Jump to content
Annons

MPC2500 i Göteborg?


ChrioN

Recommended Posts

Fick för mig att jag skulle köpa en MPC2500 häromdagen, så efter jobbet sprang jag ner till Jam vid järntorget.

Fanns ej i lager, killen visste inte heller hur lång tid det kunde ta för honom att få in den. Gick att beställa.

Bara att hoppa på spårvagnen och dra till Musikbörsen då. Inte i lager. Kan beställas hem "inom en vecka".

Okej tänkte jag, då kanske man ska slå till. Jag vill ha maxat minne till den, kan man få något shysst paketpris för minne plus maskin? Killen pillade på datorn men hittade inte minnet. Är det samma minne som i datorer? Nej. Ok, skriv din mailadress på pappret här så hör jag av mig senare ikväll.

Detta var för 3 dagar sedan. Inget mail.

Vad är grejen???

Jag förstår att folk beställer från utlandet, typ thomann istället för att gå genom fysiska musikaffärer.

Det är lättare för mig att beställa det jag vill ha på nätet och sedan en vecka senare ha ett paketet på posten.

Nu måste jag istället beställa via en musikaffär, vänta en vecka och sedan dra till musikaffären för att "hämta paketet".

Och inte ens det verkar vara så lätt då kommunikationen är skit.

4sound verkar inte vara återförsäljare av Akai-prylar. Eller? Vill ha en MPC nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

musikbörsen brukar väl vara dom som har lättast att få tag på akai, har jag för mej.. eftersom dom äger distributören Svensk Musik/TTS..

konstigt att du inte fått svar om minnet... men det kan ju kanske vara så enkelt att de har tappat bort din mailadress eller nåt.. man vet ju hur folk i musikaffärer kan vara ibland... suck... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...