freddan1991 (oregistrerad) Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Hej! Jag hade nu tänkt att få svar på en fråga som jag länge funderat på🙂 Varför ökar avståndet mellan strängarna, och halsbredden, ju närmre stallet man kommer? MVH. Fredrik Appelfeldt 🙂
Emil Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Det blir lättare att spela då. Gillar du det inte, skaffa en Rickenbacker. Har själv en röd 360 som är riktigt trevlig.
musik (oregistrerad) Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 Det krävs för att du ska kunna komma upp i rätt tonhöjd när du bänder strängar. Annars skulle strängarna hamna ovanpå varandra närmare stallet vid bändning, vilket är opraktiskt. 🙂
Umemagnus Postat 9 mars 2008 Postat 9 mars 2008 eller... så kanske det beror på att strängarna svänger betydligt mer ( större svängningar) på mitten, än uppe vid sadeln, så då måste avståndet ökas... 😆 Ang Musiks svar på bändning ställer jag mig lite frågande, då man kan ju bänta strängarna tills dom går av, dvs, att det inte finns nån speciell ton att bända till.. har jag rätt eller fel?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.