Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.........skrev den här frågan i vista tråden men fick inga svar kanske funkar bättre som egen tråd.

Har äntligen deg till en ny bärbar och tänker ge mig på att köra vista. Det jag då undrar över är det här med 32 / 64 bit os. Har jag hajat rätt med att det är bara 64 bit som stödjer 4 g ram ????

Man vill ju gärna kräma i så mycket ram man kan så man inte sitter och sucktar efter mer om 3 månader. ska jag välja 2ggr 250 gigs 5400 rpm HD eller en på 200 gig 7200rpm ?? Ingen jätte skillnad i pris

Ska kasta in Live 7 i den. Står på Abletons hemsida att det buggar en del med 64 bit. nån som kan kasta lite ljus över det här. Har läst som 17 om detta men blir inte klok på alla olika val.

Just det!!! En fråga till. Om det står att en Vst funkar med Vista så spelar det väl ingen roll om det är 64 bit eller 32 bit eller ??????

Redigerat av Tobias J
Annons
Postat

Det stämmer att 64bitars är det vista som kan utnyttja 4 gb fullt. Angående HD så spelar det mindre roll vilken disk du väljer så ta den billigaste och komplettera med extern när behovet finns.

Problemet med vista är fortfarande det begränsade stödet för både 32 och 64bitars drivrutiner från t.ex. ljudkort. Finns drivrutiner till 64bitars vista, 32 bitars fungerar inte i 64bitars versionen, så kan du välja 64 bitars versionen, finns det ej kommer det inte att fungera.

Den lilla mellanskillnaden i ramminne som du får ut av att använda 64 bitars vista är inte mycket att hänga i granen och om du inte kan sätta i mer ram i datorn pga att alla slots är upptagna så skulle jag välja 32 bitars versionen av vista. Inte minst pga de problem som uppkommit i den daw du ska använda.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.