Jump to content
Annons

Jag har skapat ett System för att bestämma repdagar med Mail och SMS


mhovmark

Recommended Posts

Detta kanske kommer låta som reklam men systemet behöver inte kosta något!

Jag vill verkligen ha input från folk av vad man förstår och inte förstår.

Systemet är användbart till följande:

- Kommunicera med din grupp.

- Bestämma tidpunkter för rep och möten.

- Hålla reda på vad som ska göras och vad som blivit utfört.

- Fatta beslut tillsammans med omröstning.

- Uppdatera varandra om hur det går på en specifik punkt.

- Skicka ut sms/mejl till dina fans om spelningar, info om nya skivan osv, osv.

- Systemet ger alla i bandet/gruppen samma chans att vara delaktig i projektet.

Gå in på www.projectmanagementsystem.se för att bli användare!

SMS-tjänsten kostar 0.99 SEK/st men jag jobbar för att få ner priset

och trenden är att det blir billigare för varje år.

MVH

Magnus Hovmark

http://www.projectmanagementsystem.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Rent spontan så tycker jag nog att om man behöver denna tjänst i ett band så borde man nog fundera på att splittra bandet…

Av nyfikenhet måste jag få fråga varför? 🙂

Det som är bra med detta är att alla får möjlighet

se vad som händer och en chans att komma ihåg vad

målsättningen var en gång i tiden och var projektet är på väg... hålla fokus helt enkelt...

När man ser att projektet inte är påväg nånstans... DÅ kan man nog fundera på att lämna bandet.. 😉

Säg att sångaren säger till producenten:

Vi börjar bli klara för inspelning av låten,

producenten svarar: Ok, coolt, jag kan den 6: september.

Alla har då en chans att komma till repet med inställningen

den 6:e september rockar vi i studion utan någon "ringa runt-insats" har behövts ske...

Jag spelar i ett hyfsat stort projekt, med managementbolag, produktionsbolag och ett femtal sponsorer

och även olika musiker;

det blir väldigt många namn, nummer och mailadresser,

Nu kan jag berätta för just den trummisen att vi repar på den tidpunkten

Och jag behöver inte cca mail hit och dit för att berätta vad som händer med just den sponsoren

utan klickar bara i vilka jag vill skicka meddelandena till eller låta det vara så ser dem det nästa gång de

går in och kollar läget.

Ett avancerat forum med massa funktioner kan man säga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent spontan så tycker jag nog att om man behöver denna tjänst i ett band så borde man nog fundera på att splittra bandet…

Av nyfikenhet måste jag få fråga varför? 😉

Det som är bra med detta är att alla får möjlighet

se vad som händer och en chans att komma ihåg vad

målsättningen var en gång i tiden och var projektet är på väg... hålla fokus helt enkelt...

När man ser att projektet inte är påväg nånstans... DÅ kan man nog fundera på att lämna bandet.. 😉

Säg att sångaren säger till producenten:

Vi börjar bli klara för inspelning av låten,

producenten svarar: Ok, coolt, jag kan den 6: september.

Alla har då en chans att komma till repet med inställningen

den 6:e september rockar vi i studion utan någon "ringa runt-insats" har behövts ske...

Jag spelar i ett hyfsat stort projekt, med managementbolag, produktionsbolag och ett femtal sponsorer

och även olika musiker;

det blir väldigt många namn, nummer och mailadresser,

Nu kan jag berätta för just den trummisen att vi repar på den tidpunkten

Och jag behöver inte cca mail hit och dit för att berätta vad som händer med just den sponsoren

utan klickar bara i vilka jag vill skicka meddelandena till eller låta det vara så ser dem det nästa gång de

går in och kollar läget.

Ett avancerat forum med massa funktioner kan man säga...

Kanske funkar för den som är väldans lat och inte ids ta upp luren och ringa eller skicka ett "mail to all". Tror att dom flesta med mig på detta forum är på en nivå snäppet under Stones och KISS. Tanken och affärsidén är dock god. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar idén, trots att jag inte har något band eller någon vilja att just nu gå över demo- eller indiemusik-nivån. En sak jag dock gärna skulle vilja veta om är omständigheterna som fick dig att tänka på denna idé. 🙂

EDIT: En sak jag upptäckte nu, är att Firefox ställer om fönster-storleken på fönstret så fort man försöker lägga till kommentar eller ändra en post. Dessutom börjar alltmer människor vänja sig vid Ajax-gränssnitt på internet (à la Facebook) så det kanske kan vara en grej att kolla upp för att få upp användarvänligheten ytterligare. En länk att kolla upp kan vara denna: http://www.xul.fr/en-xml-ajax.html. Ajax skulle tillåta användarna att ändra på vissa delar av sidan utan att behöva ladda om en hel sida (det bästa exemplet jag kan komma på är som tidigare Facebook, där man kan skriva in sitt personliga meddelande genom att trycka på den personliga texten, och vips så kommer det upp en textruta där man kan skriva vad man vill att texten ska vara).

