Jump to content
Annons

Jenny

Recommended Posts

jenny2 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej,

Jag tyckte att det var pĂ„ tiden att jag presenterade mig lite kort! Jag kĂ€nner mig inte sĂ„ jĂ€tte ny hĂ€r lĂ€ngre, Ă€ven om jag inte gjort nĂ„gra direkta inlĂ€gg sĂ„ hĂ€nger jag med i det som skrivs och har dessutom haft jĂ€ttemycket nytta av tips och rĂ„d kring Cubase bla. (tack Majken mfl.) 🙂

Jag heter Jenny och Àr lÄtskrivare, bor i Stockholm. Skriver frÀmst pop men har Àven skrivit lÄtar av annan karaktÀr. Föredrar att skriva texter och melodier.

Har flera Ă„rs erfarenhet av musikproduktion, sĂ„ng och komposition. Jobbade seriöst med lĂ„tskrivandet för ett antal Ă„r sedan, har fĂ„tt musik publicerad och Ă€ven skrivit en lĂ„t till en Svensk biofilm. Har varit medlem i ett antal ”band” genom Ă„ren som körsĂ„ngerska, keyboardist, sĂ„ngerska etc. De senaste Ă„ren har jag mest jobbat med smĂ„ hobby projekt men bestĂ€mde mig i somras för att börja jobba med musiken mer seriöst igen. Skaffade nya prylar och brottades med tekniken 😄 men fick tillslut grejerna att fungera. Hittade ett par intressanta och givande samarbeten hĂ€r pĂ„ forumet. Är mycket tacksam för det!!!

Mitt mÄl just nu Àr att bli en sÄ bra lÄtskrivare som möjligt och mitt lÄngsiktiga mÄl Àr att sÀtta ihop ett produktionsteam som kan skriva lÄtar, producera och skrÀddarsy produktioner till olika typer av artister.

Ville sÀga hej och betona att jag Àr vÀldigt glad över detta forum! Tack!

Tjingeling/ Jenny

http://www.myspace.com/jennysongsstockholm

Redigerat av GĂ€st
Annons
Postat
Hej,

Jag tyckte att det var pĂ„ tiden att jag presenterade mig lite kort! Jag kĂ€nner mig inte sĂ„ jĂ€tte ny hĂ€r lĂ€ngre, Ă€ven om jag inte gjort nĂ„gra direkta inlĂ€gg sĂ„ hĂ€nger jag med i det som skrivs och har dessutom haft jĂ€ttemycket nytta av tips och rĂ„d kring Cubase bla. (tack Majken mfl.) 🙂

Jag heter Jenny och Àr lÄtskrivare, bor i Stockholm. Skriver frÀmst pop men har Àven skrivit lÄtar av annan karaktÀr. Föredrar att skriva texter och melodier.

Har ganska mĂ„nga Ă„rs erfarenhet av musikproduktion, sĂ„ng och komposition. Jobbade seriöst med lĂ„tskrivandet för ett antal Ă„r sedan, har fĂ„tt musik publicerad och Ă€ven skrivit en lĂ„t till en Svensk biofilm. Har varit medlem i ett antal ”band” genom Ă„ren som körsĂ„ngerska, synth spelare, sĂ„ngerska etc. De senaste Ă„ren har jag mest jobbat med smĂ„ hobby projekt men bestĂ€mde mig i somras för att börja jobba med musiken mer seriöst igen. Skaffade nya prylar och brottades med tekniken 🙂 men fick tillslut grejerna att fungera. Hittade ett intressant och givande samarbete med en annan medlem hĂ€r pĂ„ forumet. Är mycket tacksam för det!!!

Mitt mÄl just nu Àr att bli en sÄ bra lÄtskrivare som möjligt och mitt lÄngsiktiga mÄl Àr att sÀtta ihop ett produktionsteam som kan skriva lÄtar, producera och skrÀddarsy produktioner till olika typer av artister.

Ville sÀga hej och betona att jag Àr vÀldigt glad över detta forum! Tack!

/j.

Hej Jenny!

Har samma mÄl som dig.

Magnus Mollin (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen till forumet! 🙂

creel (oregistrerad)
Postat

Hej och vĂ€lkommen! â˜ș

drloop (oregistrerad)
Postat

Haj haj!

jenny2 (oregistrerad)
Postat
Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! 😄

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende 😄

Mitt problem Àr att jag egentligen inte Àr sÄ tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf!

SĂ€ger det igen, tack!

Postat

Hej Ä vÀlkommen!

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! 🙂

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende 😉

Mitt problem Àr att jag egentligen inte Àr sÄ tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf!

SĂ€ger det igen, tack!

Lundin... Börje Lundin? 😉

• 1 mĂ„nad senare...
jenny2 (oregistrerad)
Postat

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende 😠

SĂ€ger det igen, tack!

Lundin... Börje Lundin? 😛

Nix, inte Börje 🙂

Ps. Trevligt med sÄ mÄnga "hej" & underbart att sommaren har kommit. Ds.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende 😛

SĂ€ger det igen, tack!

Hej och jo det tar ett tag innan man fattar all teknik. Minns sjĂ€lv hur det var 😠 Om det funkar nu sĂ„ har du gjort framsteg.

• 2 veckor senare...
jenny2 (oregistrerad)
Postat

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende 🙂

SĂ€ger det igen, tack!

Hej och jo det tar ett tag innan man fattar all teknik. Minns sjĂ€lv hur det var 😉 Om det funkar nu sĂ„ har du gjort framsteg.

Jo det funkar.... 😄 alltsĂ„ jag klarar mig iaf om jag uttrycker mig sĂ„. Men jag behöver verkligen lĂ€ra mig mer nĂ€r det gĂ€ller ljud och inspelningsteknik. NĂ„gra tips om i vilken Ă€nde man börjar? Kan egentligen inget om ljudteknik "pĂ„ riktigt" mer Ă€n "hur jag vill att det ska lĂ„ta". Sen behöver jag lĂ€ra mig att förfina inspelningsljudet pĂ„ mina sĂ„nginspelningar. Visst finns det nĂ„gon genvĂ€g, snĂ€lla 😉

Jobbar i Cubase och trivs med det.

/Jenny

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

MĂ€rker du vad vissa fjĂ€skar för att du Ă€r tjej? 😄 Dom kanske har en baktanke... haha

jenny2 (oregistrerad)
Postat
MĂ€rker du vad vissa fjĂ€skar för att du Ă€r tjej? 😉 Dom kanske har en baktanke... haha

FjĂ€sk Ă€r vĂ€l trevligt 😄 Om jag kan fĂ„ information som jag behöver sĂ„ Ă€r jag glad för det. SĂ„ lĂ€nge kommunikationen inte Ă€r otrevlig sĂ„ Ă€r jag nöjd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.