Jump to content
Annons

Lystring alla gitarrister med 7-strängade


Desecrated

Recommended Posts

Hej

Jag försöker få dom svenska butikerna att köpa in lite gitarrer från rondomusic.com och skulle behöva eran hjälp för att skicka lite mail till dom så att dom ser att det finns något intresse.

Det jag är intresserad av är deras 7-strängade gitarrer, 7-strängade baritoner, 6-strängade baritoner, 6-strängade basar och den framtida 8-strängade gitarren som kommer till hösten.

Här kommer några länkar till dom produkter som jag är intresserad av;

http://www.rondomusic.com/product1052.html

http://www.rondomusic.com/interceptorblackflm.html

http://www.rondomusic.com/product804.html

http://www.rondomusic.com/product1596.html

http://www.rondomusic.com/product1813.html

http://www.rondomusic.com/web846tg.html

http://www.rondomusic.com/web846fl.html

Och dom 8-strängade som kommer till hösten kommer att se ut så här;

http://i88.photobucket.com/albums/k173/Des...hoganykopia.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k173/Des...rd_828kopia.jpg

Är det nån mer som är intresserad hör av er till mig så har jag lite adresser ni kan skicka till.

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför måste nästan alltid 7- och 8-strängade gitarrer se ut som

metal gitarrer? Det är ju grymt avtändande. Det tyckte jag även

när jag spelade metal. Smaken är ju förståss olika. Just därför

borde det finnas mer variation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Varför måste nästan alltid 7- och 8-strängade gitarrer se ut som

metal gitarrer? Det är ju grymt avtändande. Det tyckte jag även

när jag spelade metal. Smaken är ju förståss olika. Just därför

borde det finnas mer variation.

För att 80% av marknaden är metal/rock gitarrister, det finns ju jazzgitarrer och klassiska gitarrer också, men tyvärr inte produktionsmodeler ännu.

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ! Vi nedstämda (ordvits) fjantar förtjänar lite variation.

Varför måste nästan alltid 7- och 8-strängade gitarrer se ut som

metal gitarrer? Det är ju grymt avtändande. Det tyckte jag även

när jag spelade metal. Smaken är ju förståss olika. Just därför

borde det finnas mer variation.

Där har vi en sanning, gosse. Jag förstår inte varför hård musik och taggiga svarta saker ska hänga ihop. Gillar de flesta inom genren hela looken, eller är det en levande klyscha? Beats me.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ! Vi nedstämda (ordvits) fjantar förtjänar lite variation.
Varför måste nästan alltid 7- och 8-strängade gitarrer se ut som

metal gitarrer? Det är ju grymt avtändande. Det tyckte jag även

när jag spelade metal. Smaken är ju förståss olika. Just därför

borde det finnas mer variation.

Där har vi en sanning, gosse. Jag förstår inte varför hård musik och taggiga svarta saker ska hänga ihop. Gillar de flesta inom genren hela looken, eller är det en levande klyscha? Beats me.

Det är nog lite både och, Det är många som har skrikigt efter 7-strängade telecasters och lite mer traditionella gitarr sorter. Vi får hoppas att det kommer snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va tusan är vi bara 4 stycken på hela sidan ?

Helt klart intressanta pryttlar det här!

har du något hum om i vilka prisklasser det pratas om här?

Take care!

/Crunchman'

Om du följer länkarna så ser du priset där i dollar, men på ett ungefär så rör det sig om 3000 kr per gitarr, men bassarna och dom sexsträngade gitarrerna är mycket billigare.

Ett hardcase kostar 350 kr,

Link to comment
Dela på andra sajter

oj 3 papp för plankan o 350 för kejset!? det är najs pris! synd bara att jag inte har den ekonomin just nu, i och med nya bordet.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att änka mig att den där 7 strängade neckthough'n med EMG går för 3000kr...... då lär den vara gjord av klubbade sälar eller liknande väldigt billigt material. De flesta ser ju ut som Ibanez eller ESPs LTD ändå så what's the point?

