Jump to content
Annons

Rösta i Studiofestival 20 - Weekend madness


PokerFigge

Recommended Posts

Här finns alla bidragen i Sudiofestival 20 - Weekend madness, dags att rösta.

Röstningen pågår fram till midnatt 2/5.

Ge poäng enligt din egna rangordning såhär (alltså 6 bidrag får poäng av dig):

Högst poäng till den låten du tycker är bäst och sedan fallande enligt tabellen.

10 poäng

6 poäng

4 poäng

3 poäng

2 poäng

1 poäng

Och här kommer bidragen :

Bidrag 1

Bidrag 2

Bidrag 3

Bidrag 4

Bidrag 5

Bidrag 6

Bidrag 7

Bidrag 8

Bidrag 9

Må bästa låt vinna!

/F

EDIT: filerna omdöpta för att underlätta nersparning och uppslening, artistnamn borttagna från titel

Redigerat av PokerFigge
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Ännu en festival med tunga bidrag, kul!

Den här karamellen får man allt ta och suga på en stund innan man vågar sig på att ge röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli kul att lyssna igenom alla bidrag ordentligt, snabb lyssnade nu och kan bara konstatera att detta kommer bli svårt. En sak bara, varför döpa ljudfiler till mpeg, är ju bara extra jobb att döpa om dem till mp3. Samt, hur ska man veta i efterhand vilket bidrag som är nummer 2 osv då det inte står.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli kul att lyssna igenom alla bidrag ordentligt, snabb lyssnade nu och kan bara konstatera att detta kommer bli svårt. En sak bara, varför döpa ljudfiler till mpeg, är ju bara extra jobb att döpa om dem till mp3. Samt, hur ska man veta i efterhand vilket bidrag som är nummer 2 osv då det inte står.

MVH

Anders

Man vet iallafall vilka som står bakom ett par av bidragen..det står också..😄 Ska bli kul att lyssna på alla bidrag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har uppdaterat nedladdningslänkarna för att göra allt lite lättare, vad som hände med filändelserna innan är jag osäker på men nu ska allt vara .mp3 och ha difragssiffran först i namnet. Artistnamnen är borttasgna ur titeln också.

Sorry for the inconvenience.

/F

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, har lyssnat ett par gånger och har fått en uppfattning om vad jag gillar och inte. Tyvärr hade hälften av låtarna missat regel nr2:

2. Låten ska handla om kontrasten mellan veckans kneg och helgens befrielse på dansgolvet.

här kommer poängen:

10 poäng: låt nr6 saturday, låter verkligen 70-tal och alla instrument jag förknippar med 70-tals disco finns här.

6 poäng: låt nr8 Dansa, låter också bra och texten är klockren.minus för att den är på svenska.

4 poäng: låt nr5 också en bra 70-tals känsla

3 poäng: låt nr1 into my life, bra intro och ljud men saknar texten och en refräng.

2 poäng: låt nr Down att the boogie place 50 sek för lång och inte riktigt samma 70-tals känsla som de andra bidragen men inte alls dåligt.

1 poäng: låt nr festival danceteria dub. låter mycket Fancy (om någon minns honom från 80-talet, slice me nice mm) saknar sång och text.Fancy- slice me nice

låt 9 booty must boogie tyckte jag inte alls lät 70-tals disco, jobbiga trummor

låt7 när alla pengar gott har en bra text och konkurerade om den sista poängen men musiken var för långt ifrån 70-tals disco som jag tänker mig den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med sixties att många regler inte följs överlag; 70-ta, tiden och texten. Fanns det fler regler? 🙂

Men regler är ju till för att brytas 😄

Lite kommentarer som jag skrev ned under lyssningen:

Överlag riktigt bra låtar och hyfsat ljud.

01 Into my life

Bra början och bra ljud

Grym sångerska låter taget eller fins det någon här som kan sjunga så?

Perfekt avvägda stråkar.

Lagom monotont

80-talsbas ala Prince.

Nu börjar det rycka i dansvecket.

Det här skulle mycket väl ha funnit sig väl på dansgolvet på 70-talet.

Distar lite mycket i peakarna

02 Festival danceteria

Redig dansmusik, dock hinner jag tröttna innan låten förändrar sig.

