Jump to content
Annons

Vilket micksystem bör man skaffa?


VillniProtes

Recommended Posts

Annons
Tjenare!

Jag undrar vilket micksystem ni rekomenderar att andvända live.

Vill inte ha de bästa (dyraste) men inte de sämsta (billigaste) häller, men nått där emellan.

Vad rekommenderar ni ?

Eeeh. Vad skall du göra? Vill du ha nåt trådlöst när du lajvar ihop med de andra riddarna? Skämt åsido, vad skall du micka, hur ser bandet ut totalt, hur skall det köras ut i PA eller dylikt är bra om du kan berätta om så blir det nog lättare att ge tips.

G.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Jag undrar vilket micksystem ni rekomenderar att andvända live.

Vill inte ha de bästa (dyraste) men inte de sämsta (billigaste) häller, men nått där emellan.

Vad rekommenderar ni ?

Eeeh. Vad skall du göra? Vill du ha nåt trådlöst när du lajvar ihop med de andra riddarna? Skämt åsido, vad skall du micka, hur ser bandet ut totalt, hur skall det köras ut i PA eller dylikt är bra om du kan berätta om så blir det nog lättare att ge tips.

G.

Tänkt o andvända de på scen genom PA och på rep tillfällen.

Det är ett metalband med 2 gitarrister 1 bassist och en trummis med mig på sång.

Jag vill inte springa runt med en mick med sladd på o riskera o snubbla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Jag undrar vilket micksystem ni rekomenderar att andvända live.

Vill inte ha de bästa (dyraste) men inte de sämsta (billigaste) häller, men nått där emellan.

Vad rekommenderar ni ?

Eeeh. Vad skall du göra? Vill du ha nåt trådlöst när du lajvar ihop med de andra riddarna? Skämt åsido, vad skall du micka, hur ser bandet ut totalt, hur skall det köras ut i PA eller dylikt är bra om du kan berätta om så blir det nog lättare att ge tips.

G.

Kan varmt rekomendera Shure SLX system med Beta58 kapsel.

Låter alldeles förträffligt och har ett brett urval av frekvenser att välja mellan om du gigar på ett ställe där det används mycket trådlöst.

Kostar runt 7500:- för ett system.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Jag undrar vilket micksystem ni rekomenderar att andvända live.

Vill inte ha de bästa (dyraste) men inte de sämsta (billigaste) häller, men nått där emellan.

Vad rekommenderar ni ?

Eeeh. Vad skall du göra? Vill du ha nåt trådlöst när du lajvar ihop med de andra riddarna? Skämt åsido, vad skall du micka, hur ser bandet ut totalt, hur skall det köras ut i PA eller dylikt är bra om du kan berätta om så blir det nog lättare att ge tips.

G.

Kan varmt rekomendera Shure SLX system med Beta58 kapsel.

Låter alldeles förträffligt och har ett brett urval av frekvenser att välja mellan om du gigar på ett ställe där det används mycket trådlöst.

Kostar runt 7500:- för ett system.

Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...