Jump to content
Annons

Woodo guitars, något att lita på?


oakn

Recommended Posts

Hejsan allesammans,

Nu hade jag tänkt att köpa ny gitarr (igen 😆 ). Och jag kom in på sidan http://www.woodoguitars.se/ och ja, det verkar vara för bra för att vara sant. Gratis frakt i hela Sverige, postförskott... ja är det för bra? Kommer det komma en kvisthög på posten, eller är dom seriösa?

Så nu till min fråga, är det någon som känner till något om dom och är det värt ett försök att beställa?

Tacksam för snabba svar 😛 , för ni vet ju hur bråttom man får när man är på jakt efter ny gitarr. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
mrMagenta (oregistrerad)

Jag är en nybliven ägare till en Woodo GTC1, dvs telecastern med genomgående hals. Jag är helt nöjd med mitt instrument än så länge, har haft den i 3 dar eller så. Det är helt klart mycket för den ringa pengen. Pickuperna är riktigt trevliga och gitarren kom bra inställd - rätt intonering, bra stränghöjd, inget oljud från elektroniken. Dessutom har iaf den här modellen en riktigt skön halsprofil, ingen klistrig finnish. Det här är trä, nästan naket. Allt syns. Alla gillar nog inte sin finnish såhär rå, det är en smaksak. Jag föredrar det här över tjock polyuretanlack vilken dag somhelst. Man får komma ihåg att de hårda träslagen kan väga en del, men vikten på den här modellen är välbalanserad så det är inget större dilemma.

Vid nästa strängbyte kanske jag sätter in en översadel i ben. Eventuellt kopplar jag om elektroniken till två volympotar och en fasvändare, men i övrigt är allt som så som jag vill ha det.

Du kan vara lugn om du väljer att beställa en gitarr, det kommer ingen kvisthög. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hejsan allesammans,

Nu hade jag tänkt att köpa ny gitarr (igen 🙂 ). Och jag kom in på sidan http://www.woodoguitars.se/ och ja, det verkar vara för bra för att vara sant. Gratis frakt i hela Sverige, postförskott... ja är det för bra? Kommer det komma en kvisthög på posten, eller är dom seriösa?

Så nu till min fråga, är det någon som känner till något om dom och är det värt ett försök att beställa?

Tacksam för snabba svar 🙂 , för ni vet ju hur bråttom man får när man är på jakt efter ny gitarr. 🙂

Se till bara att det inte är förbannelse köpa en voodogitarr 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

synd att de bara hade fula modeller, telecastern var snyggast och då gillar jag inte telcasterns utsende nått vidare.

nä hellre http://www.eastwoodguitars.com/ fast de är ju lite dyrare i europa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är som baken.. Eastwoods guror ser ju ut som guror gjort i alla tider, tråkigt.. Wodoguitars har i varjefall en egen stil.. Att frakten är gratis inom Sveriges gränser tycker jag bara verkar seriöst.. 🙂 Blev faktiskt sugen på att köpa en bas av dom.. En 5-stängad bandlös då.. 🙂

synd att de bara hade fula modeller, telecastern var snyggast och då gillar jag inte telcasterns utsende nått vidare.

nä hellre http://www.eastwoodguitars.com/ fast de är ju lite dyrare i europa.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

synd att de bara hade fula modeller, telecastern var snyggast och då gillar jag inte telcasterns utsende nått vidare.

nä hellre http://www.eastwoodguitars.com/ fast de är ju lite dyrare i europa.

Efter att ha tittat på easty wood gitarrer så måste jag nog säga att din smak är lite annorlunda, dom flesta tar nog en superstrata över dom där gitarrerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har också snubblat in på woodo's hemsida och vart råsugen på att beställa en 5-strängad bas, fast jag är en gitarrist. 🙂

Jag tycker basarna var mycket snyggare än gitarrerna. Det verkar ju vara bra skit som borde kosta minst det dubbla, men tycker gitarrskallarna såg lite miffo ut... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Woodo hade åtminstånde väldigt snygga basar! Ser ut som Foderas basar men är förmodligen "ganska" mkt billigare!

//Strangelove

Foderas vet jag inte vad det är (är ingen basist heller), men instämmer att basarna var j-vligt fina! Inte konstigt att den 6strängade är slutsåld...var ju rätt hyggligt pris på den(och på dom andra basarna också) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Woodo hade åtminstånde väldigt snygga basar! Ser ut som Foderas basar men är förmodligen "ganska" mkt billigare!

//Strangelove

Foderas vet jag inte vad det är (är ingen basist heller), men instämmer att basarna var j-vligt fina! Inte konstigt att den 6strängade är slutsåld...var ju rätt hyggligt pris på den(och på dom andra basarna också) 🙂

Richard Bona och Victor Wooten (och många, många fler duktiga basister) har Fodera basar, om du nu känner till dom.

//Strangelove

Redigerat av Strangelove
Link to comment
Dela på andra sajter

Woodo hade åtminstånde väldigt snygga basar! Ser ut som Foderas basar men är förmodligen "ganska" mkt billigare!

//Strangelove

Foderas vet jag inte vad det är (är ingen basist heller), men instämmer att basarna var j-vligt fina! Inte konstigt att den 6strängade är slutsåld...var ju rätt hyggligt pris på den(och på dom andra basarna också) 🙂

Richard Bona och Victor Wooten (och många, många fler duktiga basister) har Fodera basar, om du nu känner till dom.

//Strangelove

Sorry, känner inte till dom...Men kanske har hört namnet Victor Wooten nånstans...? hm hm, aja jag kan googla! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hah, feta guror. Verkligen fet trä-kännsla. Blev lite sugen på en sån nu faktiskt. 🙂

Höll på att skita ned mig när jag såg Woodo GSS Spalted Maple. Fasen va fet.

Några EMG mickar på den... Hohoo.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
bassdude (oregistrerad)

jag har både basar och gitarrer från woodo. använder BX5-basarna, både bandat och bandlöst samt en sån där grön tele-gura. de är verkligen hur bra som helst. arttu, som har woodoguitars.se, är verkligen en hyvens kille och tillåter inte en affär då man blir missnöjd. har för mig att han ger öppet köp också, vilket innebär att man inte får grisen i säcken.

visst är det en smaksak med instrument, men jag har gått över helt till woodo nu. passar mig hur bra som helst. har dessutom turnérat med en av BX5-basarna utan några problem, vilket bevisar vilken kvalitet de håller. klarar de flygresa, hanteringen på flygplatser, större temperaturförändringar och svettiga gigs så skriver jag under på att de håller bra kvalitet.

funderar nån på att skaffa en woodo tycker jag inte man ska tveka att kontakta arttu. han fixar! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Men shiit vilka häftiga grejjer! SKulle inte sitta helt fel att införskaffa sig en 5-strängad bas därifrån eller! 😛

Vill ha 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...