Låter lite för "modernt". Trance? (eller något sånt).

Det här dansa man nog länge till i de mörka skogarna idag.

03 dance dance dance

Det är bara så härligt. Man vet alltid vilket som är ditt bidrag.

Riktigt seriöst satsat på texten.

Du är ett föredöme för oss alla.

04 Down at the boogie Palace

Oj! Vilket tryck. Nu rycker det i vecket igen.

"Trumsolot" är på pricken. Stråkarna lika så.

Coolt med en avig refräng.

1 minut för lång. Hade nog mått bra av att kortas ned.

05 If You hang the DJ

Vad fan är det här för något? ;-)

06 Saturday (com back to me)

Ups! Eath wind and fire. Bara för proffsigt.

Nästan lite för mycket funk för att det ska plats bland discon.

Totalt avskalat i versen. Snygga blås och perfekt arr.

Ruggiga perkussion. Till och med skriket vid 2.30 är EW&F.

Här delar sig dansvecket i två. Ujujuj vad jag dansar och diggar.

Förstapriset är givet.

07 Narallapengargott

Klart udda hermelin bland danskatterna.

Helt klart inte 70-tal men vafan. Fräckt är det.

08 Dansa

Bra låt med coola gitarrer.

Låter lite som "Dom Dummaste" från 80-talet. De tycker jag mycket om.

Synttrummorna tror jag kom först på 80-talet. Men de ä fräcka.

Ljudbilden är liksom fel på något sätt.

Synten låter som en DX7 från 80-talet.

Distar lite mycket i peakarna

Tydligt och bra ljud.

09 Ultra ljud Booty Must Bogie

INXS (in excess) med Michael Hutchence. Typisk 80-talare.

Dubb och och annat som inte riktigt hör dit.

Ljudet gör tyvärr ont i mina öron. För mycket diskant.

Låten riktigt bra. Topp fyra.

Och så till poängen:

10 poäng till låt nr 06

6 poäng till låt nr 01

4 poäng till låt nr 04

3 poäng till låt nr 09

2 poäng till låt nr 08

1 poäng till låt nr 03

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

06 Saturday

Hujja!

Jag tycker mig höra bruset från 2" bandaren... höhö!

Nu har jag inte möjlighet att lyssna i min vanliga lyssning. Men det låter i min enkla lyssning förutom att jag inbillar mig 2" tapes bruset så är det även ganska hårt skuret vid 100hz vid mastringen. Typiskt US på 70talet! Wow! Cred!

Det enda jag kan klaga på är väl att det är mer funky än disko... men tro mig det är förlåtet när jag lägger mina poäng.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

05 If you hang the DJ...

Mums, den är så där genuin i sin uppbyggnad och det känns verkligen som den är skriven av någon som vill ha en hit på dansgolvet! Coolt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

09 Booty Must Boogie

Den är go , men inget vidare 70tal. Gjord mer i andan och musiken som man finner mellan 80 och 90 tal. Inte alls dum.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

ALRIGHT!

Först måste jag säga att det var jäkligt bra jobbat av allesammans! Blir mäkta imponerad, det ska inte vara enkel det här, det har ni visat tydligt. Överlag blir man väldigt positiv och glad av låtarna och jag måste säga att det ryckte både en och två gånger i mina annars ganska rockiga ben.

Här kommer pinnarna med extremt korta motiveringar!

10p -> Låt 6 - låter som taget från en 70-tals skiva. Allt stämmer. Sång, produktion, låt är i toppklass.

6p -> Låt 4 - Bra refräng och skönt tryck i låten. Väldigt bra helhet och en bra sångerska. Hon lyfter nog låten ett par snäpp minst.

4p -> Låt 1- Sexigt intro måste jag säga. Man dras med direkt i låten. Duktig sångerska också. Låten känns lite svagare dock trots en väldigt bra produktion.

3p -> Låt 5- Skönt gung och bra låt, dock dras helheten ner en aning av vissa mindre störande detaljer i produktion och framförande.

2p -> Låt 9- Inte samma disko-kula-vibbar på denna låt men det är fortfarande en bra låt som flörtar lite med denna era, produktionen lämnar lite att önska.

