nallenalle Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 tja har inte hittat något i tidigare postade trådar. Hur får man fram BPM på en sample utan tydliga taktslag, t.ex. en samplad fiol? Har försökt med BPM Counter och att själv försöka räkna ut men det blir inte hundra procentigt rätt. Har logic 8 studio.
Anders F Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Hejsan Det kan vara så att fiolen inte spelar i ett exakt tempo. Om detta är fallet så skulle jag försöka få ut BPM så nära som möjligt som du har gjort. Sedan skulle jag klippa ur det som jag vill använda. Kolla hur många takter det är och med hjälp av time compression ställa in motsvarande takter. Nu är detta i PT jag har erfarenhet, men det går säkert att fixa i Logic också, kanske bara heter något annat. MVH Anders
Thomas Postat 8 mars 2008 Postat 8 mars 2008 Hur får man fram BPM på en sample utan tydliga taktslag, t.ex. en samplad fiol? Har försökt med BPM Counter och att själv försöka räkna ut men det blir inte hundra procentigt rätt. Har logic 8 studio. Ett hyfsat enkelt sätt som du kan testa är att loopa något avsnitt tills det låter i takt, och sedan räkna ut BPM genom att se hur många samples som loopen är. Men posta den så kanske någon kan hjälpa till.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.