miicke Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 Jag har precis börjat anvÀnda FL Studio och försöker greppa alla funktioner, dock kan jag inte hitta hur jag kan tona fram ljud. Dvs att jag har en pattern som jag placerat i spellistan och som jag vill ska tonas fram, alltsÄ att volymen höjs steglöst. GÄr detta? I min lÄt vill jag nÀmligen ha trummor först och sedan vill jag att pianoljud sakta hörs mer och mer. Har sökt runt pÄ alla möjliga stÀllen men kan inte hitta nÄgon info om detta, dessutom vet jag inte vad funktionen kallas pÄ engelska..
aburman Postat 26 mars 2008 Postat 26 mars 2008 (redigerat) Automatisera volymen för pianot. Sök i FL-forumet pÄ "automatisera" sÄ hittar du mer info. Redigerat 26 mars 2008 av aburman
Lonian Postat 28 mars 2008 Postat 28 mars 2008 Tackar, nu funkar det perfekt đ GĂ„r Ă€ven att höja/SĂ€nka ljud volyms staplarna i pianorollen, men funkar inte pĂ„ alla VSTor
Tenshie Postat 28 mars 2008 Postat 28 mars 2008 Tackar, nu funkar det perfekt đ GĂ„r Ă€ven att höja/SĂ€nka ljud volyms staplarna i pianorollen, men funkar inte pĂ„ alla VSTor Blir vĂ€l dock inte steglöst dĂ„? Blir vĂ€l en volymförĂ€ndring per pĂ„börjad not? Om jag inte Ă€r helt ute och cyklar đ Spelar kanske ingen roll oftast men har man en lĂ„ng pad som man vill höja steglöst sĂ„ đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.