Mr Keys Postat 30 juli 2008 Postat 30 juli 2008 har några kanaler, som i och för sig är skickade till en grupp. men som måste justeras inom gruppen i förhållande till varandra, men bara parvis....kan man liksom, låsa ihop två audiokanaler så att dom alltid ligger med samma volymförhållande till varandra....dvs, när jag rör regeln på ena flyttas även den andra......för jag lyckas hela tiden fucka upp förhållandena mellan kanalerna.... samtidigt kan jag inte skicka varje par till en egen grupp, det blir aldeles för många grupper....har ett sångarr med 70 kanaler.... jag vet att det funkar om man markerar båda kanalerna manuellt, men....jag har för mig att det finns nån funktion så att det går att linka ihop dem liksom.... nån som vet??????
Elof (oregistrerad) Postat 30 juli 2008 Postat 30 juli 2008 har några kanaler, som i och för sig är skickade till en grupp. men som måste justeras inom gruppen i förhållande till varandra, men bara parvis....kan man liksom, låsa ihop två audiokanaler så att dom alltid ligger med samma volymförhållande till varandra....dvs, när jag rör regeln på ena flyttas även den andra......för jag lyckas hela tiden fucka upp förhållandena mellan kanalerna.... samtidigt kan jag inte skicka varje par till en egen grupp, det blir aldeles för många grupper....har ett sångarr med 70 kanaler.... jag vet att det funkar om man markerar båda kanalerna manuellt, men....jag har för mig att det finns nån funktion så att det går att linka ihop dem liksom.... nån som vet?????? Klicka och håll in musknappen i rutan ovanför automationsrutan (alltstå grupprutan) på kanalen, då kommer group settings upp. Där kan du välja vad grupperingen ska gälla. När du gjort det så kan du assigna kanaler till samma grupp genom att alt-klicka i grupprutan på dem.
Mr Keys Postat 30 juli 2008 Trådstartare Postat 30 juli 2008 tack så JÄVLA mkt, du anar inte hur mkt du underlättade för mig nu!!!!! 🙂🙁😛😄 :D 😄 :D 😄 :D 😄
Elof (oregistrerad) Postat 30 juli 2008 Postat 30 juli 2008 !!!!! 🙁😛😄 :D 😄 :D 😄 :D 😄 Jo, jag gör nog det 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.