Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det någon adapter man kan plugga in i ett vanligt nätverkskort som gör om det till ett trådlöst?

Kan tänka mig att det fungerar på antingen två sätt; Antingen som en ersättare för själva sladden, och att man då får plugga in någonting i både nätverkskortet och på en ledig plats på routern. Eller att man pluggar in något som gör att nätverkskortet går att använda som en vanligt trådlöst nätverkskort.

Ska påpeka att det gäller en Xbox, annars hade jag ju bara bytat nätverkskort.

Annons
Postat

Aha, fick för mig att det var därför du stämde in i tråden 😲 Då stryker vi den frågan.

Postat

Hej kanske försent...

Men jag hittade idag en Belkin nätverk/kabel till trådlöst för 199 kr på elgiganten i länna (stockholm)...

Höll i den men blev dumsnål...har en xbox g:a mod...och gillar inte kabeln från routern till vardagsrummet.

Får leva med det ett tag till, har inte råd med konstiga grejor under semester/pappa ledighet....

Ha det

friend (oregistrerad)
Postat
Såg att det finns trådlösa nätverkskort med USB-kontakt, hade det funkat måntro?

Fungerar det så kan det väl bli lite slött möjligen.

Skulle inte vilja ha trådlöst genom USB om inte software var av snabb sort.

(fan, den meningen blev snurrig 😕 )

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ett tips, om ni blandar hastigheter på trådlösa prylar så går det trådlösa nätet på den långsammaste hastigheten som någon enhet har.

Så försök ha samma hastighet på wifi adapters.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.