Jump to content
Annons

Koppla automationclips till switcharna i ReFX


Rambutan

Recommended Posts

<!-- Löst --!>

Hejsan,

har nydligen börjat med "fl på riktigt", eller med andra ord, automation clips, controllers osv.

Iochmed det har jag laddat ner lite VSTI: s, bland annat ReFX Nexus. Nu vill jag kunna justera switcharna i intrumentet med ett automation clip, men när jag högerklickar så finns det ju ingen sånt. Hur ska jag göra då?

http://img227.imageshack.us/my.php?image=wtfhehecb0.png

Bild på VST:n

Jag vill alltså kunna kontrollera switcharna i låten. Läste deras manual, stod typ inget om automation clips, så det kan hända att det är väldigt basic-kunskaper. Men men... 🙂

Tacksam för hjälp 🙂

Edit: Btw.

Har ni något tips på något billig synt? Som kan köpas i affär, och, mja, duger...

Redigerat av Rambutan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Iochmed det har jag laddat ner lite VSTI: s, bland annat ReFX Nexus.

Edit: Btw.

Har ni något tips på något billig synt? Som kan köpas i affär, och, mja, duger...

Sååå.. du fultankar VSTi-synthar.. men vill betala för en riktig?

Tycker att du i första hand ska gå och beställa Nexus på www.reFX.com om du tycker den är bra dvs.

Kan tyvärr inte speciellt mkt om FL men det lär väl stå i manualen hur automation funkar? 😲

edit: felstavning 😆

Redigerat av Tracer
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Iochmed det har jag laddat ner lite VSTI: s, bland annat ReFX Nexus.

Edit: Btw.

Har ni något tips på något billig synt? Som kan köpas i affär, och, mja, duger...

Sååå.. du fultankar VSTi-synthar.. men vill betala för en riktig?

Tycker att du i första hand ska gå och beställa Nexus på www.reFX.com om du tycker den är bra dvs.

Kan tyvärr inte speciellt mkt om FL men det lär väl stå i manualen hur automatiation funkar? 😲

Meh, 300 dollar är ju för dyrt 😆 Sen vet man inte om man är nöjd med det heller. Eller vad menar du? 😆

Edit: Svar på din edit 🥰

Mja, jag lyckas ju använda det med fruitys instrument och effekter... Men det verkar ju inte funka alls på samma sätt. Ska experimentera lite mer i FL, se om jag kan lyckas komma på. Eller så läser jag i FL: s manual. Det var alltså i ReFX manual jag läste innan.

Redigerat av Rambutan
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Om jag var Bill Gates, eller åtminstone hade ett jobb hade det funnits en chans att jag gjorde det 😛

Wiihu, the manual is the shit, i wrappern fanns det något så fint som "Last tweaked parameter".

Redigerat av Rambutan
Link to comment
Dela på andra sajter

<!-- Löst --!>

Hejsan,

har nydligen börjat med "fl på riktigt", eller med andra ord, automation clips, controllers osv.

Iochmed det har jag laddat ner lite VSTI: s, bland annat ReFX Nexus. Nu vill jag kunna justera switcharna i intrumentet med ett automation clip, men när jag högerklickar så finns det ju ingen sånt. Hur ska jag göra då?

http://img227.imageshack.us/my.php?image=wtfhehecb0.png

Bild på VST:n

Jag vill alltså kunna kontrollera switcharna i låten. Läste deras manual, stod typ inget om automation clips, så det kan hända att det är väldigt basic-kunskaper. Men men... :rolleyes:

Tacksam för hjälp 🙂

Edit: Btw.

Har ni något tips på något billig synt? Som kan köpas i affär, och, mja, duger...

Finns faktiskt en inte så gammal tråd om detta redan:

Automation clips med externa VST synthar?

Bra att man använder sökfunktionen först *suckar*

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Det är bättre o programmera egna synthar, sitta med en sliskig rompler o låta som precis vem som helst lär du dig inget av...

Det beror väl på vad man vill lära sig. Vill man lära sig tweaka ljud och så, så lär man sig inte det med en ROMpler. Men vill man lära sig att göra musik, spelar det ingen roll om man kan sitta och skruva på en synth i fyra timmar. Att säga att all musik låter lika bara för att man sitter med samma ROMpler är som att säga att all musik låter lika för att de använder samma noter..

Det handlar väl mer om fantasi och uppfinningsrikedom och att sätta sin personliga touch på musiken. Tycker att det är bättre att inspireras till att göra musik istället för att hänga upp sig på småsaker.

Visst får du sitta och skruva på din synth tills rattarna trillar av. Men det måste vara omständigt att aldrig använda samma ljud två gånger.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bättre o programmera egna synthar, sitta med en sliskig rompler o låta som precis vem som helst lär du dig inget av...

Värt att sitta och klaga på någons val av plugins? Om han trivs med soundet från nexus är det väl bara bra för honom. Inte för att jag använder den själv, håller mig till vanguard mestadels. Men, åh nej, massa andra använder också den pluggen, nu riskerar jag att låta som någon annan! 🙂

Men det är väl bara bra för dig om folk använder nexus, då slipper dom ju låta som dig och du kan vara helt unik och speciell 🙁

Always remember you're unique, just like everyone else 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...