Jump to content
Annons

Prisras på EastWestQuantumLeap


Filmtoken

Recommended Posts

Beställde just Complete Composers Package ifrån dv247.com. Letat ett tag efter ett bra pris på Symphonic Orchestra Gold, när jag såg att det här paketet blev BILLIGARE att få fraktat ifrån UK än att köpa just SO Gold i Sverige...

SO Gold + Pro XP, RA (etniskt ljudbibliotek a 14 GB), Colossus (32 GB), Stomrdrum, Percussive Adventures 2, Bösendorfer 290 flygelplugg *och* Symphonic Choirs med Wordbuilder (detaljerade körer som sjunger det du säger åt dem).

Jag gissar att det handlar om att rensa bakåt - de senaste biblioteken från EWQL introducerade PLAY-motorn på 64bitar (som bland annat har effortless networking för oss som har urvuxna dtorer stående och bara samlar damm). Förmodligen trycker de ut så många 32bitars-bibliotek de har kvar nu innan de uppgraderar dem till PLAY-standarden. I vilket fall; sjukt sjukt prisvärt. Vi snackar 130GB (mestadels) bra grejer. Och om du tycker det är för dyrt (gav 470 pund inkl UPS-frakt och iLok key 😎) kanske du vill köpa mitt begagnade Colossus för femtonhundra? 🙂 För två och fem slänger jag med mitt gamla RA också 😊

Ljudexempel från de olika biblioteken hittar du på soundsonline.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

1: Hur vet du att de håller på att uppgradera samplingarna? När blir de klara med det? Vad kommer de nya att kosta?

2: Vad köper man dessa till detta lägre pris? Är det bara DV247?

3: Du köpte alltså typ 20 feta pluggar för ett pris som är lägre än för en enda?

Jag sneglar på både Symphonic Choirs och SO Gold och om man kan få dessa två (sammanligt typ 16000SEK ordinarie priser) plus en massa annat för enbart 7500 så låter det nästan överdrivet bra. Har jag missförstått dig eller vad är haken? Det låter alldeles för bra för att vara sant. Det låter lite som när man sneglar på en ny bil för 100k men blir erbjuden 20 nya bilar för 80k.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Beställde just Complete Composers Package ifrån dv247.com. Letat ett tag efter ett bra pris på Symphonic Orchestra Gold, när jag såg att det här paketet blev BILLIGARE att få fraktat ifrån UK än att köpa just SO Gold i Sverige...

SO Gold + Pro XP, RA (etniskt ljudbibliotek a 14 GB), Colossus (32 GB), Stomrdrum, Percussive Adventures 2, Bösendorfer 290 flygelplugg *och* Symphonic Choirs med Wordbuilder (detaljerade körer som sjunger det du säger åt dem).

Jag gissar att det handlar om att rensa bakåt - de senaste biblioteken från EWQL introducerade PLAY-motorn på 64bitar (som bland annat har effortless networking för oss som har urvuxna dtorer stående och bara samlar damm). Förmodligen trycker de ut så många 32bitars-bibliotek de har kvar nu innan de uppgraderar dem till PLAY-standarden. I vilket fall; sjukt sjukt prisvärt. Vi snackar 130GB (mestadels) bra grejer. Och om du tycker det är för dyrt (gav 470 pund inkl UPS-frakt och iLok key 😄) kanske du vill köpa mitt begagnade Colossus för femtonhundra? 😄 För två och fem slänger jag med mitt gamla RA också 😛

Ljudexempel från de olika biblioteken hittar du på soundsonline.com

Sälja ditt Cossus? Vet du inte att de inte tillåter det? Får inte sälja vidare någon av deras produkter. Helt idiotiskt! 😉

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Du köpte alltså Complete Composers Package för 470 pund?? Kostar ju 649£ på sidan? 😄

Hur länge varar detta förresten tror du?

Mvh

Memphis

...och 649UKP = 7723SEK enligt dagens kurs.

