan.

Kan rekommendera: http://www.akg.com/personal/K_416_P,pcatid...8,_psmand,1.htm 457:- som lägsta pris på prisjakt.nul

Läcker inte lika mycket ljud som Porta Pro, mer stabil återgivning. Och dessutom tydligare och renare bas. Riktigt bra dessa. Kolla runt efter recensioner.

Mjo håller med om att Porta Pro har en överdriven bas. Mina Koss hörlurar vibrerar ofta när jag lyssnar på basiga låtar vilket är sjukt jobbigt. Förresten, hörlurarna du tipsade om... finns dem i någon affär?

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju vad som egentligen är bäst, slutna eller öppna. För mig kvittar isolering, eftersom jag ska mixa med hörlurarna och lyssna på musik med iPoden så vill jag att lurarna ska sitta bekväma under en längre tid.

Om jag ska köpa ett par slutna lurar så står det mellan AKG K 416 P & AKG K 518 DJ.

Men om jag bestämmer mig för öppna lurar så har jag ingen aning om vilka som är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser HD201 har inte så mycket bas som Koss Porta Pro.

Hmm, okej. Känner du till några hörlurar som har liknande bas som Koss Porta Pro för max 500 kr då?

Porta Pro har ju överdriven bas, nästan skadlig sådan.

Kan rekommendera: http://www.akg.com/personal/K_416_P,pcatid...8,_psmand,1.htm 457:- som lägsta pris på prisjakt.nul

Läcker inte lika mycket ljud som Porta Pro, mer stabil återgivning. Och dessutom tydligare och renare bas. Riktigt bra dessa. Kolla runt efter recensioner.

Mjo håller med om att Porta Pro har en överdriven bas. Mina Koss hörlurar vibrerar ofta när jag lyssnar på basiga låtar vilket är sjukt jobbigt. Förresten, hörlurarna du tipsade om... finns dem i någon affär?

Allt ska man göra! Haru hört talas om prisjakt.nu någon gång!?! Skämt åsido, här har du länken http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=171482

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Nu har jag testat Sennheiser HD201 när jag trackat sång.

Funkar bra, lite mer läck än mina Beyer DT220, helt ok med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...