Jump to content
Annons

Behringer mikrofoner


Shanty

Recommended Posts

Sammenlignet med andre produsenter er Behringer mikrofoner mycket lågare i pris.

Men hvordan er de kvalitetsmessig??

Er Behrigers mikrofoner virkelig dårligere en andre produsenter, eller er det bare en gammel legende???

Det hadde varit fint om dere kunne komme med noen synspungter.

Vennlig hilsen

Shanty

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skruven (oregistrerad)

Vilka menar du är det Behringer C-2 eller??

Isåfall så finns det ljudfiler på Tidningen Studios nerladdnings sida där du kan ladda ner ljudfiler där dem spelar in Trummor och Gitarr.

//Skruven

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=7259

Studio har testat en annan mick också och den fick nästa lika bra betyg som Studio Projects B1.

Behringer har väl som alla tillverkare sina upp och ned.

Men oftast mycket prisvärda tycker jag.

För billiga grejer är Behringer kanon.

Jag har ingen mick från Behringer men en billig Behringer mixer som många säger låter illa men preampen är helt tyst och släpper igenom min mick på ett utmärkt sätt.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Behringer B-2 Pro och den låter bra tycker jag, har även lånat ut den till en polare som spelade in ett hårdrock band och de var också nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar vanliga dynamiska sångmikrofoner för replokal/konserter, så kan jag säga att jag har det där tre-packet som kostar typ 250 kronor. Det låter inte lika bra som t ex en SM58, och det blir rundgång tidigare, men funkar ändå. Och med priset som faktor är det ju svårt att sätta något rättvist betyg. Jag menar, säg att man är tre i bandet som behöver höras för att få fram sitt eget sound, och inte har 3000 kronor och lägga på Shure-mikrofoner. Då funkar ju ändå Behringer-mickarna helt okej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...