Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SÄg musikbyrÄn igÄr och hörde denna mycket intressanta tjej för första gÄngen. NÄgon som har hört mer Àn det lilla som spelades igÄr? (Bara nÄgra korta klipp) Klart intressant sound hon har och för er som inte sÄg programmet rekommenderar jag att ni försöker hitta skivan för att provlyssna lite! Ska sjÀlv sÀtta igÄng att jaga sÄ snart som jag bara fÄr möjlighet!

Saxar lite frÄn MusikbyrÄns hemsa

Joanna Newsom

I MusikbyrÄn möter du Àven en av Ärets mest spÀnnande debutanter. Hon pÄminner om en Àlva och sjunger lite som Kate Bush eller för all del Karin Dreijer. Eller Lisa Simpson.

Det beror pÄ vem du frÄgar. San Fransisco-tjejen Joanna Newsom har helt klart en speciell röst. Och hon skriver och spelar dessutom sina lÄtar pÄ ett vÀldigt udda instrument. PÄ sin debutplatta "The Milkeyed Mender" har Joanna Newsom nÀmligen bevisat att det gÄr att göra bra popmusik Àven pÄ en harpa.

Redigerat av Neko
Annons
Postat

Helt underbart. Hon verkar sÄdÀr lite mysigt smÄgalen med. Trevlig trevligt!

jappe (oregistrerad)
Postat

Hennes hemsida verkar populÀr.

"Bandwidth Limit Exceeded

The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. "

Postat

Heh, hittade en intervju med henne. Hon uppmanade folk som inte hade rÄd att köpa skivan att ladda hem den. Hon menade pÄ att hon i vanliga fall ger bort skivan gratis till de som inte kan betala. Men det Àr dyrt och tar tid, sÄ dÄ kunde folk gott plocka hem den istÀllet och bespara henne kostnaden och besvÀret.

Vilket inte hennes skivbolag lĂ€r gilla, men vad tusan. Stor eloge för en god tanke skall hon ha iaf. Jag kanske köper skivan för skojs skull 🙂

/Majken

• 4 veckor senare...
Postat

syrran hade skivan, men hon gillade den inte, men jag rÄkade höra och tyckte det var speciellt pÄ ett bra sÀtt...har lyssnat en del pÄ skivan sen dess...gillar dock inte pianolÄtarna...har för mig att det lÀt lite keyboard:igt.. men det kanske till och med var keyboard som spelades (nÄn vecka sen jag lyssnade nu)....men tyckte iaf inte det lÀt speciellt bra, och om det inte Àr Àkta piano som spelas kan jag absolut inte förstÄ varför.....

men harpalÄtarna Àr sköna som fan, speciellt inledningsspÄret "Bridges and Balloons"......

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.