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Rent spontan så tycker jag nog att om man behöver denna tjänst i ett band så borde man nog fundera på att splittra bandet…

Av nyfikenhet måste jag få fråga varför? 😉

Det som är bra med detta är att alla får möjlighet

se vad som händer och en chans att komma ihåg vad

målsättningen var en gång i tiden och var projektet är på väg... hålla fokus helt enkelt...

När man ser att projektet inte är påväg nånstans... DÅ kan man nog fundera på att lämna bandet.. 😉

Säg att sångaren säger till producenten:

Vi börjar bli klara för inspelning av låten,

producenten svarar: Ok, coolt, jag kan den 6: september.

Alla har då en chans att komma till repet med inställningen

den 6:e september rockar vi i studion utan någon "ringa runt-insats" har behövts ske...

Jag spelar i ett hyfsat stort projekt, med managementbolag, produktionsbolag och ett femtal sponsorer

och även olika musiker;

det blir väldigt många namn, nummer och mailadresser,

Nu kan jag berätta för just den trummisen att vi repar på den tidpunkten

Och jag behöver inte cca mail hit och dit för att berätta vad som händer med just den sponsoren

utan klickar bara i vilka jag vill skicka meddelandena till eller låta det vara så ser dem det nästa gång de

går in och kollar läget.

Ett avancerat forum med massa funktioner kan man säga...

Kanske funkar för den som är väldans lat och inte ids ta upp luren och ringa eller skicka ett "mail to all". Tror att dom flesta med mig på detta forum är på en nivå snäppet under Stones och KISS. Tanken och affärsidén är dock god. 🙂

En sak till... ytterligare är detta optimerat för mobiltelefonens webläsare.

Jag finner det mycket krångligt att via tex. hotmail på mobilen, infoga mailadresser, eller "mail to all" vilket egenltigen är ett

irriterande alternativ då tex Producenten faktiskt har föga intresse av att vi måste ha mer öl inkluderat i gaget. Om han inte själv

tänker dyka upp förstås på spelningen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar idén, trots att jag inte har något band eller någon vilja att just nu gå över demo- eller indiemusik-nivån. En sak jag dock gärna skulle vilja veta om är omständigheterna som fick dig att tänka på denna idé. 😉

EDIT: En sak jag upptäckte nu, är att Firefox ställer om fönster-storleken på fönstret så fort man försöker lägga till kommentar eller ändra en post. Dessutom börjar alltmer människor vänja sig vid Ajax-gränssnitt på internet (à la Facebook) så det kanske kan vara en grej att kolla upp för att få upp användarvänligheten ytterligare. En länk att kolla upp kan vara denna: http://www.xul.fr/en-xml-ajax.html. Ajax skulle tillåta användarna att ändra på vissa delar av sidan utan att behöva ladda om en hel sida (det bästa exemplet jag kan komma på är som tidigare Facebook, där man kan skriva in sitt personliga meddelande genom att trycka på den personliga texten, och vips så kommer det upp en textruta där man kan skriva vad man vill att texten ska vara).

Tack så jättemycket för informationen! Systemet är snabbt fast noggrannt programmerat med IE 7 som huvudwebbläsare samt NOKIAS och ERICSSONS webläsare.

Ang. ajax: Hmm.. blir det ett till fönster?(det ska det bli) Det är tänkt att ändra storleken så man ser nödvändig data och fortfarande kan snegla huvudfönstret i bakgrunden.

Jag har surfat på facebook med mobilen och det är alldeles för mkt data för mitt tålamod, dessutom dyrt. 15 kr/mb..

Systemet kostar bara några ören att surfa runt på då det bara är minimalt antal tecken som skickas. Allting kommer att fungera såsom du beskriver inom sin tid.

Det kommer bli en mobilversion och en webversion som fungerar parallellt med samma projekt.

Vad som fick mig att komma på denna idé var att jag har ca 4 stora projekt (En butik, Jobb på ett produktionsbolag, ett vindkraftverk, samt mitt band då) på gång samtidigt och blev tokig på alla samtal om en så enkel sak som

-ska vi repa imorn? Man får höra på att folk har tvättstugor och myskväll med tjejen, jaduvet. Ja eller nej duger fint för mig.. 🙂

Dokumentation och utvärdering av vad jag faktiskt håller på med är viktigt för mig. Och att saker och ting är enkla att hantera.

Att få folk att använda detta är iofs ett femte projekt. 😉

Redigerat av mhovmark
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...