Blev lite nyfiken om ni stämmer ned en 8 strängad gura, hur får ni övriga instrument som elbas inom samma tonintervall? 2 mm strängar och stämma ned 🙂?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att änka mig att den där 7 strängade neckthough'n med EMG går för 3000kr...... då lär den vara gjord av klubbade sälar eller liknande väldigt billigt material. De flesta ser ju ut som Ibanez eller ESPs LTD ändå så what's the point?

Blev lite nyfiken om ni stämmer ned en 8 strängad gura, hur får ni övriga instrument som elbas inom samma tonintervall? 2 mm strängar och stämma ned 😆?

Kanske lite offtopic... med stämningen men visst.

Du får stämma ner basen för att erhålla intervallen du får i normal stämning.

En 8-strängad gura ligger bra runt ett lågt F under förutsättningen att mensuret ger tryck nog åt strängen.

Vet att pöjkera' i Meshuggha jobbat som fan på det där under många år för att nå fram till det dom söker.

Om jag inte minns fel så ligger deras mensur på 30 tum.

Tror att det är i området av en shortneck bas va?

Ha det gott och ursäktar mig för att dra ämnet mer off topic.

Orkar inte vara forumpolis och leta reda på länkar i forumet kring detta. 😄

Take care!!

/Crunc'

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att änka mig att den där 7 strängade neckthough'n med EMG går för 3000kr...... då lär den vara gjord av klubbade sälar eller liknande väldigt billigt material. De flesta ser ju ut som Ibanez eller ESPs LTD ändå så what's the point?

Blev lite nyfiken om ni stämmer ned en 8 strängad gura, hur får ni övriga instrument som elbas inom samma tonintervall? 2 mm strängar och stämma ned 😄?

Well, det är ju knappast utbytbara gitarrer. Utbudet av 8strängade är ju mikroskopiskt och dessa är till att börja med väldigt billiga, redan dessa 2 har olika mickar o träslag, dessutom har de längre mensur än ibanez o ESP. Högintressanta torde jag säga

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att änka mig att den där 7 strängade neckthough'n med EMG går för 3000kr...... då lär den vara gjord av klubbade sälar eller liknande väldigt billigt material. De flesta ser ju ut som Ibanez eller ESPs LTD ändå så what's the point?

Blev lite nyfiken om ni stämmer ned en 8 strängad gura, hur får ni övriga instrument som elbas inom samma tonintervall? 2 mm strängar och stämma ned 🙂?

Antingen har du kvar bassen i orginalstämning eller så stämmer du ner bassen en oktav.

Gitarrerna är gjorda i väldigt bra materiall med massproduceras i nåt u-land där arbetarna får 1 cent i timmen och inte är könsmogna ännu, precis som alla andra instrument, skillnaden är att det inte är ett dyrt märke på huvudet, Agile har byggt ett rykte i usa väldigt snabbt för att ha billiga och prisvärda gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

oj 3 papp för plankan o 350 för kejset!? det är najs pris! synd bara att jag inte har den ekonomin just nu, i och med nya bordet.. 🙂

Du kan alltid skicka mail i alla fall, är ju bra om gitarrerna finns när du har råd igen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

oj 3 papp för plankan o 350 för kejset!? det är najs pris! synd bara att jag inte har den ekonomin just nu, i och med nya bordet.. 🙂

Du kan alltid skicka mail i alla fall, är ju bra om gitarrerna finns när du har råd igen 🙂

sannerligen! ska ta en ordentlig koll på dom!!

Link to comment
Dela på andra sajter

oj 3 papp för plankan o 350 för kejset!? det är najs pris! synd bara att jag inte har den ekonomin just nu, i och med nya bordet.. 🙂

Du kan alltid skicka mail i alla fall, är ju bra om gitarrerna finns när du har råd igen 🙂

sannerligen! ska ta en ordentlig koll på dom!!

ilt - esp,ltd,stagg,

contact@ilt.nu

svensk musik - cort, peavy, mesa

info@svenskmusik.se

Jam - eagle,caparison, fender

oscar.b@jam.se

http://www.musikborsen.se/

dom har ett kontakt formulär, ta den butik som är närmast dig.

