Jump to content
Annons

Musikberoende tjej har hittat hit


LondonGossip (oregistrerad)

Recommended Posts

LondonGossip (oregistrerad)

Hej,

Jag har tittat runt pÄ studio forum ett tag och jag mÄste verkligen hÄlla med om att detta verkar vara ett kvalitetsforum. För den som Àr intresserad, kommer jag att ge er en kort presentation av mig sjÀlv och förhoppningsvis kommer vi höras mer pÄ detta forum i framtiden.

Jag har nyligen tagit studenten och bor i Göteborg. Uppenbarligen sÄ brinner jag för musik, annars skulle jag aldrig ha varit pÄ den hÀr sidan. Jag har aldrig varit specifik musikalisk, nÀr det kommer till att spela instrument eller sjunga. DÀrför har jag mer fokuserat pÄ den andra sidan av musiken. Jag Àr den typen av person som Àr vÀldigt mÄn om mina cdskivor, jag kan ladda ner ett album och nÀr jag lyssnat igenom det sedan gÄ ut och köpa skivan.

Under denna vÄren har jag jobbat pÄ ett skivbolag i Göteborg, dÀr jag har fungerat som nÄgon form av assistent/allt-i-allo. Jag har Àven en klubb tillsammans med en god vÀn, som hade en lyckad premiÀr i mars (hint klubben heter London Gossip). London Gossip har dock fÄtt stÄ tillbaka dÄ vi har haft studenten och allt som tillhör detta(prov och uppsatser). Vi kommer dock att plocka upp London Gossip till hösten och försöka köra klubb med jÀmna mellanrum.

Till hösten kommer jag att vara arbetslös och jag vÀxlar mellan att kÀnna mig lugn och ha panik inför detta faktum. Men jag skall försöka jobba in sÀtt att hÄlla pÄ med musik i mitt liv, av den enkla anledningen - utan musik fungerar jag helt enkelt inte.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hej pÄ dig!

Vilket trevligt och personligt sÀtt du presenterar dig pÄ!

Jag kÀnner igen mig i "vad-kommer-att-hÀnda-i-framtiden"-paniken. Pluggar saker som blir allt mindre efterfrÄgat pÄ arbetsmarknaden. Det Àr sÀkert bra att du följer din musikpassion. Lycka till med klubben, förresten! Kanske man fÄr komma o stuffa lite om jag skulle komma till GBG ngn gng.

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej,

Jag har tittat runt pÄ studio forum ett tag och jag mÄste verkligen hÄlla med om att detta verkar vara ett kvalitetsforum. För den som Àr intresserad, kommer jag att ge er en kort presentation av mig sjÀlv och förhoppningsvis kommer vi höras mer pÄ detta forum i framtiden.

Jag har nyligen tagit studenten och bor i Göteborg. Uppenbarligen sÄ brinner jag för musik, annars skulle jag aldrig ha varit pÄ den hÀr sidan. Jag har aldrig varit specifik musikalisk, nÀr det kommer till att spela instrument eller sjunga. DÀrför har jag mer fokuserat pÄ den andra sidan av musiken. Jag Àr den typen av person som Àr vÀldigt mÄn om mina cdskivor, jag kan ladda ner ett album och nÀr jag lyssnat igenom det sedan gÄ ut och köpa skivan.

Under denna vÄren har jag jobbat pÄ ett skivbolag i Göteborg, dÀr jag har fungerat som nÄgon form av assistent/allt-i-allo. Jag har Àven en klubb tillsammans med en god vÀn, som hade en lyckad premiÀr i mars (hint klubben heter London Gossip). London Gossip har dock fÄtt stÄ tillbaka dÄ vi har haft studenten och allt som tillhör detta(prov och uppsatser). Vi kommer dock att plocka upp London Gossip till hösten och försöka köra klubb med jÀmna mellanrum.

Till hösten kommer jag att vara arbetslös och jag vÀxlar mellan att kÀnna mig lugn och ha panik inför detta faktum. Men jag skall försöka jobba in sÀtt att hÄlla pÄ med musik i mitt liv, av den enkla anledningen - utan musik fungerar jag helt enkelt inte.

