Jump to content
Annons

Hardtrance och alltdärtill.


liljekvist

Recommended Posts

Har precis fått ett par inslag av hardtrance här i hemmet, speciellt Bas & Ram som jag tänker på. Jag som då halkat in på trance delen blir ju såklart som en vild femåring i en leksaksaffär när man får höra sånt här. Mina frågor är som följer:

Några bra tips på hur man skall bygga en bra hardtrance låt från grund, vad är viktigt att tänka på? Vilka inslag är bra att ha, effekter och dylikt?

Bra VST eller soundfonts som någon här kan tipsa om?

Hur bygger man en riktigt skön, hård och tuggande trumma+baslinje som kan liknas i Rendez Vous av Bas & Ram?

Om du då vet lite om hardtrance och vill dela med dig dina kunskaper mer "live" så finns jag också genom min mail.

joelliljekvist@live.se

Otroligt tacksam för svar!

Mvh, Liljekvist

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
Har precis fått ett par inslag av hardtrance här i hemmet, speciellt Bas & Ram som jag tänker på. Jag som då halkat in på trance delen blir ju såklart som en vild femåring i en leksaksaffär när man får höra sånt här. Mina frågor är som följer:

Några bra tips på hur man skall bygga en bra hardtrance låt från grund, vad är viktigt att tänka på? Vilka inslag är bra att ha, effekter och dylikt?

Bra VST eller soundfonts som någon här kan tipsa om?

Hur bygger man en riktigt skön, hård och tuggande trumma+baslinje som kan liknas i Rendez Vous av Bas & Ram?

Om du då vet lite om hardtrance och vill dela med dig dina kunskaper mer "live" så finns jag också genom min mail.

joelliljekvist@live.se

Otroligt tacksam för svar!

Mvh, Liljekvist

Samma gamla vst pluggar, vanguard och sytrus. Sen så har jag dock inte hört exemplet, men det är alltid kul o blanda hardtrance o tech trance 🙂 Det viktiga att tänka på i en hardtrance låt är att inte göra den allt för hård och fortfarande göra den trancig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...