Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag Àr ny hÀr pÄ Studio och Àr inte sÄ van vid det hÀr forumet. Har letat runt lite angÄende den hÀr frÄgan genom sökfunktionen och har inte hittat nÄgot. Ber om ursÀkt om detta Àr en vanlig frÄga.

Jag Àr inte nÄgot proffs pÄ studiobygge eller liknande och jag har inte nÄgon speciell kunskap nÀr det gÀller den tekniska biten inom musik. Men sÄhÀr ligger det till iaf. Jag har planerat att inhandla en Macbook av den starkaste typen (inte pro, den vanliga) för att sedan bygga pÄ en liten hem-studio med en hyffsad kondensator-mic, ett bra ljudkort och en bra klaviatur.

Nu Àr det sÄ att jag har en vÀldigt gammal analog stereo av mÀrket "Sharp" som jag helt enkelt avgudar. Jag brukar koppla in min gitarr i stereon och gillar "soundet" som jag fÄr. Detta sound vill jag sedan spela in med, sÄ jag undrar om det pÄ nÄgot sÀtt gÄr att koppla in stereon i nÄgot ljudkort eller i datorn?

Jag skulle vara mycket tacksam för ett svar om jag ber om ursÀkt om jag har angett för lite information för att kunna lösa "problemet".

Tack pÄ förhand

/Goran (5th Season)

Annons
Postat
Micka upp stereon 🙂

Haha, Àr det de enda sÀttet?

Postat
Micka upp stereon 🙂

Beror pÄ, har du RCA eller minitele utgÄng sÄ kan du koppla dessa till RCA in pÄ ditt ljudkort, men dÄ förlorar du ljudet frÄn dina högtalare, och dessa bidrar ju ocksÄ till soundet som du gillar. SÄ fÀr att fÄ med helöa kedjan sÄ bör du micka upp. NÄgon annan kanske har ett annat tips, men det Àr enda sÀttet jag vet för att fÄ med Àven dina högtalares fÀrgning av ljudet.

//Anders

Postat
Micka upp stereon 🙂

Beror pÄ, har du RCA eller minitele utgÄng sÄ kan du koppla dessa till RCA in pÄ ditt ljudkort, men dÄ förlorar du ljudet frÄn dina högtalare, och dessa bidrar ju ocksÄ till soundet som du gillar. SÄ fÀr att fÄ med helöa kedjan sÄ bör du micka upp. NÄgon annan kanske har ett annat tips, men det Àr enda sÀttet jag vet för att fÄ med Àven dina högtalares fÀrgning av ljudet.

//Anders

Jag förstĂ„r. Man tackar för svaret 🙂

DÄ jag har iaf ett alternativ och förhoppningvis dyker det upp fler.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.