jenny2 (oregistrerad) Postat 16 april 2008 Postat 16 april 2008 (redigerat) Hej, Jag tyckte att det var pĂ„ tiden att jag presenterade mig lite kort! Jag kĂ€nner mig inte sĂ„ jĂ€tte ny hĂ€r lĂ€ngre, Ă€ven om jag inte gjort nĂ„gra direkta inlĂ€gg sĂ„ hĂ€nger jag med i det som skrivs och har dessutom haft jĂ€ttemycket nytta av tips och rĂ„d kring Cubase bla. (tack Majken mfl.) đ Jag heter Jenny och Ă€r lĂ„tskrivare, bor i Stockholm. Skriver frĂ€mst pop men har Ă€ven skrivit lĂ„tar av annan karaktĂ€r. Föredrar att skriva texter och melodier. Har flera Ă„rs erfarenhet av musikproduktion, sĂ„ng och komposition. Jobbade seriöst med lĂ„tskrivandet för ett antal Ă„r sedan, har fĂ„tt musik publicerad och Ă€ven skrivit en lĂ„t till en Svensk biofilm. Har varit medlem i ett antal âbandâ genom Ă„ren som körsĂ„ngerska, keyboardist, sĂ„ngerska etc. De senaste Ă„ren har jag mest jobbat med smĂ„ hobby projekt men bestĂ€mde mig i somras för att börja jobba med musiken mer seriöst igen. Skaffade nya prylar och brottades med tekniken đ men fick tillslut grejerna att fungera. Hittade ett par intressanta och givande samarbeten hĂ€r pĂ„ forumet. Ăr mycket tacksam för det!!! Mitt mĂ„l just nu Ă€r att bli en sĂ„ bra lĂ„tskrivare som möjligt och mitt lĂ„ngsiktiga mĂ„l Ă€r att sĂ€tta ihop ett produktionsteam som kan skriva lĂ„tar, producera och skrĂ€ddarsy produktioner till olika typer av artister. Ville sĂ€ga hej och betona att jag Ă€r vĂ€ldigt glad över detta forum! Tack! Tjingeling/ Jenny http://www.myspace.com/jennysongsstockholm Redigerat 28 november 2008 av GĂ€st
ThomasJ Postat 17 april 2008 Postat 17 april 2008 Hej Jenny. Vorre kul att fĂ„ höra din musik đ VĂ€lkommen hit föresten!
stickane Postat 17 april 2008 Postat 17 april 2008 Hej, Jag tyckte att det var pĂ„ tiden att jag presenterade mig lite kort! Jag kĂ€nner mig inte sĂ„ jĂ€tte ny hĂ€r lĂ€ngre, Ă€ven om jag inte gjort nĂ„gra direkta inlĂ€gg sĂ„ hĂ€nger jag med i det som skrivs och har dessutom haft jĂ€ttemycket nytta av tips och rĂ„d kring Cubase bla. (tack Majken mfl.) đ Jag heter Jenny och Ă€r lĂ„tskrivare, bor i Stockholm. Skriver frĂ€mst pop men har Ă€ven skrivit lĂ„tar av annan karaktĂ€r. Föredrar att skriva texter och melodier. Har ganska mĂ„nga Ă„rs erfarenhet av musikproduktion, sĂ„ng och komposition. Jobbade seriöst med lĂ„tskrivandet för ett antal Ă„r sedan, har fĂ„tt musik publicerad och Ă€ven skrivit en lĂ„t till en Svensk biofilm. Har varit medlem i ett antal âbandâ genom Ă„ren som körsĂ„ngerska, synth spelare, sĂ„ngerska etc. De senaste Ă„ren har jag mest jobbat med smĂ„ hobby projekt men bestĂ€mde mig i somras för att börja jobba med musiken mer seriöst igen. Skaffade nya prylar och brottades med tekniken đ men fick tillslut grejerna att fungera. Hittade ett intressant och givande samarbete med en annan medlem hĂ€r pĂ„ forumet. Ăr mycket tacksam för det!!! Mitt mĂ„l just nu Ă€r att bli en sĂ„ bra lĂ„tskrivare som möjligt och mitt lĂ„ngsiktiga mĂ„l Ă€r att sĂ€tta ihop ett produktionsteam som kan skriva lĂ„tar, producera och skrĂ€ddarsy produktioner till olika typer av artister. Ville sĂ€ga hej och betona att jag Ă€r vĂ€ldigt glad över detta forum! Tack! /j. Hej Jenny! Har samma mĂ„l som dig.
