Jump to content
Annons

hjälp med POD 2 .0


Filly

Recommended Posts

tjaba

köpte mej en pod 2.0, tyckte dom hade en väldigt bra ide om att man kan spela en slinga sedan ändra på ljudet i efterhand, då ska man tydligen använda ett program som heter line 6 edit.

Men hur gör man för att få datorn att "förstå" att poden finns där?

Ja kan spela in ljud in i cubase men då har jag inte kört genom midi kanalen...

Har ett motu 8 pre ljudkort och och kör midi kabeln från podens input till ljudkortets "out" och har även provat tvärtom men när jag kör line 6 monkey så säger den att någonting är fel och den kan inte hitta min pod, de står i manualen att det är midi man måste använda för att få det här att funka.

Finns det någon som har haft samma problem som kan hjälpa mej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tjaba

köpte mej en pod 2.0, tyckte dom hade en väldigt bra ide om att man kan spela en slinga sedan ändra på ljudet i efterhand, då ska man tydligen använda ett program som heter line 6 edit.

Men hur gör man för att få datorn att "förstå" att poden finns där?

Ja kan spela in ljud in i cubase men då har jag inte kört genom midi kanalen...

Har ett motu 8 pre ljudkort och och kör midi kabeln från podens input till ljudkortets "out" och har även provat tvärtom men när jag kör line 6 monkey så säger den att någonting är fel och den kan inte hitta min pod, de står i manualen att det är midi man måste använda för att få det här att funka.

Finns det någon som har haft samma problem som kan hjälpa mej?

Ähh, glöm den här tråden ☺️ de va min hjärna som va trög, behövde ju 2 st midi kablar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...