Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Usch,

Jag hatar att stÀlla en frÄga som man kommer fÄ svaret "anvÀnd sökfunktionen" pÄ men jag kan tyvÀrr inte med, den i dagslÀget rÀtt crappy, sökfunktionen hitta nÄgot om detta sÄ det fÄr bÀra eller brista.

Jag installerade precis "IK Multimedia":s bundle till Pro Tools med Sampletank, Amplitube och T-Racks EQ i lite smÄtt haltande versioner. DÄ jag tÀnkte att jag skulle vara kÀck och ha en separat mapp för RTAS-plug ins nÄgon annanstans pÄ datorn istÀllet för i Pro Tools mappen fixade jag blixtsnabbt en ny mapp för detta pÄ hÄrddiskens domÀner.

Problemet Àr nu att jag inte fÄr upp dessa nya program nÀr jag försöker starta rewire pÄ dem via insert pÄ en audiokanal. Jag antar att jag mÄste stÀlla in sÄ att Pro Tools letar efter RTAS pÄ fler stÀllen Àn "default". Och följdaktligen Àr min frÄga...Var kan man stÀlla in detta?

Eller Àr jag helt ute och cycklar i grönsakslandet?

Annons
Postat

Installerade du först och sedan flyttade filerna? Och flyttade du enbart plugin filerna eller flyttade du ocksÄ installationsfiler och dylikt?

/Majken

Postat

Nej, alltsÄ, jag installerade och fick dÄ vÀlja var jag förvarade mina RTAS.

DÄ valde jag alltsÄ en helt annan katalog Àn vad som föreslogs.

Jag har letat runt i Pro Tools mappen för att försöka hitta var RTAS-mappen finns men utan framgÄng...

Postat

Brukar finnas pluggar i följande mapp: (Windows)

C:\Program\Delade filer\Digidesign\Dae\Plug-Ins

Postat (redigerat)

Nu snackar vi....Tack sÄ mycket. kan nog flytta över mina filer för för at fÄ det att funka.

Dock kvarstÄr frÄgan. GÄr det inte att "RTAS"-Plug ins nÄgon annanstans pÄ datorn Àn i denna mapp? Borde ju gÄ att peka Pro Tools till flera olika stÀllen pÄ hÄrddisken som man kan i de flesta andra inspelningsprogram.

Redigerat av Pluffo
Postat

Jag har faktiskt ingen aning, eftersom jag aldrig provat installera pluggar nĂ„gon annanstans.. 😛

Postat

Hmm...nÀ, det kanske var rÀtt onödigt...

Men jag Ă€r rĂ€tt omstĂ€ndig till naturen... 😛

Fortfarande sÄ tar jag inte nej som ett svar...

Det mÄste ju gÄ att göra...

För övrigt undrar jag varför DigiDesign Àr sÄ snÄla och inte skickar med en riktig manual istÀllet för det dÀr lilla informationshÀftet som man lÀser igenom innan man har Àtit upp sina kalaspuffar.

Postat

Manualen finns visserligen pÄ skivan i pdf-format...

Men som sagt, surt att man inte fĂ„r med en bok... (som digital performers anvĂ€ndare fĂ„r) 😛

Postat (redigerat)

Jaha, visste inte ens att man fick nĂ„gon manual i pdf. Det förbĂ€ttrar ju lĂ€get lite men jag vill fortfarande ha en manual med den dĂ€r nytryckta kĂ€nslan som man kan sitta och lukta pĂ„ 🙂

Dock gillar jag att DigiDesigns har videotutorials pĂ„ sin hemsida. Ett skönt sĂ€tt att inhĂ€mta kunskap om programmet, perfekt för dyslektiker och oss allmĂ€nt lata 😛

Redigerat av Pluffo
Postat

Är det DiSK filmerna pĂ„ digidesign.com du pratar om?

• 4 veckor senare...
Postat

Jepp. Det var dem jag menade. Kanske inte vÀrldens bÀsta men i alla fall ett steg i rÀtt riktning.

Postat

De Àr som du sÀger vÀldigt "basic", men om man tar sig tid att titta pÄ dem kan man alltid dyka pÄ nÄgra knep som Àr kanonenkla men man inte tÀnkt pÄ förut...

Det Ă€r den största nackdelen med Pro-Tools....det Ă€r nĂ€stan FÖR lĂ€tt och logiskt 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.