Jump to content
Annons

hur ska jag koppla?

Recommended Posts

bender (oregistrerad)
Postat

har ett creative soundblaster audigy 2 som jag vill koppla till mina nyinförskaffade esi near 05.

ljudkortet har en rca spdif ut, en digital ut och en vanlig line out . jag vill koppla det till tvÄ XLR eller tvÄ TRS in i monitorerna. vilket Àr det besta sÀttet att koppla/vad behöver jag för sladdar?

var fÄr jag tag pÄ sladdar?

Annons
bender (oregistrerad)
Postat

problemet Ă€r att jag vill koppla frĂ„n EN line out till TVÅ aktiva högtalare sĂ„ jag mĂ„ste vĂ€l ha nĂ„n förgreningskabel eller nĂ„t?

Postat

Japp, frÄn en stereominitelehanne till tvÄ monotele.

En sÄn adapter borde t.o.m. finnas pÄ Siba, men sladdar mÄste du nog gÄ till en riktig musikaffÀr för att hitta, sÄ det Àr nog lika bra att köpa alltihopa dÀr. DÄ fÄr du dessutom sÀkert hjÀlp sÄ att inget blir fel...

bender (oregistrerad)
Postat

dÄ fÄr jag ingen stereo signal ut i högtalarna eller?

Postat

Njaae.... 🙂

Du fÄr ju en monosignal ut till vardera högtalaren. TvÄ olika mono ger ju en stereo, liksom...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.