Här hemma pågår följande kampanj hos distributören (Fitzpatrick), så det går att beställa hos alla butiker:

Sommarpriser på EastWest

East West Complete Composer Edition innehåller allt från EastWest som bygger på Kontakt motorn.

Förr 9495:- Sommarpris 7995:-

East West FabFour är ljudbiblioteket med soundet från 1900-talets mest kända rockgrupp.

Förr 3995:- Sommarpris: 2995:-

East West Goliath är årets maffigaste ljudbibliotek.Innehåller allt och lite till.

Förr 4995:- Sommarpris: 3995:-

East West Voices of Passion är instrumentet för dig som söker ett ljudbibliotek utöver det vanliga. Ultrahög kvalité utlovas!

Förr 4995:- Sommarpris 3995:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde just Complete Composers Package ifrån dv247.com. Letat ett tag efter ett bra pris på Symphonic Orchestra Gold, när jag såg att det här paketet blev BILLIGARE att få fraktat ifrån UK än att köpa just SO Gold i Sverige...

SO Gold + Pro XP, RA (etniskt ljudbibliotek a 14 GB), Colossus (32 GB), Stomrdrum, Percussive Adventures 2, Bösendorfer 290 flygelplugg *och* Symphonic Choirs med Wordbuilder (detaljerade körer som sjunger det du säger åt dem).

Jag gissar att det handlar om att rensa bakåt - de senaste biblioteken från EWQL introducerade PLAY-motorn på 64bitar (som bland annat har effortless networking för oss som har urvuxna dtorer stående och bara samlar damm). Förmodligen trycker de ut så många 32bitars-bibliotek de har kvar nu innan de uppgraderar dem till PLAY-standarden. I vilket fall; sjukt sjukt prisvärt. Vi snackar 130GB (mestadels) bra grejer. Och om du tycker det är för dyrt (gav 470 pund inkl UPS-frakt och iLok key 😏) kanske du vill köpa mitt begagnade Colossus för femtonhundra? 😉 För två och fem slänger jag med mitt gamla RA också 😄

Ljudexempel från de olika biblioteken hittar du på soundsonline.com

Varför behöver man en Ilok? Jag har inte fattat riktigt hur dessa fungerar. Jag har redan en Ilok till något annat, behöver jag då en ny till dessa? Behöver jag flera stycken?

Det verkar faktiskt som att Composer Gold Bundle för 499 pund är det billigaste om man enbart är intresserad av SO Gold och Choirs.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Beställde just Complete Composers Package ifrån dv247.com. Letat ett tag efter ett bra pris på Symphonic Orchestra Gold, när jag såg att det här paketet blev BILLIGARE att få fraktat ifrån UK än att köpa just SO Gold i Sverige...

SO Gold + Pro XP, RA (etniskt ljudbibliotek a 14 GB), Colossus (32 GB), Stomrdrum, Percussive Adventures 2, Bösendorfer 290 flygelplugg *och* Symphonic Choirs med Wordbuilder (detaljerade körer som sjunger det du säger åt dem).

Jag gissar att det handlar om att rensa bakåt - de senaste biblioteken från EWQL introducerade PLAY-motorn på 64bitar (som bland annat har effortless networking för oss som har urvuxna dtorer stående och bara samlar damm). Förmodligen trycker de ut så många 32bitars-bibliotek de har kvar nu innan de uppgraderar dem till PLAY-standarden. I vilket fall; sjukt sjukt prisvärt. Vi snackar 130GB (mestadels) bra grejer. Och om du tycker det är för dyrt (gav 470 pund inkl UPS-frakt och iLok key 😏) kanske du vill köpa mitt begagnade Colossus för femtonhundra? 😉 För två och fem slänger jag med mitt gamla RA också 😄

Ljudexempel från de olika biblioteken hittar du på soundsonline.com

Varför behöver man en Ilok? Jag har inte fattat riktigt hur dessa fungerar. Jag har redan en Ilok till något annat, behöver jag då en ny till dessa? Behöver jag flera stycken?

Det verkar faktiskt som att Composer Gold Bundle för 499 pund är det billigaste om man enbart är intresserad av SO Gold och Choirs.

