Jump to content
Annons

Skriv den bästa låten och få den inspelad av ett proffs


prime_66

Recommended Posts

Melodifestivalen har med åren bara blivit större och större och anses av många att vara det absolut viktigaste tillfället för nya artister och låtskrivare att etablera sig. Därför vill vi på Songbox göra vad vi kan för att du ska få in en fot. Tillsammans med skivbolaget Lionheart International och förlaget Lionheart Music utlyser vi nu en tävling där vi letar efter den bästa melodifestivallåten - oavsett genre.

Har du en låtidé liggandes som du kanske aldrig riktigt orkat göra klart men som du tror skulle passa perfekt för melodifestivalen? Nu är det dags att göra något åt det. Ta fram gitarren och en mikrofon, spela in och skicka oss dina bästa låtidéer! Den här gången är det låten som står i centrum och produktion är inte det viktiga, vinnaren får nämligen sin låt inspelad och producerad av ett proffs! Inte nog med det, vill sig allt riktigt väl finns chansen att den blir insjungen av någon av Lionhearts artister. Vinnarbidraget förläggs av Lionheart som också kommer att skicka in låten till årets festival. Vi vill i första hand uppmana er att skicka in helt oförlagda låtar men vi godtar även låtar där delar redan är förlagda.

Bättre förutsättningar att få med en låt i melodifestivalen än så här får du aldrig - så sätt igång skriv hits nu! Vinnarlåten väljs ut av Songbox tillsammans med A&R-avdelningen på Lionheart. Sista dagen du kan skicka in din låt är 7:e september. För mer info och anmälan gå till Songbox

Lycka till!

Redigerat av prime_66
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Endast Pro-medlemmar kan delta i detta event".

Nåja - att bli Pro-medlem för en månad så att man kan skicka in låtar till detta, kostar ju ingen förmögenhet - men det kunde vara bra att nämna det i inlägget... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan kan väl vem som helst skicka in bidrag....?

Men det är klart, då kan väl just den här firman inte lägga rabarber på pengar från din låt..... :rolleyes:

Är det din låt är det din låt...

Ett perfekt tillfälle för alla munväderlirare på siten att tampas

med storfisken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan kan väl vem som helst skicka in bidrag....?

Men det är klart, då kan väl just den här firman inte lägga rabarber på pengar från din låt..... 🙂

Att gå genom ett förlag ökar chansen att komma med i finalerna med typ en miljon procent - och oavsett vilket förlag man går genom så tar de 33%, så man kan knappast prata om att de "lägger rabarber på låten"...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag lyckas inte hitta ngn info på songbox....måste man vara PRO-medlem för att överhuvudtaget se info?

Ja - det verkar så. Jag fick som sagt bara upp att man måste vara Pro-medlem för att delta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att ingen av dom låter som finns på Songbox är kortare än 7 minuter.. Så lång får ju inte en eurovison hit vara 🙁

Det är inte minuter du ser till höger utan betyg 😮

Låtarna är cirkus 3 min.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hmm! Har köpt 50 krediter nu för att kunna skaffa pro-medlemskap.. men den säger att jag har för lite krediter... Skumt!

Nåja, får prova senare. Låten är ju ändå inte färdig än 😄..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Har köpt 50 krediter nu för att kunna skaffa pro-medlemskap.. men den säger att jag har för lite krediter... Skumt!

Nåja, får prova senare. Låten är ju ändå inte färdig än 😉..

/Daniel

Månadsabonnemanget kostar (tror jag) 40 krediter.

Att skicka in en låt kostar (har jag för mig) 20 krediter/låt.

Du har (om jag inte misstar mig) minst 10 krediter för lite.

Och deadline är IMORGON!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Har köpt 50 krediter nu för att kunna skaffa pro-medlemskap.. men den säger att jag har för lite krediter... Skumt!

Nåja, får prova senare. Låten är ju ändå inte färdig än ☺️..

/Daniel

Månadsabonnemanget kostar (tror jag) 40 krediter.

Att skicka in en låt kostar (har jag för mig) 20 krediter/låt.

Du har (om jag inte misstar mig) minst 10 krediter för lite.

Och deadline är IMORGON!! 😆

Njäe, på söndag väl? Eller kanske kl 24 imorgon.. blir nog färdig imorgon 😉. Annars så gör jag en egen produktion av låten.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Har köpt 50 krediter nu för att kunna skaffa pro-medlemskap.. men den säger att jag har för lite krediter... Skumt!

Nåja, får prova senare. Låten är ju ändå inte färdig än 😛..

/Daniel

Månadsabonnemanget kostar (tror jag) 40 krediter.

Att skicka in en låt kostar (har jag för mig) 20 krediter/låt.

Du har (om jag inte misstar mig) minst 10 krediter för lite.

Och deadline är IMORGON!! 😛

Njäe, på söndag väl? Eller kanske kl 24 imorgon.. blir nog färdig imorgon 🙂. Annars så gör jag en egen produktion av låten.. 🙂

Ingen brådska! Det kommer en ny tävling nästa år. Så du har 12 månader på dig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade också in min låt igår 6 september men eftersom dom säger sista dagen är 7 september så borde det vara senast 24.00 söndag 7 september enligt vad jag fattar i alla fall. Går man in på LEADS delen på songbox.se så finns fler bra utmaningar utöver denna melodifestival grej 🙂

Redigerat av kvd669o
Link to comment
Dela på andra sajter

det går nog bra för jag var inne för några sekunder sen och som sagt nu är det måndag 8 :e september och man kunde fortfarande skicka in så jag tror dom inte är ben hårda på det där med tid för dom vill ju ha bra låtar till sitt förlag och en som håller för melodifestivalen då :rolleyes: LYCKA TILL VIBE 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

det går nog bra för jag var inne för några sekunder sen och som sagt nu är det måndag 8 :e september och man kunde fortfarande skicka in så jag tror dom inte är ben hårda på det där med tid för dom vill ju ha bra låtar till sitt förlag och en som håller för melodifestivalen då 🙁 LYCKA TILL VIBE 😛

Detsamma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...