Jump to content
Annons

klickande ljud på gittaren


orre14

Recommended Posts

Annons
hej, min elgittar ger ifrån sig klickande ljud när man rör strängar/elektronik. vet inte om det är något jordfel eller något med magnetpolerna. snälla hjälp mig!

Det låter som ett jordfel i första hand. Surrar/brummar det även när du släpper strängarna? Om du inte har jordat strömuttag där du sitter kan du alltid testa att släpa ut stärkaren i köket och koppla in, där brukar det alltid vara jordat..

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, min elgittar ger ifrån sig klickande ljud när man rör strängar/elektronik. vet inte om det är något jordfel eller något med magnetpolerna. snälla hjälp mig!

Använder du Amplitube eller något liknande? Vad du än spelar in eller trixar med, kom ihåg att alltid använda ASIO drivrutiner. Om du t ex använder Cubase och har ett "musik-anpassat-ljudkort" eller bara ett ljudkort som stödjer ASIO så använd ljudkortets riktiga ASIO och inte den Automatiska ASIO-drivrutinen som Cubase frågar om du vill skapa när du startar det för första gången.

Klickandet bör bero på fördröjning och/eller att du har för låg buffersize. Prova att höja buffarsizen, börjar det istället bli hög fördröjning så se över dina ASIO drivrutiner du använder i programet

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, min elgittar ger ifrån sig klickande ljud när man rör strängar/elektronik. vet inte om det är något jordfel eller något med magnetpolerna. snälla hjälp mig!

Använder du Amplitube eller något liknande? Vad du än spelar in eller trixar med, kom ihåg att alltid använda ASIO drivrutiner. Om du t ex använder Cubase och har ett "musik-anpassat-ljudkort" eller bara ett ljudkort som stödjer ASIO så använd ljudkortets riktiga ASIO och inte den Automatiska ASIO-drivrutinen som Cubase frågar om du vill skapa när du startar det för första gången.

Klickandet bör bero på fördröjning och/eller att du har för låg buffersize. Prova att höja buffarsizen, börjar det istället bli hög fördröjning så se över dina ASIO drivrutiner du använder i programet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...