mickeh Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 (redigerat) Har numera en sån här: http://www.htc.com/www/product.aspx?id=142 HTC touch dual o tänkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite på väg till och från jobbet. Någon som har bra tips på sequencerprogram till den? Som småbarnsförälder finns det ju inte så mycket tid till musikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han älskar att sitta och hamra på min Axiom; mamma tycker dock inte det låter vackert..... 😆 ) Redigerat 12 april 2008 av mickeh
Circulate (oregistrerad) Postat 11 april 2008 Postat 11 april 2008 Har numera en sån här:http://www.htc.com/www/product.aspx?id=142 HTC touch dual o tänkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite på väg till och från jobbet. Som småbarnsförälder finns det ju inte så mycket tid till msikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han älskar att sitta och hamra på min Axiom; mamma tycker dock inte det låter vackert..... 😆 ) Tjena! Lyssna på denna artistens låt, "Pocketrock" heter den. (Länk) Han har tydligen gjort hela den låten via en liknande telefon som du har, men vilket program det vet jag inte. 😎
mickeh Postat 11 april 2008 Trådstartare Postat 11 april 2008 Har numera en sån här:http://www.htc.com/www/product.aspx?id=142 HTC touch dual o tänkte att det vore skoj att kunna sitta o pilla lite på väg till och från jobbet. Som småbarnsförälder finns det ju inte så mycket tid till msikskapande nuförtiden......... (Men det finns hopp om framtiden; han älskar att sitta och hamra på min Axiom; mamma tycker dock inte det låter vackert..... 😄 ) Tjena! Lyssna på denna artistens låt, "Pocketrock" heter den. (Länk) Han har tydligen gjort hela den låten via en liknande telefon som du har, men vilket program det vet jag inte. 🙂 Cool låt! 😎 Tack för länken! Någon....?
BÄNKT Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Tjena! Jag gillar också idén med mobil sequencer den enda jag har hört talas om är Syntrax men jag har inte kollat så mycket på den ännu antar att man måste ha en Windows mobil för att få det att funka 😛 ? /Bengt
Assar Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 antar att man måste ha en Windows mobil för att få det att funka 😲 ? Nej, det ska visst även funka med Symbian. Har just laddat ner och ska installera i min Nokia N95 senare ikväll. F-n va kul om det funkar! 😛
mickeh Postat 12 april 2008 Trådstartare Postat 12 april 2008 antar att man måste ha en Windows mobil för att få det att funka 🙂 ? Nej, det ska visst även funka med Symbian. Har just laddat ner och ska installera i min Nokia N95 senare ikväll. F-n va kul om det funkar! 😄 Tack för tipset, Bänkt! 😄 Assar: Väntar med spänning på rapport/recension..... 🙂
BÄNKT Postat 12 april 2008 Postat 12 april 2008 Har kollat in programmet lite mer, det verkar ju riktigt fett 😛 ! Synd att man inte har en mobil som stödjer det bara. Verkligen avancerat att man kan köra wave loopar och filtrera egna synthljud och dessutom gratis! Det fanns ju riktigt bra tutorial videos också. Kanske får man byta mobil 😉 ?
Assar Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Jo, det är ju ett ballt litet program. Men man ska nog ha pekskärm om man ska jobba med det. Jag blir galen av att behöva klicka 17 gånger för att gör ett enkelt moment. Att det verkar saknas audioexport gör inte saker roligare. Så jag kommer troligen inte använda det nämnvärt. Mer en kul grej.
mickeh Postat 14 april 2008 Trådstartare Postat 14 april 2008 Har kollat in programmet lite mer, det verkar ju riktigt fett 🙂 ! Synd att man inte har en mobil som stödjer det bara. Verkligen avancerat att man kan köra wave loopar och filtrera egna synthljud och dessutom gratis! Det fanns ju riktigt bra tutorial videos också. Kanske får man byta mobil 😉 ? Bara du inte köper den jag har....... plottriga och omständiga menyer, inget sammanhang i någonting, och om du ska sms:a eller ringa så....."Hoppsan! Ska man göra det på en telefon också?" tycks tillverkaren kommit på....... 😲 Förhoppningsvis är den bra på att synka kalendrar o sånt med datorn (Har inte kommit dit än), annars har jag o luren en förtroendekris....... (Ska kanske säga att jag i många år varit en Nokiamänniska; de är ett under av logik och intuitivitet).
mickeh Postat 14 april 2008 Trådstartare Postat 14 april 2008 Jo, det är ju ett ballt litet program.Men man ska nog ha pekskärm om man ska jobba med det. Jag blir galen av att behöva klicka 17 gånger för att gör ett enkelt moment. Att det verkar saknas audioexport gör inte saker roligare. Så jag kommer troligen inte använda det nämnvärt. Mer en kul grej. Testade lite också; jag förstår att du fick "kli i fingrarna" utan pekpinne! 😉 Nä, och inte MIDI-export heller 😲 Coolt, roligt och förvånansvärt avancerat program, men utan detta känns det lite smått meningslöst...... Personligen skulle jag hellre ha ett betydligt enklare program; tom. "bara" en pianorulle, men som jag sedan kunde exportera som midi till datorn när jag kom hem.... har dock inte lyckats hitta ngt. Borde ju finnas fler när det finns en trillion mp3-spelare, en sonar (!), gitarrstämmare, tricordeskal (från Star Trek) till mediespelaren (lite coolt... 🙂 ) osv. osv. osv........
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.