Jump to content
Annons

Firewire cardbus kort problem

Guest GoestaB

Recommended Posts

Guest GoestaB

Jag har nu testat 3 olika firewire carbus kort till min bärbara dator som jag ansluter till mitt Motu Traveller utan lyckat resultat,

eftersom mitt ordinarie FW uttag gått sönder så har jag varit tvungen att försöka använda cardbusen.

Har hört innan om folk som har problem med detta, men ska det vara så svårt att få det att fungera.

Datorn har hittat kortet, men sen har jag aldrig fått det att funka har varit gula utropstecken i enhetshanteraren

och fekod 10 m,m.

Har testa kort alltifrån 200-500 kronor, var inne på en musikaffär och dom hade nåt kort för 800 kr, men man är ju

inte så sugen på att lägga ut 800 kronor om man inte vet att det fungerar och särskilt inte om man inte kan lämna

tillbaka det vilket inte gick.

Goesta

Annons

Har något av de kort du provat havt TI (Texas Instruments) -chip?

Om inte så kan det mycket väl bero på det, om inte så har du troligtvis en problemdator när det gäller cardbus-bussen.

Det som låg hos musikhandlaren är troligtvis ett TI-kort då detta är en ganska välkänd krets för oss musiker.

Guest GoestaB
Har något av de kort du provat havt TI (Texas Instruments) -chip?

Om inte så kan det mycket väl bero på det, om inte så har du troligtvis en problemdator när det gäller cardbus-bussen.

Det som låg hos musikhandlaren är troligtvis ett TI-kort då detta är en ganska välkänd krets för oss musiker.

Ok, tack för information, båda senaste korten var Nec, såg på Motus sida att de föreslår att man använder texas instrument

eller Lsi chip för att det ska fungera, problemet är bara att det inte är så lätt att se vilket som är chipet i firewire korten när

man surfar runt och försöker hitta nåt lämpligt som inte är alltför dyrt, man borde ju kunna hitta något som är billigare än

800 kronor hoppas jag? Och då vet jag inte om det är rätt chip i de musikaffären hade men man får väl anta det.