Jump to content
Annons

sennheiser hd25-1 II


nilsemil

Recommended Posts

Annons

Klart att det funkar, dessutom är dom lurarna riktigt bra. Lite väl hängmatta i dom dock, mycket bas. Men vet man bara vad man gör och "lär sig" hur dom låter så ska det inte vara några problem. Dom spelar otroligt starkt innan det börjar låta illa, mao dom blåser huvet av dig. Och det är väl tanken med dom eftersom dom är poppis bland dj's och liveteknikers.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
Ruggigt kort sladd dock.

går att köpa en längre

Stämmer bra det. Smidigt att byta om man har snubblat för mycket på kabeln och gjort dom glappa!

För övrigt så är det smidigt att kunna byta ut reservdelar. På mina lurar så har öronmuffarna gett sig.

Bara att beställa nya!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par såna Sennheiser-lurar i min studio. Tycker de funkar OK men de är alldeles för skrikiga för

min smak. Efter en 15 timmar i studion så har jag så ont i huvudet så det slår... Men dom är sköna att ha på

sig runt öronen dock.

Var in till Musikbörsen och inhandlade ett par Beyerdynamic DT 250 som dom rekommenderade.

MYCKET MYCKET bättre ljudåtergivning på alla register, och jag har suttit 17 timmar i streck utan

att ens bli trött i huvudet av dem!

Så jag skulle nog välja några andra än dessa Sennheiser-lurar.

Funkar inte bra när man DJ:ar heller. De är som sagt alldeles för skrikiga enligt mitt tycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...