Jump to content
Annons

Gåt det att köra 2 kontroll ytor av olika märke?


Bajenuffe1

Recommended Posts

Hej,

Jag har insett att jag någ måste köpa 2 olika kontrollytor för att få de reglar jag vill ha.. Funkar det? Har kollat på Behringer B-Control BCF2000 för mixer styrning och en Frontier AlphaTrack för att styra transport funktionerna (Vill ha joggler funktion), Kollade på en Mackie Control Universal men den är i nuläget för dyr.

Någon som testat att köra fler controllytor samtidigt?

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, jag har inte hört om eller kört två kontrollytor samtidigt, men jag bara fick upp i mitt huvud att jag har för mig att jag läst i någon studiotidning om en kontrollyta man kunde sätta ihop själv, kanske skulle vara något om jag inte minns fel 😉

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är läget, grabben? När i sommar kommer ni till Oslo? 😉

Jag orkar inte skriva det igen, men här är länken. Läs andra inlägget uppifrån. Det kan kanske vara ett alternativ till Alpha tracken? Funkar perfekt till att stryra transportfunktionerna och är billigt plus att det funkar att köra tillsammans med Behringern, jag har BCR 2000 och det är inga problem, då gamepaden går genom USB. Köper du dessutom trådlös gamepad så slipper du kabel 😛

Puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant svar Mathias, men jag känner att jag vill ha joggler funktionen och jag har fanimer inte kunnat reda ut hur man kan aktivera en sådan funktion via "learn" och assing funktionerna. Jag förutsätter nämligen att detta sköta automatiskt då man instalerar en AlphaTrack eller en Tranzporter.

Tror det lutar åt att gumman och jag kommer och hälsar på i Juli.... om ni inte har några heta gigs innan.. Då kommer vi tidigare förstås... Är det en gammal annons som står på Goldcrush sidan i kommentarerna, eller har ni redan bokat in ett Glasgow gig? Vi kommer i så fall!!!

Hälsa Mari och Paul från oss och lycka till med nya sångaren.

/U-fee

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, nu är jag helt ute på hojjen, vad menar du med joggler? Jogwheel? Har Alpha tracken det?

Haha, nej, flyern är faktiskt ny, fan, det vore ju TOKroligt om ni kommer dit 😛 Jag tror att det är snack om 9-11 maj, Glasgow, Edinburgh och nåt mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...