Majken Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! đ
jenny2 (oregistrerad) Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! đ Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende đ Mitt problem Ă€r att jag egentligen inte Ă€r sĂ„ tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf! SĂ€ger det igen, tack!
Analogfreak (oregistrerad) Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! đ Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende đ Mitt problem Ă€r att jag egentligen inte Ă€r sĂ„ tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf! SĂ€ger det igen, tack! Lundin... Börje Lundin? đ
jenny2 (oregistrerad) Postat 8 juni 2008 Postat 8 juni 2008 Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! đ Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende đ Mitt problem Ă€r att jag egentligen inte Ă€r sĂ„ tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf! SĂ€ger det igen, tack! Lundin... Börje Lundin? đ Nix, inte Börje đ Ps. Trevligt med sĂ„ mĂ„nga "hej" & underbart att sommaren har kommit. Ds.
DieHard (oregistrerad) Postat 8 juni 2008 Postat 8 juni 2008 Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! đ Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende đ Mitt problem Ă€r att jag egentligen inte Ă€r sĂ„ tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf! SĂ€ger det igen, tack! Hej och jo det tar ett tag innan man fattar all teknik. Minns sjĂ€lv hur det var đ Om det funkar nu sĂ„ har du gjort framsteg.
Pesek Postat 8 juni 2008 Postat 8 juni 2008 Mycket vĂ€lkommen Ă€r du. Kul att lĂ€sa om dina meriter đ
jenny2 (oregistrerad) Postat 19 juni 2008 Postat 19 juni 2008 Skoj att du haft anvĂ€ndning för tipsen, vĂ€lkommen hit! đ Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skrĂ€ddarsydda tips och rĂ„d vet jag inte hur det hade slutat. SĂ€kert med en annons pĂ„ Blocket: Musikprylar sĂ€ljes till vrakpriser, omgĂ„ende đ Mitt problem Ă€r att jag egentligen inte Ă€r sĂ„ tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf! SĂ€ger det igen, tack! Hej och jo det tar ett tag innan man fattar all teknik. Minns sjĂ€lv hur det var đ Om det funkar nu sĂ„ har du gjort framsteg. Jo det funkar.... đ alltsĂ„ jag klarar mig iaf om jag uttrycker mig sĂ„. Men jag behöver verkligen lĂ€ra mig mer nĂ€r det gĂ€ller ljud och inspelningsteknik. NĂ„gra tips om i vilken Ă€nde man börjar? Kan egentligen inget om ljudteknik "pĂ„ riktigt" mer Ă€n "hur jag vill att det ska lĂ„ta". Sen behöver jag lĂ€ra mig att förfina inspelningsljudet pĂ„ mina sĂ„nginspelningar. Visst finns det nĂ„gon genvĂ€g, snĂ€lla đ Jobbar i Cubase och trivs med det. /Jenny
Analogfreak (oregistrerad) Postat 19 juni 2008 Postat 19 juni 2008 MĂ€rker du vad vissa fjĂ€skar för att du Ă€r tjej? đ Dom kanske har en baktanke... haha
jenny2 (oregistrerad) Postat 19 juni 2008 Postat 19 juni 2008 MĂ€rker du vad vissa fjĂ€skar för att du Ă€r tjej? đ Dom kanske har en baktanke... haha FjĂ€sk Ă€r vĂ€l trevligt đ Om jag kan fĂ„ information som jag behöver sĂ„ Ă€r jag glad för det. SĂ„ lĂ€nge kommunikationen inte Ă€r otrevlig sĂ„ Ă€r jag nöjd.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.