Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tänkt köpa en bättre bas till hemstudion. Är gitarrist och är väl inte så där jättehemma bland basarna. Men det ska vara en 5 strängad och priset är max 5k gärna mindre, vad ska man kika efter?

Annons
Postat
Har tänkt köpa en bättre bas till hemstudion. Är gitarrist och är väl inte så där jättehemma bland basarna. Men det ska vara en 5 strängad och priset är max 5k gärna mindre, vad ska man kika efter?

Har i alla år enbart kört 4-strängat men jag själv tänkte komplettera med en billigare 5:a. Då jag är Jazzbasfantast så har jag spanat in en Squier Deluxe Active. Tyvärr verkar den vara svår att hitta i Sverige men den kostar 300 leksakspengar hos Musicstore i Tyskland.

MUSICSTORE

GALLERY_BAS0002626-000_1_images400.jpg

Postat

Jag sålde en Bass collection sb315 för 5.500 för ett tag sedan det var en lättspelad välljudande bas, men dom är nog inte så vanliga på marknaden längre. Däremot så skulle jag nog råda dig att provspela någon av OLP´s basar tex. Tony Levin eller MM32, har själv inte testat någon av dem men är dom bara något i närheten av en Music Man så är dom prisvärda. Kostade runt 500 euro på Thomann

Postat

Får kolla runt lite när det blir aktuellt för köp. Har hört att just B strängen kan vara lite död på billigare basar och då faller ju hela tanken med en 5 strängad. man får ju säkert kolla på flera exemplar

Postat
Får kolla runt lite när det blir aktuellt för köp. Har hört att just B strängen kan vara lite död på billigare basar och då faller ju hela tanken med en 5 strängad. man får ju säkert kolla på flera exemplar

I många fall kan just "dödheten" i B-strängen ligga just i strängen och in i basen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.