Guest Martyis Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Tjenare! I sommar ska jag till London och eftersom Marshall är så billigt där så tänkte jag passa på att köpa en förstärkartopp =D Den behöver inte ha så mycket effekter, rent ljud, dist och kanske lite reverb räcker. Finns det någon ni kan rekommendera? Jag ska ha den när jag spelar hemma och när jag repar. Ska köpa låda i Sverige sen. Den får kosta 10 -20 000 kr i Sverige. Jag spelar mest Rock/Hårdrock. Några influenser är Jimi Hendrix, Red hot chili Peppers, U2, Guns N Roses, AC/DC, Nirvana, Zakk Wylde. Och så gör jag mycket egen musik också. Tacksam för svar // Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted March 11, 2008 Share Posted March 11, 2008 Jag föredrar de äldre plexi-topparna framför de nyare JCM-modellerna som jag tycker låter lite surrigt och geting om. Tänk på att kolla upp vad frakten kommer kosta bara. Övervikt brukar vara dyrt om man åker lågprisflyg. En topp tar ju upp rätt mycket av ens maxvikt som väl ligger på runt 16 kg för det mesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Maxvikten hos Ryanair ligger på 15 kg. Varje kilo utöver det kostar 10€. Bör tas med i beräkningarna. En förstärkartopp brukar väga alltifrån 15-25 kg ungefär. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novembernatt Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 (edited) . Edited September 11, 2022 by Novembernatt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Martyis Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Maxvikten hos Ryanair ligger på 15 kg. Varje kilo utöver det kostar 10€. Bör tas med i beräkningarna. En förstärkartopp brukar väga alltifrån 15-25 kg ungefär. Jag kommer antagligen inte ta med den på planet. Finns firmor som fixar sånt, så den biten är inte det svåra just nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basshole Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Vintage Modern låter precis så bra som man hoppas! Enl designern "Steve D" är den en JTM45/Hotroddad plexi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJRockford Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 JCM800 är ju inte den mest flexibla toppen i världen, de flesta JCM800 är dessutom enkanaliga. Ska man köpa en ny topp så är JCM2000 (DSL eller TSL) alldeles utmärkta val. Kan ratta in de flesta Marshall-ljud bra, en del bättre. Den nya JVM lär vara väldigt flexibel. Har du tur hittar du någon som vill släppa sin Folkesson-moddade Marshall-topp. Fast det hittar du inte i England såklart ☺️ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novembernatt Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 (edited) . Edited September 11, 2022 by Novembernatt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts