Jump to content
Annons

kan inte spela in i cubase?


aLLeMarley

Recommended Posts

jag har en synth och en mic fast jag får inte ut ljud från cubase, kan inte spela in...!!

Är de nån som vet avd felet kan va ? jag måste ha på emu patch mix så jag kan höra ljud.

jag hör ljudet från monitorerna bara men kan inte spela in i cubase?

nån som kan hjälpa? har håållt på i dagar nu fan kan inte fixa.!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 månader senare...

Nej.

Stopp o belägg nu alltså.

SBS är det är.

Eller ren jävla lathet.

Blir nästan förbannad.

Här fins folk som slitit med både lära sig programvaran och tillochmed betalat pengar för den.

Så kommer här någon från ingenstans och vipps vill han/hon att vi skall berätta för han hur man får ljud ur dyra program som tar rätt lång tid att lära sig.

Jag med flera har nog laggt många timmar på att lära sig hur det funkar, vi manualer , trailanderror osv.

Nu är det inte meningen att göra dig lessen, men anmäler dina två trådar.

Skall vara bussig:

Sätt dig med ditt cubase, läs manualen steg för steg hur du skall göra. sedan testar du dig fram helt enkelt.

Hur lärde du dig ha sex?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nej.

Stopp o belägg nu alltså.

SBS är det är.

Eller ren jävla lathet.

Blir nästan förbannad.

Här fins folk som slitit med både lära sig programvaran och tillochmed betalat pengar för den.

Så kommer här någon från ingenstans och vipps vill han/hon att vi skall berätta för han hur man får ljud ur dyra program som tar rätt lång tid att lära sig.

Jag med flera har nog laggt många timmar på att lära sig hur det funkar, vi manualer , trailanderror osv.

Nu är det inte meningen att göra dig lessen, men anmäler dina två trådar.

Skall vara bussig:

Sätt dig med ditt cubase, läs manualen steg för steg hur du skall göra. sedan testar du dig fram helt enkelt.

Hur lärde du dig ha sex?

Instämmer helt och hållet med dig. Är så förbannat trött på alla lata som inte ens orkar öppna manualen och förväntar sig de mest enkla svaren här på forumet. 😉 Har påpekat det till ett flertal att läsa den förbannade manualen istället för fråga här. Läser man manualen så lär man sig det man vill veta och mycket annat också. Visst fråga om sånt som inte står i manualen, det är en helt annan sak. Oftast får man sura svar tillbaka av dessa latmaskar.

Han kanske inte ens har lärt sig nåt om sex än 😉

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm e lite mitt emellan i denna fråga visst jag har precis som ert gått den hårda vägen via manualer och typ walk troughs osv men tycker att det skulle inte ta mer tid att berätta hur man löser problemet än att skälla ut folk.

Tycker att man skall prova att lösa saker på egen hand med manualer annars finns ju massa smidiga guider på nätet skall kanske fråga folk i sista hand så här på ett forum, men ha i åtanke också att alla kanske inte förstår fullt ut vad som står i manualer osv.

Menar har ni aldrig frågat om vägbeskrivningar tex ? har ni då fått svaret köp dig en karta och hitta det själv ?

Istället för att störa er på allt detta kanske man kan lägga upp en walk trough(Lathund) här på forumet för enklare problem så slipper ni störa er på dessa folk och sället bara hänvisa till den om dom nu inte ens kan hitta den hehe och då kan ni ju skälla på dem lite.

Redigerat av MooSeCorp
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm e lite mitt emellan i denna fråga visst jag har precis som ert gått den hårda vägen via manualer och typ walk troughs osv men tycker att det skulle inte ta mer tid att berätta hur man löser problemet än att skälla ut folk.

Tycker att man skall prova att lösa saker på egen hand med manualer annars finns ju massa smidiga guider på nätet skall kanske fråga folk i sista hand så här på ett forum, men ha i åtanke också att alla kanske inte förstår fullt ut vad som står i manualer osv.

Menar har ni aldrig frågat om vägbeskrivningar tex ? har ni då fått svaret köp dig en karta och hitta det själv ?

Istället för att störa er på allt detta kanske man kan lägga upp en walk trough(Lathund) här på forumet för enklare problem så slipper ni störa er på dessa folk och sället bara hänvisa till den om dom nu inte ens kan hitta den hehe och då kan ni ju skälla på dem lite.

Men nu spenderade du ju 5 min på detta utan att ge snubben något bättre att gå på.. Totalt ovärt 🙂

Nu är antagligen felet något i stil med att han inte satt ett vst instrument som output på sin midikanal.

Där fick han lite att gå på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla borde åtminstone läsa igenom "Getting started"-manualen, etersom man då lär sig alla grundläggande funktioner och dessutom lär sig terminologin, så att man kan fråga efter saker med deras rätta namn, i stället för att ha långa haranger som förklarar sådant som blir självklart om man bara säger ett ord - och det blir dessutom mycket lättare att förstå svaren. Risken finns också att folk blir irriterade när de inte kan hjälpa till för att de inte förstår vad som menas.

Det är ju egentligen helt värdelöst att bara få reda på exakt hur man gör EN speciell sak. Då återkommer man i forumet nästa gång man stöter på enkla problem - och nästa - och nästa - i stället för att försöka hitta det i manualerna först. Genom att bara fråga efter kompletta guider för vissa saker lär man sig absolut ingenting, utan då upprepar man bara som en papegoja enligt de instruktioner man har fått, men har ingen aning om varför man ska göra så...

Till frågeställaren kan jag bara upprepa första frågan som kom; Beskriv vad du har för prylar, hur du har kopplat och hur du har ställt in i Cubase, så kan det bli lättare att se var det har gått snett...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...