Har inget som kräver ilok men vad jag vet så behöver man bara en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde just Complete Composers Package ifrån dv247.com. Letat ett tag efter ett bra pris på Symphonic Orchestra Gold, när jag såg att det här paketet blev BILLIGARE att få fraktat ifrån UK än att köpa just SO Gold i Sverige...

SO Gold + Pro XP, RA (etniskt ljudbibliotek a 14 GB), Colossus (32 GB), Stomrdrum, Percussive Adventures 2, Bösendorfer 290 flygelplugg *och* Symphonic Choirs med Wordbuilder (detaljerade körer som sjunger det du säger åt dem).

Jag gissar att det handlar om att rensa bakåt - de senaste biblioteken från EWQL introducerade PLAY-motorn på 64bitar (som bland annat har effortless networking för oss som har urvuxna dtorer stående och bara samlar damm). Förmodligen trycker de ut så många 32bitars-bibliotek de har kvar nu innan de uppgraderar dem till PLAY-standarden. I vilket fall; sjukt sjukt prisvärt. Vi snackar 130GB (mestadels) bra grejer. Och om du tycker det är för dyrt (gav 470 pund inkl UPS-frakt och iLok key 😛) kanske du vill köpa mitt begagnade Colossus för femtonhundra? 🙂 För två och fem slänger jag med mitt gamla RA också 😳

Ljudexempel från de olika biblioteken hittar du på soundsonline.com

Varför behöver man en Ilok? Jag har inte fattat riktigt hur dessa fungerar. Jag har redan en Ilok till något annat, behöver jag då en ny till dessa? Behöver jag flera stycken?

Nej - en ilok kan innehålla flera licenser, liksom Syncrosoft-nyckeln som finns till andra program. Hur många licenser den kan innehålla vet jag däremot inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så man laddar alltså in licenser i en Ilok? Man köper alltså inte en Ilok med en given licens i?

Har som sagt själv en Ilok, och då jag ville skulle fungera fungerade brydde jag mig inte om att kolla upp saken djupare.

Redigerat av Hemluth
Link to comment
Dela på andra sajter

Så man laddar alltså in licenser i en Ilok? Man köper alltså inte en Ilok med en given licens i?

Har som sagt själv en Ilok, och då jag ville skulle fungera fungerade brydde jag mig inte om att kolla upp saken djupare.

Till vissa program kan det ingå en ilok där licensen är inlagd på förhand - men i de flesta fall är det nog så, att man hämtar licensen på Nätet och lägger in i iloken. Har du redan en ilok, så behöver du alltså inte köpa en ny förrän den du redan har är fylld med licenser till olika program. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej igen!

Lyckats missa att bevaka den här tråden så det är därför jag lyst med min frånvaro :s

1. Ja jag har Colossus och RA kvar, bägge till salu (separat går bra). De går visst att sälja eftersom licensieringen går via Best Service, och inte QW själva.

2. Jag köpte från dv247, och det blev såpass billigt dels för att jag har en kontakt där som brukar kunna pressa de officiella priserna en del, men jag var säkert slarvig nog att rapa ur mig det momslösa priset till er eftersom jag köpte det på företaget. Sorry.

3. Att de uppgraderar till 64bit PLAY vet jag eftersom jag är så tokfrälst i deras grejer att jag läser alltjag kommer över :rolleyes: Just Symphonic Orchestra har kommit nu, uppgraderingspriser beror på ditt paket.

4. Man behöver iLok till just PLAY-versionerna - inte alls till de paketen som reas ut nu. Där var jag fel ute. Men iLok är käckt att ha ändå, om inte annat så för demoversioner av pluggar etc. Och så gjorde det steget kortare att köpa Waves 😮

Hmm glömde jag något nu *funderar* jaja hojta i så fall :-)

Paketet är sjukt bra för övrigt. Symphonic Orchestra är hakan-ner-i-golvet-bra. OBS dock att guldpaketet innehåller *en* mickplacering, och att ljuden är blöta (mitt-i-salongen-ljud). Man får hosta upp pengar till platinum-paketet om man vill ha tre micklägen (torrt/nära, ute-i-salongen, och låångt-bak-i-salongen)

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga varför du säljer ditt Colossus? Jag har både Colossus och Symphony orchestra och tycker att jag har användning av båda.. :3 Eller täcker alla de andra biblioteken hela Colossus bredd (fast mer och bättre givetvis)?

