Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Trent Reznor har slÀppt en helt instrumental skiva "Ghosts I-IV". Det Àr 36 lÄtar varav de första 9 finns att ta hem gratis. Han har till viss del följt "Radiohead-modellen" med det hÀr skivslÀppet. Det finns ett antal olika alternativ nÀr man ska bestÀlla skivan. Man kan vÀlja att betala mellan $5-300. Ju mer man betalar ju mer fÄr man, sÄklart.

Redigerat av Bone
Annons
Postat
Trent Reznor har slÀppt en helt instrumental skiva "Ghosts I-IV". Det Àr 36 lÄtar varav de första 9 finns att ta hem gratis. Han har till viss del följt "Radiohead-modellen" med det hÀr skivslÀppet. Det finns ett antal olika alternativ nÀr man ska bestÀlla skivan. Man kan vÀlja att betala mellan $ 10-300. Ju mer man betalar ju mer fÄr man, sÄklart.

Lyssnar pĂ„ free-lĂ„tarna nu, skönt ambient med piano Ă„ grejer. â˜ș

Go Trent!

Postat

Jag siktar pÄ att bestÀlla $75 varianten fram i april/maj nÄn gÄng, nöjde mig med fem dollar-nedladdningen sÄ lÀnge.

Postat

Jag tycker det hÀr verkar som att det gÄr lÀngre Àn Radiohead-grejen. Han slÀpper ju till och med lÄtarna med en Creative Commons-licens, och man kan ladda ner dem som lossless.

Jag Ă€r fortfarande lite tveksam mot Radioheads grej (fanns bara i mp3, den dyra boxen innehöll fler lĂ„tar osv), det kĂ€nns lite som det mest var ett marknadsföringsknep, men det hĂ€r verkar ju riktigt bra! Mer sĂ„nt! 😄

Postat

Trent körde ju en liknande grej tillsammans med Saul Williams nÀr den senare slÀppte sin senaste skiva i höstas (som Trent producerade). DÀr fick man alla lÄtar som 192kbps mp3 gratis, och för 5$ fick man det i högre bitrates eller lossless FLAC.

Har hört att det var Trent som kom med idĂ©n till det dĂ„ och att han var inspirerad av hur Radiohead gjort strax innan. SĂ„ det hĂ€r förvĂ„nar mig inte alls... 😄

(Kan förresten varmt rekommendera Saul Williams "The inevitable rise and liberation of Niggy Tardust"!)

Postat (redigerat)
Trent körde ju en liknande grej tillsammans med Saul Williams nÀr den senare slÀppte sin senaste skiva i höstas (som Trent producerade). DÀr fick man alla lÄtar som 192kbps mp3 gratis, och för 5$ fick man det i högre bitrates eller lossless FLAC.

Har hört att det var Trent som kom med idĂ©n till det dĂ„ och att han var inspirerad av hur Radiohead gjort strax innan. SĂ„ det hĂ€r förvĂ„nar mig inte alls... 🙂

(Kan förresten varmt rekommendera Saul Williams "The inevitable rise and liberation of Niggy Tardust"!)

Jag hörde att han hade vÀrldens brÄk med sitt skivbolag inför "Year Zero"-slÀppet. Att han ville göra sÄ hÀr redan dÄ men att skivbolaget inte gick med pÄ det. Han beklagade sig tydligen under turnén att skivan var sÄ dyr. Sen hade ju skivbolaget tydligen en vÀldigt bra instÀllning. Att NIN fans var sÄ extremt trogna sÄ att dom skulle köpa skivan Àven om den kostade mer Àn en vanlig skiva. Den var tydligen vÀldigt dyr i Australien, hörde jag.

Det verkar ju inte vara sÄ att det hÀr gör att Trent Pretreznor :rolleyes: tjÀnar mindre pengar.

Redigerat av Bone
Postat

Jag mÄste bara fÄ sÀga att jag tycker skivan grym.

Ni som har den , spÄr 14 - 16 - 24 - 28 - 35 , oh yeah.

Kul att göra nÄgot sÄ o-rockigt , som denna instrumentalskiva ÀndÄ Àr.

Postat

Har hört att det var Trent som kom med idĂ©n till det dĂ„ och att han var inspirerad av hur Radiohead gjort strax innan. SĂ„ det hĂ€r förvĂ„nar mig inte alls... 🙂

Jag hörde att han hade vÀrldens brÄk med sitt skivbolag inför "Year Zero"-slÀppet. Att han ville göra sÄ hÀr redan dÄ men att skivbolaget inte gick med pÄ det. Han beklagade sig tydligen under turnén att skivan var sÄ dyr. Sen hade ju skivbolaget tydligen en vÀldigt bra instÀllning. Att NIN fans var sÄ extremt trogna sÄ att dom skulle köpa skivan Àven om den kostade mer Àn en vanlig skiva. Den var tydligen vÀldigt dyr i Australien, hörde jag.

Det verkar ju inte vara sĂ„ att det hĂ€r gör att Trent Pretreznor 😄 tjĂ€nar mindre pengar.

tydligen efter förra slÀppet med saul williams hade hr reznor blivit skitförbannad över att alla inte hade betalt.. de var vÀl 5dollar om man ville.. rÀknade lite pÄ det dÀr, och intÀkterna blev ganska mkt för ett "donationtsslÀpp"..

sÄ reznors hela grejj om att han inte ville tjÀna pengar pÄ det kÀns helt bortflugen!!

(nu har jag inte exakta siffrorna, men har för mig att det var mellan ca 200-400 000 SEK i donation.. betala musiker, studioavgifter, webmaster osv och sen splitta pĂ„ tvĂ„, ger en rejĂ€l summa pengar iaf.. iaf som mĂ„nadslön, och med tanke pĂ„ hur mkt musik hr reznor verkar göra och slĂ€ppa Ă€r det ingen dĂ„lig mĂ„nadslön!! 😉 )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.