Jump to content
Annons

Gitarrpluggar standalone vs. i Cubase


barrf

Recommended Posts

Har en kort fundering gällande ljudkvalitet i standalone-versionerna av ex. Guitarrig 3 och Amplitube. Då jag spelar upp med standalone-programmen så låter det riktigt bra, men vid inspelning i Cubase försämras kvaliteten avsevärt, vad beror detta på och hur kan jag åtgärda det? (Jag är rätt ny på musikproduktionsfronten så kom inte med en massa überteknisk mumbojumbo snälla 🙂, om det då inte är oundvikligt)

Tack på förhand. // Viktor

Redigerat av barrf
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har en kort fundering gällande ljudkvalitet i standalone-versionerna av ex. Guitarrig 3 och Amplitube. Då jag spelar upp med standalone-programmen så låter det riktigt bra, men vid inspelning i Cubase försämras kvaliteten avsevärt, vad beror detta på och hur kan jag åtgärda det? (Jag är rätt ny på musikproduktionsfronten så kom inte med en massa überteknisk mumbojumbo snälla 😄, om det då inte är oundvikligt)

Tack på förhand. // Viktor

Det skulle kunna vara samma fenomen som gjorde att jag dömde ut förstärkarpluggar totalt förut, innan jag förstod vad jag skulle göra.

För min del spelar jag in i 24 bit och standaloneprogrammet måste också vara inställt på det, annars blir det brus from hell. Att ställa in båda på 16 bit funkar inte heller, fråga mig inte varför.

Iaf, när jag spelar in i 24 bit och skickar 24 bits signal så funkar det prima

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...