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

VAd är en Ilook?!

En sådan här:

ilok.gif

Samma funktion som Syncrosoft, som Steinberg använder, men de kan inte ersätta varandra.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
VAd är en Ilook?!

En sådan här:

ilok.gif

Samma funktion som Syncrosoft, som Steinberg använder, men de kan inte ersätta varandra.

En "usb nyckel"?!... :rolleyes:

Japp 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Så man laddar alltså in licenser i en Ilok? Man köper alltså inte en Ilok med en given licens i?

Har som sagt själv en Ilok, och då jag ville skulle fungera fungerade brydde jag mig inte om att kolla upp saken djupare.

Till vissa program kan det ingå en ilok där licensen är inlagd på förhand - men i de flesta fall är det nog så, att man hämtar licensen på Nätet och lägger in i iloken. Har du redan en ilok, så behöver du alltså inte köpa en ny förrän den du redan har är fylld med licenser till olika program. 😉

Aldrig haft nåt som krävt ilok men inte omöjligt i framtiden. Det återstår att se. Mennyfiken på veta hur många licenser kan man lägga i en ilok? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säljer mitt Colossus eftersom jag har - två :-D Det jag säljer köpte jag i december -06, det andra medföljde i Complete Composers Bundle som jag tipsade om i början av tråden =). Samma med RA. Jag tycker stenmycket om Colossus, massa bra saker där som jag fortfarande använder flitigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt måste jag säga att jag tycker att 2GB Fazioli-flygeln i Colossus fullständigt smiskar skiten ur hela Bösendorfer 290-pluggen :rolleyes: Men det kan vara mig det är fel på - jag har hört tre olika (och hyfsat välrenommerade) flygelpluggar som bygger på Bösendorfer och jag tyckte alla lät/kändes apdynga med skunksås. Kanske är så enkelt att jag bara hatar Bösendorfer :-) Inte vågat testa QL's Pianos utan kör glatt vidare med Galaxy II's Steinway *dregel dregel*

Link to comment
Dela på andra sajter

Så man laddar alltså in licenser i en Ilok? Man köper alltså inte en Ilok med en given licens i?

Har som sagt själv en Ilok, och då jag ville skulle fungera fungerade brydde jag mig inte om att kolla upp saken djupare.

Till vissa program kan det ingå en ilok där licensen är inlagd på förhand - men i de flesta fall är det nog så, att man hämtar licensen på Nätet och lägger in i iloken. Har du redan en ilok, så behöver du alltså inte köpa en ny förrän den du redan har är fylld med licenser till olika program. 😉

Aldrig haft nåt som krävt ilok men inte omöjligt i framtiden. Det återstår att se. Mennyfiken på veta hur många licenser kan man lägga i en ilok? 🙂

I min Syncrosoft-nyckel har jag 12st licenser i nuläget - och i min iLok har jag i nuläget inga - men jag väntar på att få hem uppgraderingar till Play-versionerna av EWQLSO silver och goldXP - och så ska jag ändra mina Melodyne-licenser till iLok också - och sedan får man se om det blir fler efter hand som man kan lägga över i nyckel i stället för att ha jobbiga challenge/response-koder som blir fel när man ändrar vissa saker i hårdvaran...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett vagt minne av att en iLok ska rymma 100 licenser.

Shit! 😉 Då är det nog inte många som lyckas fylla en sådan... 🙂

Jag har strax över 50 licenser totalt till olika musikprogram (bara Cubase blir ju 5 licenser eller något; från VST/24 till C4, så det blir många ganska kvickt...), pluggar och VSti - och har faktiskt svårt att tänka mig att jag kan få nytta av så jättemånga till... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...