Crafton - ibanez,

info@crafton.se

Lite distros/butiker att maila och önska till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry!

Jag som var otydlig bara....

Tänkte ju på deras kommande 8-or!!!

Take care.

/Crunch'

650 dollar för den dyra modellen och 499 dollar för den billiga.

Tack för ett snabbt svar.

Vet du något om leveranstid på dom här bestarna?

Läste på sevenstring.org om dom och vad jag förstått så är dom under utveckling?

Talar bara 8-or nu!

För den prisklassen och precis som du säger, det ryktet Agile har, så är det inte långt från de Schecter vi ser i varje metalhuvuds händer idag!

Take care och hör av dig om du vill ha hjälp med nåt.

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry!

Jag som var otydlig bara....

Tänkte ju på deras kommande 8-or!!!

Take care.

/Crunch'

650 dollar för den dyra modellen och 499 dollar för den billiga.

Tack för ett snabbt svar.

Vet du något om leveranstid på dom här bestarna?

Läste på sevenstring.org om dom och vad jag förstått så är dom under utveckling?

Talar bara 8-or nu!

För den prisklassen och precis som du säger, det ryktet Agile har, så är det inte långt från de Schecter vi ser i varje metalhuvuds händer idag!

Take care och hör av dig om du vill ha hjälp med nåt.

/Cruncharn'

Som det verkar så kommer han att ta emot pre-orders nästa vecka. Sen tar det väll 3-4 månader innan dom blir klara.

Jag skulle gissa att vi kommer att se dom i augusti ungefär.

Det är många som jämnfört agile med billiga ibanez, schecter och ltd, och jag skulle gissa att dom ligger i samma klunga, har jag förståt det rätt så byggs många av dom här märkerna i samma fabriker, har för mig att både ibanez och schecter byggs i cort fabrikerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jam.se svarade så här:

Tjena!

 

Jag tog en titt på Agile-sortimentet och det ska vi undersöka närmare. Det är inte ett märke som vi kommer ta in för tillfället eftersom vi inte kan svara för kvaliteten men vi kommer definitivt kolla upp det.

 

För tillfället har vi två riktigt schyssta bariton-modeller som är rätt lika några av Agiles modeller. Den ena är Eagles Ultra Light Player för 4995:- men framför allt borde du kolla upp Schecters C1 Blackjack Baritone för 7500:- (Den och Agiles Interceptor är väldigt lika varandra). När det sedan gäller sjusträngat så har ju Schecter några modeller från 3295:- upp till 8995:- och Eagle Lucifer mellan 4995:- och 8000:-.

Vad det gäller 8-strängat så har jag precis beställt en ESP Stephen Carpenter som kommer in i slutet av månaden. Titta gärna in i butiken som du vill känna på den.

 

Mvh / Pontus

Link to comment
Dela på andra sajter

Jam.se svarade så här:

Tjena!

 

Jag tog en titt på Agile-sortimentet och det ska vi undersöka närmare. Det är inte ett märke som vi kommer ta in för tillfället eftersom vi inte kan svara för kvaliteten men vi kommer definitivt kolla upp det.

 

För tillfället har vi två riktigt schyssta bariton-modeller som är rätt lika några av Agiles modeller. Den ena är Eagles Ultra Light Player för 4995:- men framför allt borde du kolla upp Schecters C1 Blackjack Baritone för 7500:- (Den och Agiles Interceptor är väldigt lika varandra). När det sedan gäller sjusträngat så har ju Schecter några modeller från 3295:- upp till 8995:- och Eagle Lucifer mellan 4995:- och 8000:-.

Vad det gäller 8-strängat så har jag precis beställt en ESP Stephen Carpenter som kommer in i slutet av månaden. Titta gärna in i butiken som du vill känna på den.

 

Mvh / Pontus

Härligt jobb du gör i detta!

Man kan verkligen känna av ditt genuina intresse.

Som sagt. Hör av dig om du vill ha hjälp med något.

Take care!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...