Jump to content
Annons

tips på program för att konvertera bitdjup?

Recommended Posts

maart (oregistrerad)
Postat

hej

jag skulle behöva ett program som kan konvertera 32bitars wav-filer till 24 bitars dito. Detta eftersom jag kör Pro Tools (LE) på min studioburk men jag är ganska ofta ute och gör liveinspelningar med min laptop, och den är inte riktigt kompis med Pro tools. Däremot funkar ljudkortet (Digi 002 Rack) jättebra tillsammans med Adobe Audition på den så jag brukar använda det att spela in med. Kruxet är att Audition bara hanterar 16 eller 32 bitar medan Pro tools kör 16 eller 24. För att kunna mixa i PT skulle jag alltså vilja konvertera bitdjupet från 32 till 24 eftersom 16 känns onödigt lågt innan bouncning...

Någon som har något tips?

Annons
maart (oregistrerad)
Postat
Wow, kan inte Audition spara i 24bit? Det verkar ju helt galet, det är ju superstandard?

hehe, jag ska kanske inte säga att det inte går... snarare att jag inte har lyckats 😛

• 3 veckor senare...
maart (oregistrerad)
Postat

ingen som vet? inte ens Claes?? 😛

Postat
ingen som vet? inte ens Claes?? 😛

Nu är jag ingen hajare på just bit-djupet då jag aldrig stött på det problemet, men konveterar inte PT själv till 24 bit när du impoterar ljudfilerna?

//Anders

Postat
Wow, kan inte Audition spara i 24bit? Det verkar ju helt galet, det är ju superstandard?

hehe, jag ska kanske inte säga att det inte går... snarare att jag inte har lyckats 😛

Ta närmaste 24- eller 32-bitars ljudfil. File, Save As, Välj .wav som format och klicka Options.

Välj 24-bitarsformatet.

Klicka OK. Spara.

Klart.

Postat (redigerat)

hehe, jag ska kanske inte säga att det inte går... snarare att jag inte har lyckats 😄

Ta närmaste 24- eller 32-bitars ljudfil. File, Save As, Välj .wav som format och klicka Options.

Välj 24-bitarsformatet.

Klicka OK. Spara.

Klart.

Punkt slut.

😛

Redigerat av Gizmozis
maart (oregistrerad)
Postat

Välj 24-bitarsformatet.

Klicka OK. Spara.

Klart.

Tack för hjälpen, så enkelt var det! trodde jag hade provat det men icke... Ni är pärlor allihop (ni vet vad jag menar... 😛 )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.