Hej och vĂ€lkommen hit! 🙂 För vissa kommer det med musik lĂ€tt och för vissa blir till att kĂ€mpa mera. Men det Ă€r bara att öva och öva och öva. Sen finns det alltid kunnigt folk hĂ€r. Man fĂ„r aldrig underskatta folks kunskap hĂ€r. Men se bara till att du har lĂ€st manualerna först innan du frĂ„gar saker. Det underlĂ€ttar en hel del. BĂ„de för din skull och underlĂ€ttar för de som vill svara och förstĂ„ frĂ„gan. 🙂 Sen Ă€r det bra med lite flera tjejer pĂ„ det hĂ€r forumet. Kan bli ganska hĂ„rda tongĂ„ngar hĂ€r nĂ€r det Ă€r bara killar. Ganska sĂ„ typiskt ocksĂ„ pĂ„ en arbetsplats med för lite eller inga tjejer alls.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VÀlkommen. berÀtta gÀrna mer om vad du gillar för musik, Àr sjÀlv musikberonde och det Àr alltid kul att byta tips pÄ nya grejer man borde gilla men kanske inte upptÀckt Ànnu.

vad har klubben för inriktning, vad ska det spelas för musik dÀr? blidr det live band eller bara DjŽs?

du ska fÄ ett tips om en musikal som spelas i göteborg i höst, http://www.myspace.com/proggmusikalensrockensemble

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LondonGossip (oregistrerad)
VÀlkommen. berÀtta gÀrna mer om vad du gillar för musik, Àr sjÀlv musikberonde och det Àr alltid kul att byta tips pÄ nya grejer man borde gilla men kanske inte upptÀckt Ànnu.

vad har klubben för inriktning, vad ska det spelas för musik dÀr? blidr det live band eller bara DjŽs?

du ska fÄ ett tips om en musikal som spelas i göteborg i höst, http://www.myspace.com/proggmusikalensrockensemble

Klubbens musikprofil Àr indierock/indiepop/electo/synth. Vi kör Àven med tvÄ liveakter per kvÀll.

Min musiksmak Àr ganska bred. Min första stora musikkÀrlek sedan barnsben har varit Depeche Mode och sedan dess har det bara utvecklats, Bright Eyes har Àven varit stora för mig. Viktigast just nu Àr Crystal Castles, Den stora sömnen, The Faint, Foals, Hot Chip, I was a cub scout, Klaxons, Lightspeed Champion (för att nÀmna nÄgra).

Jag har Àven en stor förkÀrlek för demoband, som jag inte riktigt kan förklara. I den kategorin Àr The Loyal, Minute Gun, The Bryte(om de nu skall rÀknas till 'demo' fortfarande) och Butterfly Imp absolut vÀrda att nÀmna.

Jag fÄr ta och koll in det dÀr med musikalen dÄ! :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej o vÀlkommen...

För min del Àr det helt ok att ladda ner och köpa sedan. Det Àr ju inte konstigare Àn att gÄ in o lyssna först o köpa sedan. Hoppas det ordnar sig för dig med jobb o sÄnt...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LondonGossip (oregistrerad)
Hej o vÀlkommen...

För min del Àr det helt ok att ladda ner och köpa sedan. Det Àr ju inte konstigare Àn att gÄ in o lyssna först o köpa sedan. Hoppas det ordnar sig för dig med jobb o sÄnt...

Jag hÄller med dig. Det som kan vara fördelen med att ladda ner framför gÄ in i butiken och lyssna, beror ju pÄ hur man Àr som person. Jag vet med mig att med vissa genrers/artister behöver jag mer tid Àn vad som kanske Àr ok att ta i butiken innan jag vet om jag gillar skivan.

Men bÄda sÀtten Àr ju definitivt bra!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej o vÀlkommen...

För min del Àr det helt ok att ladda ner och köpa sedan. Det Àr ju inte konstigare Àn att gÄ in o lyssna först o köpa sedan. Hoppas det ordnar sig för dig med jobb o sÄnt...

Jag hÄller med dig. Det som kan vara fördelen med att ladda ner framför gÄ in i butiken och lyssna, beror ju pÄ hur man Àr som person. Jag vet med mig att med vissa genrers/artister behöver jag mer tid Àn vad som kanske Àr ok att ta i butiken innan jag vet om jag gillar skivan.

Men bÄda sÀtten Àr ju definitivt bra!

Det Àr bara ladda ned och lyssna. För hur mÄnga plattor har man inte laddat ned och insett nej aldrig jag köper den hÀr, den hÄller inte mÄttet. Har tröttnat pÄ, jag vet inte hur mÄnga, som man blivit besviken pÄ.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LondonGossip (oregistrerad)
ja.......

vad skall man göra?

Vad syftar du pÄ? Vad man skall göra Ät nedladdning eller vad man skall göra Ät att man blir arbetslös?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...