1p -> Låt 2- Helt rätt känsla, gillade speciellt pukorna. :rolleyes: Dock faller den lite på att sång saknas, för svår konkurrens här.

Tack för trevligt musik alla!

Redigerat av jinx
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget snack om saken.

10 poäng till nr 6. Jag kan inte minnas när håret på armarna reste sig till en festivallåt senast. Nästan lite för bra, man undrar hur många färdiga loopar och samplingar som använts här. Kan det verkligen vara handjagat? Klockrent ylande!

6 poäng till nr 5. Inte till mixningen men till låten. Den har helt rätt känsla.

Sen finns det en del som är rätt hyfsat, men som inte är 70-tal.

That's all från mig, folks!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också röstandet går lite trögt, man behöver inte vänta till sista minuten. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, mina poäng då, efter smak och min bedömning av reglerna som var satta 🙂

10 poäng till låt 6 "Saturday", mycket bra bidrag, nästan för bra 😄 kanske inte så spännande låt som en del andra bidrag men klar vinnare

6 poäng till låt 5 "If you hang the DJ", skön sång (gillade inte den dova stämman värst dock). Svänger bra.

4 poäng till låt 1 "into my life", fel text men tyckte den lät så mkt disco och diggade gunget såpass den hamnade högre, trots att den maler på i samma tugg, kanske blev jag hypnotiserad? 😄

3 poäng till låt 4 "Down at the boogie palace", Blondieaktig sång, släpig, svårt att höra texen men tyckte mig den handlade efter reglerna 😉

2 poäng till låt 3 "dance dance dance", bästa texten, bra låt men lät inte så mycket 70-tals disco, ja inte mainstreamvarianten iaf 🙂

1 poäng till låt 2 "festival", svänger bra och skönt 'fesstivaaaal', väldans dansant men inte så 70-tal enligt min mening. ingen text

Gratulerar till poängen. 🙂

Låt 9 var också bra men har nog hamnat i fel tävling? 😉 Så också låt 7 som jag inte fattade, är man inte tydlig får man inga poäng! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också röstandet går lite trögt, man behöver inte vänta till sista minuten. 🙂

Håller med men så brukar det ju vara. Jag kommer att rösta sent eftersom jag planerat att kommentera alla bidrag utom mitt eget. Go figure lixom 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Såvitt jag förstått behöver man inte ha bidragit för att rösta väl?

Så alla ni som svänger förbi, ladda ner låtarna och kör sedan eran egen

minimelodifestival med familj, vänner, släkt, skola, grannskap 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Såvitt jag förstått behöver man inte ha bidragit för att rösta väl?

Nej, det är helt rätt - alla får vara med och rösta! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också röstandet går lite trögt, man behöver inte vänta till sista minuten. :rolleyes:

Håller med men så brukar det ju vara. Jag kommer att rösta sent eftersom jag planerat att kommentera alla bidrag utom mitt eget. Go figure lixom 😉

Samma här..

Fegisar! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också röstandet går lite trögt, man behöver inte vänta till sista minuten. 🙂

Håller med men så brukar det ju vara. Jag kommer att rösta sent eftersom jag planerat att kommentera alla bidrag utom mitt eget. Go figure lixom 🙂

Samma här..

Fegisar! 😎

Din låt är ju redan avslöjad och nu måste du diskvalificeras! 😑:rolleyes:😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också röstandet går lite trögt, man behöver inte vänta till sista minuten. 🙂

Håller med men så brukar det ju vara. Jag kommer att rösta sent eftersom jag planerat att kommentera alla bidrag utom mitt eget. Go figure lixom 🙂

Samma här..

Fegisar! 😎

Din låt är ju redan avslöjad och nu måste du diskvalificeras! 😑:rolleyes:😉

Äschdå! 😎

MEN......., då slipper jag anordna nästa festival 🙂 Hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ångrat mig (lika bra att få det gjort!) så här kör vi på:

01 - Into my life

Skön låt, nästan så man fick prestationsångest när jag hörde den. Det här svänger och tilltalar mig starkt. Sången är riktigt go´ (känner eventuellt igen sångerskan... men jag är inte säker).

