Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis börjat anvÀnda FL Studio och försöker greppa alla funktioner, dock kan jag inte hitta hur jag kan tona fram ljud. Dvs att jag har en pattern som jag placerat i spellistan och som jag vill ska tonas fram, alltsÄ att volymen höjs steglöst. GÄr detta? I min lÄt vill jag nÀmligen ha trummor först och sedan vill jag att pianoljud sakta hörs mer och mer. Har sökt runt pÄ alla möjliga stÀllen men kan inte hitta nÄgon info om detta, dessutom vet jag inte vad funktionen kallas pÄ engelska..

Annons
Postat (redigerat)

Automatisera volymen för pianot.

Sök i FL-forumet pÄ "automatisera" sÄ hittar du mer info.

Redigerat av aburman
Postat
Tackar, nu funkar det perfekt 😄

GÄr Àven att höja/SÀnka ljud volyms staplarna i pianorollen, men funkar inte pÄ alla VSTor

Postat
Tackar, nu funkar det perfekt 🙁

GÄr Àven att höja/SÀnka ljud volyms staplarna i pianorollen, men funkar inte pÄ alla VSTor

Blir vĂ€l dock inte steglöst dĂ„? Blir vĂ€l en volymförĂ€ndring per pĂ„börjad not? Om jag inte Ă€r helt ute och cyklar 😄

Spelar kanske ingen roll oftast men har man en lĂ„ng pad som man vill höja steglöst sĂ„ 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.