guranisten Postat 3 mars 2008 Postat 3 mars 2008 Har tänkt köpa en bättre bas till hemstudion. Är gitarrist och är väl inte så där jättehemma bland basarna. Men det ska vara en 5 strängad och priset är max 5k gärna mindre, vad ska man kika efter?
Audiorent Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Har tänkt köpa en bättre bas till hemstudion. Är gitarrist och är väl inte så där jättehemma bland basarna. Men det ska vara en 5 strängad och priset är max 5k gärna mindre, vad ska man kika efter? Har i alla år enbart kört 4-strängat men jag själv tänkte komplettera med en billigare 5:a. Då jag är Jazzbasfantast så har jag spanat in en Squier Deluxe Active. Tyvärr verkar den vara svår att hitta i Sverige men den kostar 300 leksakspengar hos Musicstore i Tyskland. MUSICSTORE
Muggen Postat 6 mars 2008 Postat 6 mars 2008 Jag sålde en Bass collection sb315 för 5.500 för ett tag sedan det var en lättspelad välljudande bas, men dom är nog inte så vanliga på marknaden längre. Däremot så skulle jag nog råda dig att provspela någon av OLP´s basar tex. Tony Levin eller MM32, har själv inte testat någon av dem men är dom bara något i närheten av en Music Man så är dom prisvärda. Kostade runt 500 euro på Thomann
guranisten Postat 6 mars 2008 Trådstartare Postat 6 mars 2008 Får kolla runt lite när det blir aktuellt för köp. Har hört att just B strängen kan vara lite död på billigare basar och då faller ju hela tanken med en 5 strängad. man får ju säkert kolla på flera exemplar
berra_- Postat 6 mars 2008 Postat 6 mars 2008 Får kolla runt lite när det blir aktuellt för köp. Har hört att just B strängen kan vara lite död på billigare basar och då faller ju hela tanken med en 5 strängad. man får ju säkert kolla på flera exemplar I många fall kan just "dödheten" i B-strängen ligga just i strängen och in i basen.
Muggen Postat 7 mars 2008 Postat 7 mars 2008 Tittade som hastigast på blocket, och skulle jag köpa en så skulle det utan tvekan bli denna. http://www.blocket.se/vi/15153999.htm?ca=4_s
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.