Jump to content
Annons

Jenny


jenny2 (oregistrerad)

Recommended Posts

jenny2 (oregistrerad)

Hej,

Jag tyckte att det var på tiden att jag presenterade mig lite kort! Jag känner mig inte så jätte ny här längre, även om jag inte gjort några direkta inlägg så hänger jag med i det som skrivs och har dessutom haft jättemycket nytta av tips och råd kring Cubase bla. (tack Majken mfl.) 🙂

Jag heter Jenny och är låtskrivare, bor i Stockholm. Skriver främst pop men har även skrivit låtar av annan karaktär. Föredrar att skriva texter och melodier.

Har flera års erfarenhet av musikproduktion, sång och komposition. Jobbade seriöst med låtskrivandet för ett antal år sedan, har fått musik publicerad och även skrivit en låt till en Svensk biofilm. Har varit medlem i ett antal ”band” genom åren som körsångerska, keyboardist, sångerska etc. De senaste åren har jag mest jobbat med små hobby projekt men bestämde mig i somras för att börja jobba med musiken mer seriöst igen. Skaffade nya prylar och brottades med tekniken 😄 men fick tillslut grejerna att fungera. Hittade ett par intressanta och givande samarbeten här på forumet. Är mycket tacksam för det!!!

Mitt mål just nu är att bli en så bra låtskrivare som möjligt och mitt långsiktiga mål är att sätta ihop ett produktionsteam som kan skriva låtar, producera och skräddarsy produktioner till olika typer av artister.

Ville säga hej och betona att jag är väldigt glad över detta forum! Tack!

Tjingeling/ Jenny

http://www.myspace.com/jennysongsstockholm

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Jag tyckte att det var på tiden att jag presenterade mig lite kort! Jag känner mig inte så jätte ny här längre, även om jag inte gjort några direkta inlägg så hänger jag med i det som skrivs och har dessutom haft jättemycket nytta av tips och råd kring Cubase bla. (tack Majken mfl.) 🙂

Jag heter Jenny och är låtskrivare, bor i Stockholm. Skriver främst pop men har även skrivit låtar av annan karaktär. Föredrar att skriva texter och melodier.

Har ganska många års erfarenhet av musikproduktion, sång och komposition. Jobbade seriöst med låtskrivandet för ett antal år sedan, har fått musik publicerad och även skrivit en låt till en Svensk biofilm. Har varit medlem i ett antal ”band” genom åren som körsångerska, synth spelare, sångerska etc. De senaste åren har jag mest jobbat med små hobby projekt men bestämde mig i somras för att börja jobba med musiken mer seriöst igen. Skaffade nya prylar och brottades med tekniken 🙂 men fick tillslut grejerna att fungera. Hittade ett intressant och givande samarbete med en annan medlem här på forumet. Är mycket tacksam för det!!!

Mitt mål just nu är att bli en så bra låtskrivare som möjligt och mitt långsiktiga mål är att sätta ihop ett produktionsteam som kan skriva låtar, producera och skräddarsy produktioner till olika typer av artister.

Ville säga hej och betona att jag är väldigt glad över detta forum! Tack!

/j.

Hej Jenny!

Har samma mål som dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

jenny2 (oregistrerad)
Skoj att du haft användning för tipsen, välkommen hit! 😄

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skräddarsydda tips och råd vet jag inte hur det hade slutat. Säkert med en annons på Blocket: Musikprylar säljes till vrakpriser, omgående 😄

Mitt problem är att jag egentligen inte är så tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf!

Säger det igen, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Skoj att du haft användning för tipsen, välkommen hit! 🙂

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skräddarsydda tips och råd vet jag inte hur det hade slutat. Säkert med en annons på Blocket: Musikprylar säljes till vrakpriser, omgående 😉

Mitt problem är att jag egentligen inte är så tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf!

Säger det igen, tack!

Lundin... Börje Lundin? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
jenny2 (oregistrerad)
Skoj att du haft användning för tipsen, välkommen hit! 🙂

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skräddarsydda tips och råd vet jag inte hur det hade slutat. Säkert med en annons på Blocket: Musikprylar säljes till vrakpriser, omgående 😠

Mitt problem är att jag egentligen inte är så tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf!

Säger det igen, tack!

Lundin... Börje Lundin? 😛

Nix, inte Börje 🙂

Ps. Trevligt med så många "hej" & underbart att sommaren har kommit. Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Skoj att du haft användning för tipsen, välkommen hit! 🙂

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skräddarsydda tips och råd vet jag inte hur det hade slutat. Säkert med en annons på Blocket: Musikprylar säljes till vrakpriser, omgående 😛

Mitt problem är att jag egentligen inte är så tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf!

Säger det igen, tack!

Hej och jo det tar ett tag innan man fattar all teknik. Minns själv hur det var 😠 Om det funkar nu så har du gjort framsteg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
jenny2 (oregistrerad)
Skoj att du haft användning för tipsen, välkommen hit! 🙂

Ja, utan din "guide-bok" och Lundins skräddarsydda tips och råd vet jag inte hur det hade slutat. Säkert med en annons på Blocket: Musikprylar säljes till vrakpriser, omgående 🙂

Mitt problem är att jag egentligen inte är så tekniskt intresserad, vill bara att det ska funka. Nu funkar det iaf!

Säger det igen, tack!

Hej och jo det tar ett tag innan man fattar all teknik. Minns själv hur det var 😉 Om det funkar nu så har du gjort framsteg.

Jo det funkar.... 😄 alltså jag klarar mig iaf om jag uttrycker mig så. Men jag behöver verkligen lära mig mer när det gäller ljud och inspelningsteknik. Några tips om i vilken ände man börjar? Kan egentligen inget om ljudteknik "på riktigt" mer än "hur jag vill att det ska låta". Sen behöver jag lära mig att förfina inspelningsljudet på mina sånginspelningar. Visst finns det någon genväg, snälla 😉

Jobbar i Cubase och trivs med det.

/Jenny

Link to comment
Dela på andra sajter

jenny2 (oregistrerad)
Märker du vad vissa fjäskar för att du är tjej? 😉 Dom kanske har en baktanke... haha

Fjäsk är väl trevligt 😄 Om jag kan få information som jag behöver så är jag glad för det. Så länge kommunikationen inte är otrevlig så är jag nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...