70-talskänsla: 8

Textrelevans: 5 (lite osäker på om jag hör exakt allt som sjungs.)

02 - festival danceteria dub

Ganska skön låt, kanske en aning för enformig men det spelar kanske ingen roll på dansgolvet när man bara vill... dansa! Inte mycket av jobb/disco i texten dock!

70-talskänsla: 6

Textrelevans: 1

03 - dance dance dance

Skulle gärna hört en lite mer funkig gitarr här, det hade lyft låten lite mer, nu känns det lite mer släpigt. Jag är inte så förtjust i låten men jag tror att den skulle kunna arras upp till högre höjder så den är kanske inte dålig egentligen. Trummorna är lite för klena också, vilket sänker 70-talsfeelingen.

70-talskänsla: 6

Textrelevans: 9

04 - Down At The Boogie Palace

Lite för modernt sound men lite 70-talsaktig låt. Bra insats av sångerskan. Låter kanske lite för glada VST-instrument på sina ställen. Som musiker måste man klaga på monotona trummor och eftersom ingen annan gjort det så gör jag det; det är ju samma loop genom hela låten! Texten följer temat hyfsat men känns en aning krystad här å där.

70-talskänsla: 6

Textrelevans: 8

05 - If you Hang The DJ

En annan favorit, kanonskön låt fast jag tycker att sången är lite ojämnt mixad, lite för påträngande hög på ett par ställen. Skulle vilja hört en annorlunda mixad version av denna... skulle kunna höja en go partylåt ett par snäpp till.

70-talskänsla: 8

Textrelevans: 3 (?)

06 - Saturday (Come Back To Me)

Här osar det 70-tal. Snyggt gjort helt enkelt. Me likes. Åter lite osäker på om texten följer temat dock... men det är ok.

70-talskänsla: 9

Textrelevans: 5

07 - narallapengargott

Här vet jag nog vems bidrag detta är, lite underfundigt knepigt som det brukar vara. Är intressant på ett konstigt sätt men inte särskilt disco, inte särskilt 70 men texten är lydig. Känns lite för avantgarde för tematiken dock.

70-talskänsla: 1

Textrelevans: 8

08 - Dansa

Känns lite som svensk 80-tals pop möter svängig wannabe-1978-disco. Kul låt tycker jag.

70-talskänsla: 5

Textrelevans: 9

09 - Ultraljud Booty Must Boogie

Modern electric boogie? Det låter inte 70-tal här inte. Helt vilda nästan överstyrda trummor och ganska minimala instrumentinsatser. Trevlig låt men lite utanför scopet kanske.

70-talskänsla: 1

Textrelevans: 3

Poängutdelning:

10 poäng - 03 Dance Dance Dance

6 poäng - 06 Saturday (come back to me)

4 poäng - 01 Into my life

3 poäng - 05 If you hang the DJ

2 poäng - 02 Festival danceteria dub

1 poäng - 08 Dansa

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är mina röster:

07 - narallapengargott 10 poäng

Den enda låt som faktiskt berör mig. Jag skiter i relevans efter som dom flesta låtarna också skiter i detta.

Nästa låt: Daddy was a rolling stone. Men den heter Into my life. 6 poäng. Låten är ingen låt utan ganska typisk för detta forum. En kareokebakgrund. Allt räddas dock av fantastisk sång. Kan man sjunga sådär är allt förlåtet.

Fler låtar kommer jag inte ihåg utom en och den borde jag kanske ge poäng till den, för den var lätt den profsigaste på alla sätt. Saturday. Tyvärr hatar jag frikyrklig osvängig musik alla Level 42 och detta fyller alla kriterier för detta. Sången är nästan bra men körerna är bättre. Dock har sångaren en grym falset men en tråkig låt förtjänar inga poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man tolka genomsnittet så tycks vi genomsnittligen ha misslyckats med att planka 70-talsdisco. Så kan det gå.

Nja kanske har jag brist på självinsikt men jag tycker nog vi ligger ca 7.0 på skalan 1-10 🙂

Hursomhelst har jag tyckt det var skoj, men än är det inte över, så kom igen och rösta folk o fä 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...