Taner Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 (redigerat) Jag undrar vart jag kan hitta en Timpani hit sample som låter hyffsat lik Mos Def's Sex, Love & Money. Jag vet att det finns en Timpani Hit i Nexus, jag använder den förtillfället men den låter för mjukt. Jag vill ha den lika bestämt som Mos Defs. Kan jag på något sätt skruva rattarna så att den blir bestämd eller får jag leta efter en annan Timpani Hit sample? Mos Def - Sex, Love & Money Redigerat 15 mars 2008 av Taner
base10 Postat 15 mars 2008 Postat 15 mars 2008 Testa att lägga en compressor på och se om resultatet ändras
Taner Postat 15 mars 2008 Trådstartare Postat 15 mars 2008 (redigerat) Testa att lägga en compressor på och se om resultatet ändras Jag har redan testat med både vanliga Compresorn och Multibands compressorn men det blir inte så värst stor förändring. EDIT: Jag kom precis på att jag har EW QL liggandes någonstans här... jag återkommer! EDIT2: Usch, Timp hitsen från EW-QL var riktigt dåliga. Än så länge så är Nexus's Timp hits bäst. Redigerat 15 mars 2008 av Taner
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.