Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en liten fråga till. Trivs bra med min Ibanez RG 1550, tror jag den heter, men stall och hals mickarna låter för lika tycker jag. Skulle vilja sätta en stallmick med Becks senaste ljud på, senaste skivorna alltså, eller kanske egentligen något som separerar strängarna lite mer ( vad nu de kan betyda ). Kanske Joe Satriani ljud. Det här är inte dirrekt solklart va? 😲

Per

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Har en liten fråga till. Trivs bra med min Ibanez RG 1550, tror jag den heter, men stall och hals mickarna låter för lika tycker jag. Skulle vilja sätta en stallmick med Becks senaste ljud på, senaste skivorna alltså, eller kanske egentligen något som separerar strängarna lite mer ( vad nu de kan betyda ). Kanske Joe Satriani ljud. Det här är inte dirrekt solklart va? 😆

Per

Och din fråga var??? 😲

Postat
Har en liten fråga till. Trivs bra med min Ibanez RG 1550, tror jag den heter, men stall och hals mickarna låter för lika tycker jag. Skulle vilja sätta en stallmick med Becks senaste ljud på, senaste skivorna alltså, eller kanske egentligen något som separerar strängarna lite mer ( vad nu de kan betyda ). Kanske Joe Satriani ljud. Det här är inte dirrekt solklart va? 😆

Per

Och din fråga var??? 😲

förmodligen hur han kan få sin ibanez att låta lite mer som beck eller satriani..

rätta mig om jag har fel.

Postat

Per

Och din fråga var??? 😲

förmodligen hur han kan få sin ibanez att låta lite mer som beck eller satriani..

Jo precis. Vilken mick ska man testa.

Postat

Per

Och din fråga var??? 😲

Jo precis. Vilken mick ska man testa.

kanske en Gibson PAF eller en stackad singlecoil typ seymour duncan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.