Jump to content
Annons

Någon vänlig själv som vill ta en titt på min mix?


illerrre

Recommended Posts

Jag tog och gjorde ett litet sample av hur jag personligen skulle gjort det.

Lade till ett basspår och mastrade lite generellt och gjorde ett sample.

http://www.speedyshare.com/921359777.html

Som du/ni hör blev det lite svårt med masteringen, tycker det är jävligt klurigt när man inte har spåren var för sig och kan klyva i frekvenserna.

__

Annars tycker jag att låten är bra, det är ju bara beatet som är lite basfattigt och skruvat nivåmässigt.

Sången är ju också inte 100%, saknar lite inlevelse och bruset/andingen hörs ibland lite väl mycket.

Men flödet är bra och din engelska är helt OK.

Förstår inte hur folk kan ha klagat på hur fan man uttalar changes?

Ärligt talat, det ska inte in till Princeton för analys.

Ge han åsikter och tips till mixen som han frågar om, ge han inte en jävla massa värdelöst skit till sidospår.

__

Men jag måste instämma med någon som skrev där uppe, gör dina beats själv.

Du kommer ha stor nytta av det musikaliskt, det kan ta ett tag i början men ge det en chans.

En sista grej, du är jävligt mycket bättre än majoriteten av svenska rappare, fortsätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad är meningen med att rappa över beats någon annan gjort. Låter hemskt trist, då måste man ju anpassa sig till redan gjord bakgrund och förlorar då den nödvändiga kontrollen över sin musik. Med andra ord kan det aldrig bli som man vill.

Dra hem ett program och greja trummor själv vettja. Då blir låtarna bättre från början. Jag började med FL Studio. Enklare än så blir det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tycker jag att låten är bra, det är ju bara beatet som är lite basfattigt och skruvat nivåmässigt.

Sången är ju också inte 100%, saknar lite inlevelse och bruset/andingen hörs ibland lite väl mycket.

Men flödet är bra och din engelska är helt OK.

Förstår inte hur folk kan ha klagat på hur fan man uttalar changes?

Ärligt talat, det ska inte in till Princeton för analys.

Ge han åsikter och tips till mixen som han frågar om, ge han inte en jävla massa värdelöst skit till sidospår.

du kanske tycker det låter coolt med svengelska bara det inte brusar?

för övrigt är du själv inne på en del sidospår som du ser, men det kanske är viktiga sidospår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lät helt ok, både röstmässigt och när det gäller uttal. Svengelskan är ett nödvändigt ont i början men det är inte så jäkla svårt att förstå då du är svensk 😛

Som någon sa innan så låter du ärligt talat betydligt bättre än många andra som syns idag. Jag gissar på att du lyssnar rätt mycket på hiphop och det är också skitbra för uttal.

Lyssna på låtar som du kan texten på och träna på uttal, spela in dig själv när du lägger en punchline och granska uttal. Övning ger färdighet.

Jag rappade rätt mycket tidigare men känner att jag inte vill synas, jag sitter hellre med en kanna kaffe och proddar beats till eldsjälar som du 😎 Ett stort plus är att du har en skön röst att lyssna på, det är GRYMT viktigt att rösten håller en hel skiva. Finns många duktiga rappare som är så jävla tråkiga/jobbiga att höra en skiva igenom. Jag kommer inte ge några exempel då risken för massor av piskrapp är stor .

Jag har sysslat med hiphop väldigt länge och hjälpt några old timers från gamla kvarter att börja producera och lära sig beats. Dom har blivit riktigt duktiga idag. Jag skulle kunna hjälpa dig med lite beats om det kommer på tapeten då det är en av mina största kvalitéer. PMA mig vid intresse så kan jag ge dig lite andra sätt att kontakta mig på.

Fortsätt jobba!

Link to comment
Dela på andra sajter

du kanske tycker det låter coolt med svengelska bara det inte brusar?

för övrigt är du själv inne på en del sidospår som du ser, men det kanske är viktiga sidospår?

Coolt?

Hur gammal är du egentligen?

Är själv inne på en sjuhelvetes massa sidospår, men med tanke på tråden redan spårat ur kände jag att det inte fanns några hinder för att ge lite konstruktiv kritik utöver mixen.

Jämför du kritiken "jag tycker det är ett större problem att du uttalar change som sjäjndz" och "lite basfattigt...saknar lite inlevelse...andingen"?

Link to comment
Dela på andra sajter

du kanske tycker det låter coolt med svengelska bara det inte brusar?

för övrigt är du själv inne på en del sidospår som du ser, men det kanske är viktiga sidospår?

Coolt?

Hur gammal är du egentligen?

Är själv inne på en sjuhelvetes massa sidospår, men med tanke på tråden redan spårat ur kände jag att det inte fanns några hinder för att ge lite konstruktiv kritik utöver mixen.

Jämför du kritiken "jag tycker det är ett större problem att du uttalar change som sjäjndz" och "lite basfattigt...saknar lite inlevelse...andingen"?

ja precis

ingen bryr sig om lite brus om innehållet är taffligt genomfört

förmodligen är jag snart gammal nog att vara din pappa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...