Jump to content
Annons

Ang. köp av esp kh-602

Guest chillish

Recommended Posts

Guest chillish

Tjenare!

Som topic, så ska jag köpa en esp kh-602 begagnad, jag har spelat gitarr i ca 5 år nu och den här gitarren kommer bli min första med floydrose och "riktiga" emg81 mickar.

Jag spelar väldigt flitigt på metallica låtar och annan metal, men nu till frågorna:

-Hur tror ni en begagnad kh-602 är i floydet och allt sånt`? Killen har haft den i 4 år, men jag tjänar 4 lax på att inte köpa den ny. är det värt det?

- Det är såkallad "neck-trruh" på den här guran, och kan den har blivit mindre "tålbar" p.g.a begagnad?

- Om ni har andra erfarenheter av gitarren elelr floyrose/emg mickarna så tala gärna om för mig:D

(är iaf väldigt sugen på affär;) )

Mvh

Gustav

Annons

Det kräver lite mer av användaren med ett Floyd Rose. Därför kan det krävas en hel del justering innan man får det att fungera riktigt bra. Köper man begagnat får man räkna med att lösa det själv, eller lämna in den till någon som kan. Köper du i butik kan du alltid kräva att få gitarren ordentligt justerad innan köp.

Guest chillish
Det kräver lite mer av användaren med ett Floyd Rose. Därför kan det krävas en hel del justering innan man får det att fungera riktigt bra. Köper man begagnat får man räkna med att lösa det själv, eller lämna in den till någon som kan. Köper du i butik kan du alltid kräva att få gitarren ordentligt justerad innan köp.

Okej, men eftersom den är så pass mycket billligare än att köpa den ny så tänkte jag (ifall jag själv inte kan) skicka in den till musikbörsen. Det skulle kosta 395 för strängbyte och justering, vilket jag tycker det kan vara värt =)

Guest DieHard

Okej, men eftersom den är så pass mycket billligare än att köpa den ny så tänkte jag (ifall jag själv inte kan) skicka in den till musikbörsen. Det skulle kosta 395 för strängbyte och justering, vilket jag tycker det kan vara värt =)

Det är helt klart värt att lämna in den för den summan och få det ordentligt gjort istället för att böka själv om man inte är duktig på det. 😛